Avatar billede manon Nybegynder
10. maj 2000 - 23:09 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Fjern prog. i REGI databasen ! Hvordan ??

Kan jeg få en detaljeret og trin for trin vejledning til hvordan jeg fjerner alt vedr. et program på min/i pc/registreringsdatabasen ?

baggrund :

jeg har haft et gammelt program (Norton Systemworks) som skal afinst.
(af hvilken type behøver vi ikke at komme ind på ;-)).

Man kan bruge uninst osv, men jeg ved at der sikkert vil være oplysninger tilbage, bla. i min regi. database om programmet eksistens.

Nu har jeg købt en fullware version og hvor man bla. skal opdatere over nettet.

Derfor vil jeg gerne slette alle data fra det gamle program.

\manon
Avatar billede Martin Hede Nybegynder
11. maj 2000 - 00:29 #1
Start med uninstall.

Derefter kan du starte editoren til registreringsdatabasen ved at skrive 'regedit' i 'Kør'.

I editoren kan du søge efter navnet på det aktuelle program, og så slette de nøgler, der har med det at gøre.

Slet til sidst evt. den mappe programmet lå i.

Det skulle vist være det?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2000 - 01:12 #2
Hvis der er fejl og uninstall ikke kan fjerne programmet, så har jeg et lille program liggende et sted, som kan klare opgaven.
Avatar billede coolidk Nybegynder
11. maj 2000 - 07:07 #3
Det som skumdyr sagde :)

-dEnnis
Avatar billede kjalle Nybegynder
11. maj 2000 - 09:24 #4
Brug evt. cleansweep det ordner det selv og du er fri for selv at søge i registreringsdatabasen efter program rester ..... Mangler du en url så skriv !

//Kjalle :o)
Avatar billede manon Nybegynder
11. maj 2000 - 09:25 #5
skumdyr> Vil lige prøve det, inden jeg giver point.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2000 - 11:29 #6
Tja det virker, men jeg foretrækker nu mit lille handy program, som viser installeret software på næsten samme måde som tilføj/fjern programmer. Så går blot ind og sletter de program oplysninger, som ikke blev fjernet ved afinstalleringen.
Avatar billede manon Nybegynder
11. maj 2000 - 12:46 #7
Skymdyr>

Tjaa...jeg fandt da ud af, at man skulle søge flere gange på samme navn og søge på alle kombinationer som programmet hedder.
Så ved inst. af det nye registrede program var der stadig gamle data tilbage.
Så må vi bare håbe at der ikke sker noget ;-)

Kjalle>
Jeg vil gerne have den url :-)

Kharder>
lad mig høre og se :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2000 - 14:11 #8
Her er linket til efterfølgeren af det program, som jeg har brugt. http://www.4developers.com/addremove/index.htm

Avatar billede asmodeus Nybegynder
11. maj 2000 - 15:36 #9
Jeg ville droppe at ændre i registreringsdatabasen, idet det er så uendelig lidt man fjerner i forhold til hvor meget er der...
Glæd dig blot til din næste formatering!
Kør en alm. uninstall - det er det bedste du kan gøre for din pooter.
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2000 - 15:47 #10
Eller anskaf dig prorammet Clean Sweep fra Norton til at rydde op med.
Avatar billede manon Nybegynder
11. maj 2000 - 16:29 #11
Hmmm...lad os tale med rent mel i posen.

jeg havde en Norton Systemworks + alle tilhørendeprodukter.
Hvordan og hvorledes omkring dette program kan i selv regne ud.

I morgen (om teledk vil) får jeg en fastnetforbindelse og har derfor købt en autoriseret og lovlig Norton Internet Firewall, hvor bla. Norton Antivirus 2000 er med.

KAN I (ud fra overstående kommentar) NU SE HVAD MIT PROBLEM ER NÅR JEG SKAL ONLINE REGISTRERE MIT NYE PROGRAM *LOL*

Ja, jeg ved at en c-format løser alle mine problemmer, men dette er ikke en option lige nu *s*
Avatar billede manon Nybegynder
11. maj 2000 - 16:31 #12
Kharder > Hmmm...dette er jo et sharewareprogram - jeg hader shareware *s*
Avatar billede kjalle Nybegynder
11. maj 2000 - 17:48 #13
Damn nu kan jeg sq ikke finde den, whatever det var alligevel en trial-version, men hvis du vil kan jeg da maile dig CleanSweep i fuld version !!

//Kjalle :o)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2000 - 23:07 #14
Ja og hvad så. Det er der da en løsning på. Forgængeren, som jeg har liggende på en disk, jeg desværre ikke kan komme ind på, da mit SparQ drev er defekt er en freeware version. Hvis jeg finder den på nettet skal jeg nok give besked. Er der en e-mail adresse.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2000 - 23:31 #15
Hej igen så har jeg fundet freeware version af Add/remove. Det kan hentes på http://superwin.com/ffreewar.htm . Det er enda en udbygget version i forhold til den jeg har brugt. Såå den er hermed udskiftet.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2000 - 23:32 #16
Copernic er bare god. Hvor har det program dog hjulpet mig mange gange.
Avatar billede kjalle Nybegynder
16. maj 2000 - 15:51 #17
Skal du ha den eller skal du ha den ikke ??

//Kjalle :o)
Avatar billede manon Nybegynder
16. maj 2000 - 20:32 #18

Hvem - efter jeres mening - skal have de 30 point ??
Avatar billede kjalle Nybegynder
16. maj 2000 - 20:44 #19
Hmmm .... Det spm. bruger du en del hva´ ?? Også under LAN+WAN Cicso et eller andet :o)

//Kjalle :o)

PS: Du kan evt. dele dem ud på flere af os ??
Avatar billede manon Nybegynder
16. maj 2000 - 21:07 #20
*G*
Avatar billede kjalle Nybegynder
16. maj 2000 - 21:12 #21
og så griner du bare - alletiders he he he .....
Avatar billede manon Nybegynder
17. maj 2000 - 15:57 #22

jeg ved ikke om dette er fair, men SKUMDYR gav mig et godt svar og var først.

KJALLE som tak for hjælpen til at rense op.

det samme gælder KHARDER - tak