Avatar billede crashtester Praktikant
30. januar 2002 - 17:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Deling med Webspeed

Jeg har etableret LAN mellem 2 PC'er, men kan ikke få deling af Internet-forbindelsen til at virke.
Den PC, der er tilsluttet Webspeed-modem'et (Surfboard SB4100) via USB, kan godt få forbindelse til Internettet, men den anden kan ikke.

Der er point til den, der kommer med et brugbart svar.
Avatar billede quiz-deltager Nybegynder
30. januar 2002 - 17:47 #1
Jeg har selv rodet med sådan et problem og det viste sig at være netkortet som ikke var sat ordenligt i...:-)
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
30. januar 2002 - 17:52 #2
Har modemmet en netværks-tilslutning? For så synes jeg du skulle bruge den, da det så er meget! nemmere at lave en deling af inet...

- Rasmus!
Avatar billede crashtester Praktikant
30. januar 2002 - 18:13 #3
Jeg har faktisk selv løst problemet. Der skulle aktiveres DNS, derefter skulle Host'ens IP-adr. indsættes under søgerækkefølge på DNS. Til sidst skulle der installeres gateway til Host'en. Og vupti! Så virkede det. Er man bare for god? Men tak for svarene alligevel!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
30. januar 2002 - 18:15 #4
Ja ja da....

Men jeg synes stadig du skulle overveje at bruge netværksforbindelsen til modemmet

- Rasmus!
Avatar billede crashtester Praktikant
30. januar 2002 - 18:17 #5
Sådan