Avatar billede elmo Nybegynder
25. januar 2002 - 10:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pinnacle studio 10 plus

Jeg købte for nylig et studio 10 plus kort. Det fungerer fint med webcam, men jeg kan ikke få videosignalet igennem. Jeg ved ikke om jeg bruger de rigtige kabler til at forbinde video med studio10 kortet. I Multimedia Klubben, hvor jeg købte kortet, har de ikke nogen idé om, hvilken type kabler det er jeg skal bruge, og jeg tror at det er her fejlen er. Er der nogen, der kan give mig oplysninger om kabeltype og hvor det eventuelt kan købes for at få signalet igennem?

hilsen Elmo
Avatar billede cholm Nybegynder
25. januar 2002 - 10:43 #1
Jeg har det selvsamme kort. Jeg går udfra at det er et analogt videokamera du vil tilslutte...Kan du ikke lige prøve at fortælle hvilke udgange du har på dit videokamera (Composit, SVHS m.m.) ?

/cholm
Avatar billede elmo Nybegynder
25. januar 2002 - 10:47 #2
Hej Cholm

Jeg ønsker at tilslutte fra en almindelig videooptager/afspiller. Der er scart og antenne udgang på videoen.
Avatar billede cholm Nybegynder
25. januar 2002 - 11:03 #3
Så vil jeg anbefale dig følgende:

En scartadapter hvortil du kan forbinde et SVHS som skal gå ind i din SVHS-indgang på videokortet. Du skal ligeledes have et kabel med to Phonostik i den ene ende, og et mini-jack i den anden ende. De to phonokabler forbindes også med scartadapteren, og mini-jack stikket i den anden ende, sætter du i din lydindgang på dit lydkort.

Derefter forbinder du så scart adapteren med din video, og så kører det.

Du kan som regel købe kablerne samlet i et såkald "DVD-sæt". Jeg har set det til ca. kr. 300,00 i Fredgaard, men du kan sikkert finde det billigere.

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
25. januar 2002 - 11:04 #4
et SVHS = et SVHS-kabel...:-)
Avatar billede look Nybegynder
25. januar 2002 - 12:14 #5
Jeg havde præcis de samme problemer med mit DC10+ kort og en analog videomaskinen. Mit problem viste sig at være scartstikket. Du skal have et scartstil med ALLE ben - for nu at være helt sikker. Du kan købe et scartstik med in/out omskifterknap og den løste mit problem. Tjek dit nuværende scartstik - der er sikkert kun 5 - 10 ben og nogle af dem der mangler, der dem der kan få signalet ud af vhs'en.
Avatar billede cholm Nybegynder
25. januar 2002 - 12:35 #6
look >>> Præcis, det er også grunden til at jeg anbefaler at købe alle kabler som et sæt...

/cholm
Avatar billede elmo Nybegynder
25. januar 2002 - 14:35 #7
Hej Cholm og look.

Jeg har fået det til at spille. Det viste sig at være kablerne der ikke var de rigtige. Jeg var først i Multimedie Klubben, hvor jeg købte kortet, og de gav mig forkerte kabler. Dernæst var jeg i Fona, hvor jeg igen fik de forkerte kabler. Nu har jeg fået de rigtige.

Tak for hjælpen
Erik
Avatar billede cholm Nybegynder
25. januar 2002 - 14:38 #8
Takker for points...30 havde nu været rigeligt

/cholm