Avatar billede oledr Nybegynder
30. januar 2002 - 14:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding: "Datatyper i JOIN-udtrykket stemmer ikke overens"?

Hej

Når jeg vælger 'filtrer efter markerede' i formularen får jeg flg. fejlmelding:

"Datatyper i JOIN-udtrykket stemmer ikke overens"

Hvordan kan det være?

På forhånd tak, og mange tak for hjælpen.

vh
Ole
Avatar billede terry Ekspert
30. januar 2002 - 14:20 #1
Is your form using a query as its data source? If so, does the query work BEFORE you use the filter?
Avatar billede oledr Nybegynder
30. januar 2002 - 15:08 #2
JEg forsøger at gøre det i en formular, der har en tabel som kilde.
Avatar billede terry Ekspert
30. januar 2002 - 20:46 #3
Can you explain how you are making the filter! I cant see where JOIN is comming from!
Avatar billede mcallan Nybegynder
31. januar 2002 - 09:12 #4
Fejlmeldingen du henviser til optræder som oftest hvis du forsøger at joine tekst og nummeriske variabler. Selvom værdien i begge felter er '1,2, eller 3' kan det være at den tabel sat til tekstværdi. Ved sammensatte talværdier, eks. cprnumrer finder man ofte at talsættet er defineret som en tekstvariabel. Fejlen rettes ved i tabel design at ændre feltets definition til nummerisk - husk på at du kan få et problem med foranstillet nul hvis du ændrer definitionen.
Avatar billede terry Ekspert
31. januar 2002 - 15:09 #5
I think eksperetn has a problem her, got a mail but nothing has happened here!
Avatar billede terry Ekspert
31. januar 2002 - 15:12 #6
oledr>I can understand that you accpet mcallan's answer, but what I CAN NOT understand is you say you are using a table as the records source and if that IS the case there is NO JOIN! I have also asked how you are making the filter, withoun an answer !