Avatar billede wizardrj Nybegynder
05. februar 2002 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Diag. værktøj under NT4 SP6

Hejsa !!

jeg har lige "arvet" et serverrum med 6 NT servere og uden dokumentation.... "lækkert"

til at starte med kunne det være rart at finde ud af hvad det var for nogle maskiner der gemte sig i kabinetterne, dvs. processor, ram, HDD, grafik osv..
MEEEEN det er jo kørende servere, og jeg har ikke meget lyst til at vende dem, bare for at komme i bios og tjekke processorhastigheden..

Findes der et lille værktøj i Nt4 der kan fortæller mig mere end bare at det er x86 family 6 model 8 stepping 10 ?????
I win 2000 plejer jeg at bruge DXdiag, men den findes jo ikke i NT4.... any ideas ???
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. februar 2002 - 21:30 #1
Håber jeg for meget, hvis jeg siger at du kan bruge msinfo32 ?

Kan ikke huske om det er en del af Windows NT - men det er det jo nok ikke. Ellers er der vist nok noget som hedder NT Diag .. eller noget i den retningt. Jeg har desværre ikke lige adgang ti en NT 4 server lige nu.
Avatar billede grinderslev Praktikant
06. februar 2002 - 03:26 #2
Windows NT Diagnostics som ligger i Administrative tools, giver et nogenlunde overblik over hardwaren, men ikke for perfekt..

Task Manager giver et hurtigt overblik over hvordan hver Applikation (process) eller tråd som kører på systemet, bruger systemets resurser, såvel CPU som RAM forbrug.

Performance Manager giver et indblik i hvad serveren laver, så man kan tage stilling til hvilke parametre man kan forbedre for at tune serveren. Man kan blandt andet bruge Performance Monitor til følgende:

•    Indsamle maksimum, minimum og gennemsnitlige værdier for kritiske systemværdier.

•    Give et overblik over serverens performance.

•    Vise alarmer for administratoren (eller en anden bruger), når der forekommer specielle  hændelser på serveren.

Network Monitor kan opfange og vise netværks frames til fejlfinding og overvågning af netværks programmer.

Server Manager opsporer sessioner og bruger aktivitet information, så vel som håndtering af server ressourcer.
Avatar billede grinderslev Praktikant
06. februar 2002 - 04:08 #3
Dette program kan give et ret godt overblik...
http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/index.htm
Avatar billede wizardrj Nybegynder
06. februar 2002 - 10:05 #4
Det var kun processor hastigheden der interesserede mig i første omgang, de andre oplysniger kan man nemt få rundt omkring i NT.

Jeg downloadede CPU ident programmet fra INTEL, det gav mig præcist hvad jeg ønskede...

Tak for jeres input !
Grinderslev får point, for hans "store" arbejde ;-)