Avatar billede pfp Nybegynder
21. januar 2002 - 17:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Plugin til Photoshop

Hej,

Er der nogen der ved om der findes et Polfilter plugin til Photoshop?

/pfp
Avatar billede backside Nybegynder
21. januar 2002 - 17:45 #1
Hvad er et Polfilter?
Avatar billede pfp Nybegynder
21. januar 2002 - 17:54 #2
Man kan sige at et polfilter i mange tilfælde er med til at gøre billeder rigtig flotte. Det bruges ofte til billeder af naturlandskaber.

Et eksempel:
http://www.votus.dk/thinkquest/Grafik/Billede.bmp

På billedet kan du nok se at himmelen er meget flot, og at farverne i det hele taget er rigtigt flotte.

Det er lavet ved hjælp af et polfilter. Normalt er det et filter som man skruer på sin linse (analog kamera), men jeg ville så gerne vide om der fandtes et plug-in til Photoshop der kunne levere det samme.

Håber du forstår hvad jeg mener?

/pfp
Avatar billede backside Nybegynder
21. januar 2002 - 18:04 #3
Hmm, det MÅ ku´ laves i PS på anden vis.
Det filter er jeg aldrig stødt på, og jeg har omkring 300 filter plugin installeret.
Avatar billede sporado Nybegynder
22. januar 2002 - 13:00 #4
Der findes en decideret plug-in-søgemaskine:
http://thepluginsite.com/search/graphicsgalaxy.htm

- men den gav ikke noget på 'polfilter'. Man ku' prøve at søge på noget andet, som det filter kan/gør...
Avatar billede nonick Nybegynder
24. januar 2002 - 01:25 #5
plugins? Er det noget man kan downloade?
Avatar billede sporado Nybegynder
24. januar 2002 - 10:41 #6
->nonick

Jow da!

Nogle er  gratis, nogle koster penge (f.ex. Extensis og KaisPowerTools)
Avatar billede noia Nybegynder
30. januar 2002 - 08:28 #7
Du kan godt klare det uden plugin, men det kræver, at du fedter lidt rundt i Photoshop - du kan evt. kigge inde under Image -> Adjust. Både Levels og Variations kan bruges til at gøre billedet noget skarpere - desuden er der også en til at pille ved kontrast, hvilket generelt er den metode du får et så skarpt billede med så klare farver. Jeg har selv gjort det en del gange, og har desuden en kammerat, der er professionel fotograf, der aldrig har gjort brug af plugins til at opnå de samme effekter - faktisk laver han det meste af hans tweaking ved hjælp af Levels. Prøv at fedte lidt med det