Avatar billede moebiuz Nybegynder
02. februar 2002 - 12:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kender nogen et alternativ til Window Media Player?

Hej
er der nogen  som kender et alternativ til Window Media Player? Jeg synes ofte at Media Player er ganske langsom, og desuden har den en masse ekstra funktioner som er fuldstændig overflødig.
Jeg søger efter et lille program som kan spille alle (så mange som muligt) video formater, uden at man får en masse ekstra L... med.
Media er også alt for stort program til at håndtere alm. lydfiler mp3, wav osv. det er at skude gråspurve med kanoner.
mvh Moebius
Avatar billede snowball Novice
02. februar 2002 - 12:50 #1
Går næsten ud fra at du bruger ver. 7 af Media Playeren !? Men hvad med at bruge den gamle ver. 6.4 i stedet ? Den er slet ikke nær så popsmart som 7'eren, og så er der også mange der mener at den ofte både er bedere og hurtigere til at afspille film !

Den ligger i C:\Program Files\Windows Media Player\mplayer2.exe

Snowball
Avatar billede fangel Nybegynder
02. februar 2002 - 13:03 #2
jeg ville bruge to programmer, en til video og en til lyd

til lyd vil jeg klart anbefale WinAmp, det virker bare, og det er ikke så ressurse krævende

til video vil jeg nok også bare bruge det gamle media player, som snowball foreslog

nu har jeg ikke selv problemet, da jeg har en ny computer, men jeg bruger WinAmp, for jeg syntes ikke at Media P.. er godt til lyd filer

Dea_PG
Avatar billede moebiuz Nybegynder
02. februar 2002 - 13:12 #3
Hej jeg har lige tjekket det og I har egentlig ret. Faktisk så er det sådan når jeg tænker over det at jeg førhen også selv brugte media player 6 med stor fornøjelse.
Men kan den forøvrigt spille ligeså mange formater?
Hvis der ikke kommer andre alternativer vil jeg da gerne belønne med point snowball, men så skal du skrive som "svar"

Moebiuz
ps: mht. computer så har jeg en p4 1.5ghz, men jeg kan bare ikke fordrage de "popsmarte" programmer som Snowball kaldte dem. specielt microsoft vil gerne nestemme over hele computeren.
Avatar billede moebiuz Nybegynder
02. februar 2002 - 13:12 #4
ups mente bestemme ikke nedstemme
Avatar billede webmasterdk Praktikant
02. februar 2002 - 14:09 #5
kan kun give snowball og dea_pg ret, winamp til  lyd, og media player 6.4 til video..
ja, den gamle media player kan afspille de samme ting som mp7, det hele det kommer an på er hvilke codec's du har inde!!!..
Og hvad du skal se/høre..
Avatar billede stupidity Nybegynder
02. februar 2002 - 14:11 #6
tjek denne side

www.divx.com der er en afspiller der kan klare alle video formater
også divx en simpel og alligevel smart afspiller du også kan lave dine egne skins til
Avatar billede stupidity Nybegynder
02. februar 2002 - 14:12 #7
samtidig vil din windows media player kunne afspille divx
Avatar billede snowball Novice
02. februar 2002 - 14:43 #8
Svar :)

Snowball
Avatar billede moebiuz Nybegynder
02. februar 2002 - 15:14 #9
Stupidity
er fint tilfreds med media player 6.4
ellers tak

Moebiuz