Avatar billede zephyr Nybegynder
04. februar 2002 - 15:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Compression format

Når jeg prøver på at åbne nogle af mine AVI filer, som jeg har optaget via et TV-kort på en anden computer begynder Windows Media Player at søge efter et codec til filmen, men den finder ikke nogen, så det er kun lyden der kommer..
Kan jeg på en eller anden måde se hvilken codec det er den skal bruge, så jeg måske kan downloade den et sted?
Avatar billede professoren Nybegynder
04. februar 2002 - 15:45 #1
Jeg har svaret denne spørgsmål før--der findes flere codecs, men du
vil have den til Windows Media player, ikke?
Avatar billede professoren Nybegynder
04. februar 2002 - 15:49 #2
godt og ondt ved media player, og "add ons" for MP3 freeks:

Overall, the user experience is surprisingly solid (I can't get the Windows Media Player to crash) and the new features are ambitious. Howerver, the player has some glaring flaws.

Audio purists on the Net have been widely dissing the player since its first mention, and the hissing feedback isn't just the standard, knee-jerk response to anything Microsoft. This time, the complaints are about something more serious: digital rights management. In order to keep you, the consumer, from illegally copying the music you've purchased, by default Microsoft's Windows Media Player encodes your digital music library in the secure, proprietary WMA file format. This file format only plays back on the Windows Media Player, and WMA files cannot be transferred to some portable audio players. Also, the bitrate is lower than the high-quality MP3s or Ogg Vorbis files that you're used to by now. Sure, you get a smaller file size, but you also get tinny sound and noticeable digital flaws.

If you want to encode your CDs into MP3 format with the Windows Media Player, you need to purchase and download an add-on package that costs between US$9.95 and $12.95, depending on which options you want.

Windows Media Player also has some stellar features for watching DVDs on your PC's DVD drive, but there's a catch. Most PC vendors have already included DVD decoders in PCs that ship with both Windows XP and a DVD drive installed. However, if you're building your own PC from scratch, or if you are upgrading a DVD-capable machine to XP from a previous version of Windows, you'll need to purchase and download a DVD decoder pack from a third-party vendor. These also run in the $10 to $15 range, and Microsoft provides links to available packages on their website. A hassle for sure, but if you really like your DVDs, then it's not too painful.

As far as streaming media goes, Windows Media Player offers integration with Internet Explorer 6, including search capability and directory info, and you can even embed the player on the Windows XP desktop or within your browser so you can multi-task while you watch the stream. However, Real is still the leader in streaming technology on the Web. While large news sites like Lycos, ABCNews.com, and CNN.com offer streams in both Real and Windows Media format, you'd be pressed to find a great deal of worthy streaming content for the Windows Media player. If you want the ability to watch almost any stream on the Net, the ever-improving UltraPlayer handles both proprietary streaming formats, but still suffers from stability problems.
Avatar billede professoren Nybegynder
04. februar 2002 - 15:50 #3
windows media player downloads:

Downloads for Windows Media Encoder:

Title:  Date:

Windows Media Encoder 7.1
An easy-to-use, powerful production tool that enables content developers to convert both live and prerecorded audio, video, and computer screen images to Windows Media Format for live and on-demand delivery. Now encodes Windows Media Audio and Video 8!

  4,418 kb    21 mins @ 28.8 kb  Release notes

16-May 01

Windows Media Encoding 8 Utility
A command line tool for creating the best quality on-demand streaming or download-and-play Windows Media 8-based video.

  635 kb    4 mins @ 28.8 kb  Release notes

27-Mar 01
Avatar billede zephyr Nybegynder
04. februar 2002 - 16:32 #4
Jeg fandt Windows Media Encoder 7.. Jeg gør sådan her:

- Convert an audio or video file into a Windows Media file
- Så vælger jeg min input- og outputfile
- File will stream from a Windows Media server
- Gennemfører de sidste ting, og trykker Udfør..

Så får jeg fejlen "One or more codecs required to open this media could not be found(0xC00D1B83)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 09:30 #5
visse kort, blandt andet nogle af miro/pinaccles lidt ælre kort har været årsag til problemer af den slags før - men det kan naturligvis sagtens være at problemet ligger andre steder.

Umiddelbart lyder det som om du bare vil afspille dine filer, og altså ikke nødvendigvis encode dem til et andet format, og hvis det er tilfældet kan du godt glemme encoderen i første omgang.

Du siger at det er på en anden computer, og ja, så er det såmænd fordi at det codec der skal bruges følger med den pågældende software til dit tv-kort!

Løsningen er, som du også selv er inde på, at finde navnet på det codec du skal bruge.

En anden løsning er at installere softwaren på den anden computer, om muligt at fravælge andre ting, der ikke direkte har noget med addons, plugins og codecs at gøre - kan du ikke umiddelbart se hvilke punkter der hører til hvad, så installere du bare det hele.

En tredje løsning er så at tage fat i encoderen igen, eller blot at eksportere i det rigtige format. Det kan du eksempelvis også gøre via Premiere eller et andet forholdsvis billigt redigeringsprogram!

Men inden du hopper ud i sådanne løsninger skal du lige tjekke preferencerne/optionerne i dit capture program, her er der stor sandsynlighed for at du kan finde et format valg, eksempelvis vil der med stor sikkerhed, hvis et sådant valg forefindes, også stå hvilket codec den bruger lige nu, og så er problemet jo løst, eller du kan vælge et andet, som er mere gængs!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 09:33 #6
kan du ikke lige skrive hvilket tv-kort du har?
Avatar billede zephyr Nybegynder
05. februar 2002 - 20:23 #7
Tak for det.. Jeg løste det ved at installere noget af softwaren på min egen computer. Det var et ATI grafikkort med TV-in.. men det hjalp..