Avatar billede bentn Nybegynder
28. januar 2002 - 17:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mediaplayer

Hvorfor vil min Mediaplayer oprette forbindelse til nettet når jeg vil spille nogle movieklips?- det er ikke streaming, bare alm. Avi'er og Mpeg, så søger den efter noget der hedder "activex.microsoft" -any idears?
Avatar billede monstermand Nybegynder
28. januar 2002 - 17:16 #1
har du divx codec installeret? www.divx-digest.com
Avatar billede monstermand Nybegynder
28. januar 2002 - 17:19 #2
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
28. januar 2002 - 17:22 #3
Det er fordi du mangler en bestemt programudvidelse til Media Player kaldet et Codec. Forskellige Codec's bruges til forskellige typer af filer f.eks. bruges DivX til mange komprimerede vidoeklip på nettet som ligger i .AVI filer. Du kan hente et codec på www.divx.com
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
28. januar 2002 - 17:24 #4
monstermand > du henviser til den gamle version af codec'et som kun kan håndtere det gamle DivX format.....

Hent i stedet denne fil.

http://download.divx.com/divx/DivX412Codec.exe
Avatar billede bentn Nybegynder
28. januar 2002 - 17:36 #5
syntes jeg har divs. codec, prøver dog lige(igen)at ins. divx412 - l'll be back
Avatar billede bentn Nybegynder
28. januar 2002 - 17:54 #6
Det okay at henvise til en ældre da jeg bruger 6.4 udgaven men jeg prøvede at ins. både divx3.11 alpha og divx 4.12 (igen) og det hjalp ikke, Jeg har valgt at bruge mediaplayer 6.4 som altid har virket fint også ved afspilning af de selvsamme movieklip (var lidt træt af den nyere mediaplayer udgave) ..men det er jo nok noget codec den mangler.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2002 - 18:43 #7
Her kan du finde en masse forskellige codecs. Måske kan du finde det rigtige her: http://www.divx-digest.com/software/index.html#codecs
Avatar billede bentn Nybegynder
28. januar 2002 - 20:31 #8
tak for link, Ufc, men det jo lidt svært at vide hvad der er den rigtige...
men det må jo være nogle codecs som microsoft også bruger da den opretter forbindelse til deres webadresse- har også prøvet at hente de nyste codec hos dem her
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=31921&area=search&ordinal=2

men det hjalp ikke
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2002 - 21:42 #9
Avatar billede bentn Nybegynder
28. januar 2002 - 22:53 #10
tak igen for endnu et link, ufc men
nimo.pack virkede heller..prøvede at installere mediaplayer 7.1 det hjalp heller, så smed jeg begge player ud og geninstallerde 6.4 . men ak- some old shit..det må være noget andet-!!
Avatar billede bentn Nybegynder
28. januar 2002 - 23:06 #11
okay den vil connect to activex.microsoft.com http://207.46.196.108/ og har brug for noget activex - når jeg vil se en avi. - any idears???????????
Avatar billede bentn Nybegynder
31. januar 2002 - 19:33 #12
En,"Format C" fik det til at virke igen
så desværre kan jeg ikke oplyse hvad fejlen i virkeligehden var da jeg ikke selv fandt den.