Avatar billede monstermand Nybegynder
26. januar 2002 - 15:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

*.AVI til *:MOV

Hej

Jeg sidder med 3 *.avi film der fylder omkring 150MB stykket. Desuden har de en opløsning på 720x576. Disse 3 film skal omkonverteres til Quicktimes *.MOV format. De skal ende med en opløsning på 200x150.
Grunden er at jeg skal have lagt filmene ud på internettet, så de selvfølgelig kan ses derfra. Jeg kan ikke nruge andre formater da jeg skal føle en given standart

Forhånd tak
Avatar billede rune_c Nybegynder
26. januar 2002 - 15:51 #1
eeeew... hvorfor skal du bruge QuickTime??? Der er ikke noget så dårligt som QuickTime!! Hvis du har mulighed for Real så bruge det ellers hold dig til AVI. Men skal det nu være så prøv med Adobe Premiere - Et rigtig godt video program der også kan gemme i QuickTime format.
Avatar billede monstermand Nybegynder
26. januar 2002 - 15:55 #2
er der ikke noget freeware program der kan gøre det - og, kan det Adove premiere program klare opgaven med også at gøre formatet mindre (opløsningen?)
Avatar billede monstermand Nybegynder
26. januar 2002 - 17:06 #3
nogen der kan sige mig hvordan man så gør i Adobe premiere 6.0. Jeg har fået fat i programmet
Avatar billede cgleerup Nybegynder
28. januar 2002 - 16:49 #4
For det første skal du lige sikre dig at det er den rigtige opløsning du stiler efter, mon ikke du mener 200*160 det passe lidt bedere med din startopløsning på 720*576.

Når du står i premiere og har loaded dit klip, lagt det på timeline og skal videre derfra - så vælger du i filer funktionen eksporter!

Herunder har du adskellige indstillingsmuligheder, og skal også kunne vælge codec. - det er her du skal have fat i Quicktime formatet, forefindes det ikke på din liste på nuværende tidspunkt kan du downloade playeren og det medfølgende codec på www.quicktime.com, husk at tjekke om det er freeware.
Herefter genstarter du din maskine og vælger så igen filer eksporter i premiere - nu vælger du quicktime, og de ørige indstilliner du er interesseret i at din film skal være komprimeret med.

Desuden er det ikke korrekt at mov formatet er det dårligste der findes, det må hr. Rune_C selv forsvare - quicktime er blot mac's scar på pc - verdenens avi på samme måde som aif erstatter wav. Altså kan du ikke som udgangspunkt fastslå at mov skulle være ringere!
Avatar billede monstermand Nybegynder
28. januar 2002 - 17:00 #5
tak for et godt beskrevet svar,

jeg havde dog imidlertid fundet ud af hvordan man eksporterer som du siger.
Dog bliver jeg nødt til at bruge save for web funktionen, da min film ikke må fylde mere end omkring 600Kb. Mit problem er, at når jeg får muligheden for at vælge størrelse, så husker den ikke min indstilling. Det er ligemeget hvad jeg skriver i width og height, så laver den filmen i samme str. hele tiden. Kan du hjælpe mig med den tror du? Programmet Premiere bruger i save for web funktionen er cleaner...?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
28. januar 2002 - 17:01 #6
det er sikkert fordi at det tal du skriver, som jeg var inde, på ikke opfylder ascpectratioen, hvisse kompressorer nægter at gemme videofiler der ikke overholder 4:3 eller 16:9 aspectratioerne, derfor må du ændre opløsning til en tilnærmelsesvis faktor!
Avatar billede monstermand Nybegynder
28. januar 2002 - 17:04 #7
men før jeg streamede filmen havde jeg sat opløsningen om til 150x200 (i *avi format), dette gør dog ingen forskel. Alligevel bliver opløsningen sat i vejret efter min streaming(?)