Avatar billede klatten Nybegynder
25. januar 2002 - 14:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ny pc

Er ved at se på en ny PC og har stykket følgende sammen. På listen mangler et grafikkort, men det er fordi, at jeg har et i forvejen, som jeg vil bruge.
http://klatten.webpunkt.dk/pcliste.jpg

Kommentarer?!?!?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
25. januar 2002 - 14:47 #1
Det bliver sgu da dyrt i forsendelse når du køber det så mange forskellige steder.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. januar 2002 - 14:55 #2
Minder meget om min... som jeg byggede for nogle måneder siden!

Har samme mobo og cpu, og det kører fint her :o)

Har også 256mb DDR, og overvejer at opgradere, men de er fa'ens dyre for tiden :o(
Avatar billede klatten Nybegynder
25. januar 2002 - 14:59 #3
sprutnik...vi ser lige lidt bort fra prisen!
Avatar billede klatten Nybegynder
25. januar 2002 - 15:01 #4
taskmgr
Hvilket kabinet har du?
Jeg lavede en pc til min mor for nogen tid siden også med et ECS bundkort, men det viste sig, at jeg kun kan sætte cd/cdr/dvd drev i de to øverste bays, da bundkortet fylder ret meget i kabinettet! Det vil jeg gerne undgå fremover.
Tror at det kabinet jeg har valgt er stort nok med 500mm i dybden!?!?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. januar 2002 - 15:04 #5
Finder lige tommelstkken frem :o) *gG*
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. januar 2002 - 15:04 #6
stkken?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. januar 2002 - 15:05 #7
Mit er kun 450mm, så det burde være rigeligt :o)
Avatar billede klatten Nybegynder
25. januar 2002 - 15:17 #8
Ok, det lyder godt!
Hvor stor processor kan bundkortet egentlig klare?

Det der egentlig interesserer mig mest er, hvad folk har af forslag til harddisk og højttalere (og evt RAM)! Højttalere har jeg overhovedet ikke forstand på. Harddiske fra IBM, Maxtor og Seagate koster ca det samme. Jeg vil gerne have den, der er mest støjsvag. RAM...Apacer er jo ikke ligefrem det billigste...hvad er ligeså godt og samtidig billigere?
Nogen der har et bedre bud på en skærm...må ikke være dyrere!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. januar 2002 - 15:26 #9
Har læst mig frem til at det understøtter 1,4ghz+ (ved så bare ikke om det "+" betyder + 500 :o)
Avatar billede mlj Nybegynder
25. januar 2002 - 16:04 #10
Seagate Barracuda IV er et godt valg, IBM 60GXP larmer mere og de er ca. lige hurtige.

Jeg tror du får et varmeproblem da den køler er fint stille, men ikke køler særligt godt, og der ikke er vildt meget udluftning.
Avatar billede mlj Nybegynder
25. januar 2002 - 16:07 #11
altså : Der er ikke nok luftudskiftning i kabinettet.
Avatar billede yonzie Nybegynder
25. januar 2002 - 17:19 #12
Jeg vil ikke anbefale dig at koebe en IBM disk:
http://www.eksperten.dk/spm/162532

Hold dig saa vidt muligt vaek fra CD-drev paa over 40x... 32x er ideelt. Naar man kommer over 40x (isaer de billige maerker) larmer de *sygeligt meget*.

Koeb eventuelt en Fujitsu Fluid. De kommer dog kun op til 40GB...

Ram... Apacer er et rimeligt prisbilligt hoejkvalitetsmaerke. Det er dem jeg ville vaelge

Din CPU koeler faar du hos studiedata:
http://studiedata.dk/product.asp?product=192&page=1
http://studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1
12dB.....
Avatar billede klatten Nybegynder
28. januar 2002 - 09:10 #13
Hej igen

Harddisk: Hvorfor betale 100kr mere for en Fujitsu? Er den da bedre?

Mht køler, så har I nok ret. Molex kan nok ikke håndtere den processor.
yonzie: interessant køler (men også dyr) - synes dog at 80mm er ret stort for en køler, og ECS's bundkort har ikke just meget plads at give af.
Det vil jeg lige undersøge yderligere!

Nogen forslag til en billig og støjsvag kabinetkøler evt?
Avatar billede yonzie Nybegynder
28. januar 2002 - 17:50 #14
Fujitsuerne er ret stoejsvage. Jeg har dog ikke haft leget med en, saa jeg har intet foerstehaandserfaring... du kan sikkert finde noget paa google
Avatar billede klatten Nybegynder
29. januar 2002 - 08:15 #15
taskmgr....
du er den heldige vinder, da du er den eneste, der har lagt et svar!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
29. januar 2002 - 10:22 #16
takker :o)