Avatar billede the_wurm Nybegynder
29. januar 2002 - 07:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hjælllllp har virus

hæjlp jeg har fået virus.......

alle mine filer (mp3 og jpg) har fået efternavn till .vbs

er det ikke nimda eller en af dissse orme der gør det...

hvad skal jeg gøre for at få min computer rask i gen....

pllzzzzzzzzzzzzzzzz help me...
Avatar billede kornfreak Nybegynder
29. januar 2002 - 07:48 #1
Mener det er ILoveYou viruset!

Her er et fiks -> http://www.zdnet.com/downloads/toolkits/antivirus/iloveyou.html
Avatar billede fcs Novice
29. januar 2002 - 07:49 #2
Det er loveletter-virussen. Scan din maskine online på http://www.pandasoftware.com og se om det ikke løser problemet. hvis ikke, så sig til og vi finder ud af at fjerne den manuelt ;-)
Avatar billede perhaps Nybegynder
29. januar 2002 - 08:39 #3
Kør en onlinescanning på www.housecall.antivirus.com
og se hvilket efternavn din loveletter-virus har. Det viser housecall dig. Det kan også være den fjerner alt. Der er flere slags loveletter, måske er din:  loveletter.gen?? Fortæl mig det så giver jeg dig linket til instrukser for fjernelse. Men det er altså vigtigt at kende efternavnet.
Avatar billede 1003 Nybegynder
29. januar 2002 - 10:43 #4
jeg har haft stor succes med denne online scanner.
men jeg tror, at du skal downloade en rigtig virusscanner, så du slipper for virusser for fremtiden.
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
denne scanner er god fordi den også virker på ICQ:-)
http://www.vcatch.com/VCSetup.exe
Avatar billede 1003 Nybegynder
29. januar 2002 - 10:45 #5
du kan læse om ovenstende virusscanner her:
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2723
Avatar billede the_wurm Nybegynder
29. januar 2002 - 11:36 #6
jeg har lige downloadet norton antiirus og kørt
Avatar billede professoren Nybegynder
29. januar 2002 - 11:41 #7
visual basic script filer (.vbs) som du ikke selv ønsker skal fjernes!

Men hvis det er IloveU, badtrans.b, eller en variant, skal du også fjerne
"æggene" (kopier lagt en anden sted på HD med en anden navn) og reparere
registry files. Jeg har allerede posted detaljer om dette. Hvis du ikke er ekspert i at reparere registry kan jeg anbefale nogle idiot-sikkert værktøj...
Avatar billede aagaard Nybegynder
29. januar 2002 - 11:41 #8
prøv at bruge programmet Norton Antivirus 2002 det er rimelig godt bruger det selv hvis det er kan du også formatere din harddisk og det gør du på følgene måde:

Du går ned i start og trykker luk computeren og tryk på genstart  computeren i MS-Dos Tilstand og så skriver du c: og trykker på Enter og følger instruktionerne på skærmen

//Aagaard
Avatar billede professoren Nybegynder
29. januar 2002 - 17:54 #9
her er min post om badtrans.b fra Dec 01:

Date:  Mon Dec 3, 2001  4:58 pm
                Subject:  virus/worm warning!! Yahoogroups under attack...

                re: virus alert!
                webposted 3.12.2001

                I have been getting many emails apparently sent to members of yahoogroups and
                smartgroups which contain a "worm". The worm starts to send mails to people on
                your mailinglist. The email address of the sender has an underscore ("_")
                appended: instead of user@h... the address reads _user@h...

                The mails have a blank message area, but contain an attached file:
                either a .scr file or a .pif file, as shown below:

                --====_ABC1234567890DEF_====
                Content-Type: audio/x-wav;
                name="S3MSONG.DOC.scr"

                --====_ABC1234567890DEF_====
                Content-Type: audio/x-wav;
                name="SEARCHURL.MP3.pif"
                Content-Transfer-Encoding: base64
                Content-ID: <EA4DMGBP9p>

                DO NOT OPEN THESE ATTACHED FILES!! Report the suspect mails to your list
                manager and delete them from your inbox. Then run a viruscheck on your
                harddrive, especially for the new "worms" than are using a loophole in outlook
                express program. For more information see symantec.com, macaffee.com, or
                microsoft.com for patches.
Avatar billede perhaps Nybegynder
30. januar 2002 - 11:23 #10
1003>Hvordan har du set at VCatch virker? Rygterne siger at det er spyware fra Israel. Jeg har tidligere haft den installeret. Virkede ikke for fem flade ører hos mig.
Avatar billede professoren Nybegynder
30. januar 2002 - 14:23 #11
Jeg har fundet en lille (gratis) anti-VBS utility til dig:

Anti-VBScript 1.13
Prevent viruses from executing with this software.
OS: Windows 95/98/Me/NT/2000    09-10-01  Free  4 KB

W32.Nimda.A@mm (Nimda) Removal Tool
Run this tool from Symantec to remove infections of the W32.Nimda.A@mm (Nimda) virus.
OS: Windows (all)    09-21-01  Free  447 KB  74,448

AntiNimda 1.0
Find and remove the Nimda virus and repair any damage done.
OS: Windows 95/98/Me/NT/2000/XP    09-19-01  Free  237 KB  1,817
Avatar billede the_wurm Nybegynder
30. januar 2002 - 16:16 #12
professoren
hvor skal jeg downloade den ......
Avatar billede professoren Nybegynder
31. januar 2002 - 13:46 #13
Avatar billede yeti Nybegynder
02. februar 2002 - 12:17 #14
Når du har fået ryddet op så tag og installer AntiVir. Du kan hente en på www.free-av.com Som URL'en antyder er der tale om et freeware program. HUSK at opdater den ofte - selv tjekker jeg for opdateringer dagligt.

//Yeti
Avatar billede the_wurm Nybegynder
02. februar 2002 - 16:18 #15
hvordan finder jeg ud af om den er helt fjernet.......
Avatar billede yeti Nybegynder
02. februar 2002 - 16:23 #16
Brug en af on-line scannerne