Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
03. februar 2002 - 16:30 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

premiere er underlig!!! hjælp!

Jeg bruger Premiere til at redigere nogle filmklip, i fuld opløsning, som kan afspilles direkte tilbage til bånd. Det forholder sig desværre bare sådan, at billede småhakker når den afspiller. Men bruger jeg videokortet (DC10 Plus) eget program (som er knapt så interesant som Premiere) hacker det slet ikke - det glider bare som det skal.
Er der nogen der kender til problemet - og kan gi et rigtig godt svar, er der mange point!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. februar 2002 - 10:13 #1
det lyder som om du ikke har faaet installeret dit kort ordenligt eller sat det op til premiere.

Jeg gaar udfra at du, naar du omtaler at det virker med kortets egen software, taler om naar du har eksporteret til en fil - og at du ikke er tilfreds med denne loesning.

tjek lige preferencerne i premiere. bl.a. antal frames i sekundet - maaske den afspiller som ntsc med 30 pr sek. i stedet for som pal, med 25 pr. sek
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
04. februar 2002 - 11:46 #2
jeg har selv misktænkt premiere for at køre på et forkert antal frames pr. sek, men det viser sig at være den kører på PAL med 25/sek. Men jeg tror simpelhen at premiere ikke understøtter mit kort (miroVideo Studio DC10 Plus).
Jeg kan ganskevist afspille dirkete tilbage til VHS'en, ved at vælge Projekt > Projekt Settings > Video og så bruge compressor: Studio DC10 Plus M-JPEG, fordi, at clip komprimeret i dette format "fanger" grabberkortet, og smider med det samme, tilbage til videosignal (VHS og TV)
Det bare en lidt spøgs måde at gøre det på, så jeg er bange for der er noget jeg indstiller forkert...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. februar 2002 - 15:41 #3
kigger lige på det!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 12:40 #4
alle pinnacles systemer burde kunne køre sammen med premiere!

Men igen, så tror jeg det er et indstillingsproblem. Når du i premiere har lavet dit projekt skal du sandsynligvis vælge make movie, i hvertfald skal du sikre dig at alt er redigeret, hvilket jeg mener at du gør med et tryk på enter.

Hvis du blot afspiller vil den forsøge at afvikle filmen så godt som den kan, og hvis man ikke har en monster maskine er det ikke ret godt, hvis ikke den har renderet skidtet!

Men tjek evt. den her side:
http://www.pinnaclesys.com/Support/

eller den her:

http://www.pinnaclesys.com/HomeVideo.asp

:-)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. februar 2002 - 10:44 #5
haloo
Avatar billede outsider Nybegynder
07. februar 2002 - 11:34 #6
Hvilket codec er video filen i? (mjpeg, microsoft dv, divx, mpeg osv)
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
07. februar 2002 - 17:11 #7
mjpeg (Pinnacles eget)
Avatar billede outsider Nybegynder
14. februar 2002 - 11:41 #8
Så skal du huske at vælge mjpeg i Prefences, det kan være Premiere ikke kan snuppe codecet og derfor opstår der fejl i konverteringen.
Men Premiere burde funge fint med DC10, har du captured det i Premiere eller Studio?
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
25. februar 2002 - 18:03 #9
captured i Studio. Burde det virke bedre hvis jeg capture det i Premiere?
Noget andet: I Premiere fremgår min Video Cap Device som DV Device(noget i retningen) og der er jo slet ikke tale om et DV kort.

Sorry for så lang en svaretid, men jeg har været travlt beskæftiget for tiden :)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:42 #10
du skal capture analogt, og sikre dig at du arbejder i pal med 25 frames og ikke kører med en ntsc på 30.
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
04. april 2002 - 16:45 #11
det ved jeg at jeg gør. det kan jeg også se i avi'ens information bagefter, problemet må, ligge i Premiere. Jeg mistænker min harddisk cache, for at være for lille siden jeg bruger IDE HD... har tænkt på en Western Digital 100 GB med 8 MB cache, som skulle være ideél til video...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 16:59 #12
Har du slåe dma enabling til i din bios ?
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
04. april 2002 - 17:55 #13
det vil jeg mene er gjort automatisk... det er et helt nyt bundkort, så det vil virke mistisk hvis ikke dma er slået til i bios... men jeg kan godt lige kikke efter...
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
04. april 2002 - 18:09 #14
kunne ikke lige se at DMA kan slås til i BIOS, men i Enhedshåndtering, for min disk er det ikke noget flueben til DMA. Min disk sidder på en RAID. Kan det være problemet?
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
16. maj 2002 - 16:17 #15
efter jeg har læst lidt i forskellige forums, for netop mit videokort, viser det sig at miroVideo Studio DC10 Plus IKKE er et kort som Premiere understøtter i sin bogstavligste forstand. Som eks, virker videofiler, optaget med Studio's MJPEG format, overhovedet ikke i Premiere, på en Windows 2000 PC, pga nogle andre og nyere driver til kortet, som ikke inderholder nogle VfW, hvilke jeg forstod skulle bruges af netop Premiere... Måske er den VfW til Win98 / WinME så dårlige at det går ud over performencen... Derfor er mit højste ønske at Pinnacle ta'r sig sammen, og laver nogle ordenlige drivere. :)
Cgleerup får 30 point som tak fordi, han havde lyst til at give et bud på problemet. Intet hjalp jo desværre. :(
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
05. maj 2003 - 23:22 #16
Hvis du finder en driver eller på anden måde finder en løsning på dit problem, må du meget gerne vende tilbage med svar her. Jeg har nemlig samme problem!!!