Avatar billede hamido Nybegynder
30. januar 2002 - 22:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Netværk under Win XP samt ADSL fra TDC!

Jeg har ADSL fra TDC samt deres router DI-804.
Jeg har forbundet 2 computere til netværket.
Internettet virker fint, men det er inbyrdes mellem de 2 computere at problemet er. Hastigheden er helt i bund, det tager ca. 2 min at overføre 17 mb selvom det er 100 Mbit kort der sidder i..
Det jeg gerne vil vide er hvordan sætter jeg hele lortet op så det virker med den hastighed som det skal!?

Tak for jeres tid!
Avatar billede quiz-deltager Nybegynder
30. januar 2002 - 22:58 #1
det er hvad det tager at flytte så "store" filer

det kan ikke gøres anderledes!!!!

MVH. Quiz-Deltageren
Avatar billede hamido Nybegynder
30. januar 2002 - 23:03 #2
17 mb burde den bare lange afsted uden problemer, al forbindelse melle de 2 computere køre af lort...Det er på en god dag at det kun tager 2 min for 17 mb ;-((
Avatar billede vejgaard Nybegynder
30. januar 2002 - 23:39 #3
du burde kunne overføre lidt over 3 mb i sek hvis dit netværk køre 100 mbit, og ved 10 mebit kan du over føre lidt over 300 kb per sekund.
jeg tror at din router tvinger netværket til at køre 10 mbit.
prøv evt at fjern din router og sæt et kabel direkte mellem de to computere.
jeg tror det vil løse dit problem.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
31. januar 2002 - 08:26 #4
installer netBEUI

læs her:

======================================================================
Formal product support for Microsoft Windows XP will be available from Microsoft beginning October 25, 2001. Until then, you can consult with your counterparts, peers, and Microsoft Most Valuable Professionals (MVPs) by using our online newsgroups. Access to the Microsoft newsgroups is available from the following Microsoft Web site:

  http://communities.microsoft.com/newsgroups/default.asp

IN THIS TASK

- SUMMARY

    - Install NetBEUI on Windows XP

-------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

- Microsoft Windows XP Home Edition
- Microsoft Windows XP Professional
-------------------------------------------------------------------------------

SUMMARY
=======

Microsoft has discontinued support for the NetBIOS Extended User Interface
(NetBEUI) network protocol in Windows XP. However, it is understandable that
migration to another network protocol, such as TCP/IP could involve significant
time in planning and testing. Therefore, the NetBEUI protocol has been included
on the Windows XP CD under the VALUEADD directory.

This article describes the process for manually installing the unsupported
NetBEUI protocol on a computer running Windows XP. The NetBEUI files will need
to be manually copied from the Windows XP CD before NetBEUI will show up in the
list of installable network protocols.

Install NetBEUI on Windows XP
-----------------------------

The files necessary for installing the NetBEUI protocol on Windows XP are
Netnbf.inf and Nbf.sys. Complete the following steps to install NetBEUI:

1. Insert your Windows XP CD into the CDROM drive and browse to the
  Valueadd\MSFT\Net\NetBEUI folder.

2. Copy Nbf.sys to the %SYSTEMROOT%\System32\Drivers directory.

3. Copy Netnbf.inf to the %SYSTEMROOT%\Inf hidden directory.

4. Click Start, click "Control Panel", and then double-click "Network
  Connections".

5. Right-click the adapter you want to add NetBEUI to, and then click
  Properties.

6. On the General tab, click Install.

7. Click Protocol, and then click Add.

8. Click to select "NetBEUI Protocol" from the list and then click OK.

9. Restart your computer if you receive a prompt to complete the installation.

The NetBEUI protocol should now be installed and working.

For additional information on NetBEUI in Windows XP, click the article number
below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:

  Q306059 The NetBEUI Protocol Is Not Available in Windows XP

Additional query words:

======================================================================
Keywords          : kbnetwork kbtool kbHOWTOmaster
Technology        : kbWinXPProSearch kbWinXPHomeSearch kbWinXPSearch
Version          : :
Issue type        : kbhowto
=============================================================================
Copyright Microsoft Corporation 2001.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
31. januar 2002 - 08:29 #5
problemet er at med TDC Bredbånd (har det også selv) er at 2 computere på samme netværk, kan få IP adresser i forskellige subnet.
derved bliver data i mellem dem sendt "ud af huset" gennem ADSL forbindelsen, ud i TDC's router og tilbage igen, gennem ADSL forbindelsen, "ind i huset igen"  og ind i den anden PC
Avatar billede hamido Nybegynder
31. januar 2002 - 16:40 #6
>>rune-rasmussen
Ok nu har jeg installeret NetBEUI på begge computere...Fra computer nr.1 til computer nr. 2 virker netværket helt fint, men fra nr.2 til nr.1 er det meget ustabilt og den giver ofte beskeden: Not accessible, no more connections can be mate to the remote computer at the moment...

