Avatar billede joe13 Nybegynder
02. maj 2000 - 20:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

virker ikke

jeg har lige fået ny prossesor i min "ældrer maskine"den har virket med den i ...
,men nu  når jeg tænder den og den kommer til det hvor der skulle stå starter win98

står der
"updating ESCD"
og efter det
"Verifieng DMI pool data"
og der stopper den og hvis jeg sætter den inde i biosen til at boote op fra en win98 cd bliver der bare sort skærm
men der er en markør der blinker oppe i hjørnet

hvad kan det være....
kan det laves........
skal jeg smide den ud.....så gammel er den dog ikke??????????
Avatar billede steffen Nybegynder
02. maj 2000 - 21:01 #1
Prøv at vælge:

"LOAD SETUP DEFAULTS" inde i din BIOS.

Under harddisk setup, sæt alle drev til "Auto detected" - også mht til LBA/translation.

Hvis det ikke virker kunne det tyde på at du har "clocket" dit bundkort forkert (formentligt for højt :-)) - prøv at gå dine indstillinger igennem igen, mht. bundkortets clockfrekvens (FSB) og multiplieren for CPU'en.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
02. maj 2000 - 22:03 #2
Husk også at voltene også skal indstilles!

Hvilken Processer havde du før ? Og hvilken har du nu?

Vh. Mads Østerby
Avatar billede joe13 Nybegynder
19. december 2000 - 20:03 #3
Har Fundet problemet for et år siden det må i sku undskylde drenge jeg havde sku glemt spørgsmålet!!!