Avatar billede asdfg Nybegynder
04. februar 2002 - 18:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Formatering

jeg har trykket F8 ved opstart.
valgt "kun kommandoprompt" og skrevet: format c: /s.
Men den siger at der ikke er hukommelse nok til at fuldføre handlingen, hvad gør jeg så for at formatere mit c-drev???
Avatar billede hojben Novice
04. februar 2002 - 18:06 #1
finder en bootdisk frem og gør det fra den
Avatar billede trismegistos Nybegynder
04. februar 2002 - 18:07 #2
Booter med en startdiskette , skriver "format C:" , trykker enter.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
04. februar 2002 - 18:08 #3
Format C:\
Avatar billede asdfg Nybegynder
04. februar 2002 - 18:10 #4
Problemet er at hverken mit cd-rom eller diskdrev virker.
Jeg mener det har noget med Win 98´ at gøre, derfor vil jeg rense pcén helt og derved komme i kontakt med cd-rom drevet. Jeg kan kun lige akkurat komme ind til installation af Win XP, men så arbejder computeren ikke videre.
Avatar billede 12tri Nybegynder
04. februar 2002 - 18:12 #5
format c: /q
Avatar billede asdfg Nybegynder
04. februar 2002 - 18:18 #6
format c: /q --- Hvad gør den handling?
Avatar billede nuki Nybegynder
04. februar 2002 - 18:27 #7
formatere hurtigt
Avatar billede nuki Nybegynder
04. februar 2002 - 18:31 #8
gå ind i mappen c:\windows\command\

og prøv at skriv det igen.
Avatar billede asdfg Nybegynder
04. februar 2002 - 18:58 #9
Jeg fik formateret, nu har jeg startet pcén op med en rescuedisk der gør at jeg kan komme ind i DOS, men hvordan skifter jeg fra det A-drev jeg kører på nu, til D-drevet, jeg skal bruge til at lægge nyt OS ind fra???
Avatar billede trismegistos Nybegynder
04. februar 2002 - 19:20 #10
I prompten skriver du bare D:\dir
Avatar billede trismegistos Nybegynder
04. februar 2002 - 19:22 #11
Du skulle så være inde på D drevet og se indholdet af dette.
Vær opmærksom på at bootdisken opretter en ramdisk som rykker alle drev betegnelserne et bogstav.
Avatar billede intel4004 Novice
04. februar 2002 - 19:22 #12
Installerer du fra CDROM eller harddisk??? Hvis du bruger cdrom skal du sikre dig at fungerende dos-cdrom-drivere er loadede fra diskette... Før du har gjort dette kan du ikke gå over på cdrom-drevet.

INTEL4004
Avatar billede trismegistos Nybegynder
04. februar 2002 - 19:26 #13
Hvis ikke asdfg booter fra en 95 startdiskette , eller tidligere ,  er der jo DOS cd-rom drivere på.........
Så vidt jeg husker.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
04. februar 2002 - 19:29 #14
Altså : 98 og senere har en basic cd-rom driver mener jeg.