Hvordan får jeg netværket til at virke begge veje, hvordan er dine instillinger?? Da vi jo har den samme forbindelse burde dine instillinger vel også virke for mig ;-)
Svar på dette og de 200 point er dine ;-)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
01. februar 2002 - 07:57 #7
ja, hvorfor siger den "no more connections can be made..."
når den siger, så prøv på pc nr. 1 at åbne Kontrolpanel->Administration->Computer Administration  -  udvis Delte Mapper og tryk på Sessioner
Hvis der er nævnt en håndfuld navne her er det derfor.
Avatar billede hamido Nybegynder
01. februar 2002 - 08:45 #8
>>rune-rasmussen

ok på nr.1 var der en masse navne, men hvordan undgår jeg at den laver så mange connections fra nr.2 ??
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
01. februar 2002 - 09:36 #9
alle navnene er computere fra internettet, som regel på TDC's adsl net, som er inficeret med en virus der hedder Explore.zip som finder folks delte drev og prøver at sprede sig på dem. (det kan den vist bare ikke på win2000/xp maskiner).
men de holder forbindelsen åben.
jeg har blokeret for fildeling over tcp/ip protokollen med BlackICE Defender, men det er vist et betalings program (det er en firewall).

løsning 1:
installere blackice defender eller lign. til at blokere for fildeling via tcp/ip.
(kender pt. ikke andre programmer)

løsning 2:
opret en bruger konto på pc nr. 1 med samme navn som den konto der logger på pc nr. 2.
derefter giver du kun adgang til den konto
(har ikke selv testet det, men har læst et andet sted at det er løsningen)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
01. februar 2002 - 10:31 #10
sygate ser ud til at kunne blokere fildeling ligesom blackice (har lige prøvet at installere det)
Avatar billede hamido Nybegynder
01. februar 2002 - 13:36 #11
>>rune-rasmussen

Navne på nr.1 er alle navnet på nr.2 - altså nr.2 laver ca. 10 connection...burde det ifølge din theori ikke være forskellige navne?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
01. februar 2002 - 14:57 #12
jo det har du helt ret i.
det var det jeg selv var ude for da jeg gik over til tdc bredbånd.

kan du se hvad det er pc nr. 2 connecter til ?
Avatar billede hamido Nybegynder
01. februar 2002 - 15:08 #13
>>rune-rasmussen
Den står bare som open session... Og så bliver den connected som guest, men det skal den vel også...
Jeg har prøvet at rode lidt med firewalls og kun give nr.2 ip addresse adgang men det hjalp ikke...
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
01. februar 2002 - 15:11 #14
jeg må lige eksperimentere lidt når jeg kommer hjem :-)
Avatar billede hamido Nybegynder
01. februar 2002 - 15:16 #15
ok mange tak for din hjælp - håber vi får lyst problemet ;-)
Avatar billede -2000haj Nybegynder
02. februar 2002 - 02:27 #16
En anden ting. Det lyder som om at du koere windows og mellem 2 windows maskiner kommer du aldrig til at kunne overfoere data med fuld speed.. halvdelen af 100mbit er nok mere realistisk.. Det kommer nogle gang ogsaa an paa hvor store systemer du koere med.
Avatar billede hamido Nybegynder
04. februar 2002 - 20:57 #17
>>Rune-rasmussen
Yo rune! Whazz up!!?? Har du fundet ud af svaret?? Please answer
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
05. februar 2002 - 08:06 #18
nå ja. eller rettere nej.
den gør det helt normalt på mine pc'ere derhjemme.

jeg ved ikke hvorfor det går galt hos dig.
Avatar billede hamido Nybegynder
05. februar 2002 - 13:27 #19
hmm ok tak for hjælpen, you earned it! ;-)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
05. februar 2002 - 15:01 #20
prøv evt. at installere IPX/SPX protokollen i stedet