Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
21. januar 2002 - 10:02 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Hvor køber man et kabel fra PC til TV?

Jeg har et GeForce2 MX200 m/tv-out, men jeg skal bruge et kabel der går fra den almindelige TV-OUT-VGA-port til et Scart-stik eller video-in på mit TV! Hvor kan man købe sådan et kabel, jeg bor i København så det skulle helst være tæt på eller i en net-butik. Har sådan en butik som Brinck Elektronik sådan et kabel???

Med venlig hilsen
Troels
Avatar billede disky Nybegynder
21. januar 2002 - 10:04 #1
Gå i din lokale Fona og sig du skal have et composite video til scart kabel.
Avatar billede jkjaers Nybegynder
21. januar 2002 - 10:05 #2
Avatar billede freekyzone Nybegynder
21. januar 2002 - 10:11 #3
du skal have en scartstick med video-in stik i den anden ende!!!
Avatar billede outsider Nybegynder
21. januar 2002 - 11:28 #4
Eller køb et omformer stik til 60 kr, med begge veje.
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
22. januar 2002 - 16:22 #5
For det første så alle jeres svar virker ikke da jeg ikke har noget "composite" eller "Super VHS" stik i computeren men kun en VGA-port! På skærmkort-kassen står der TV-Out men der er ikke noget kabel og kun en VGA-port. Så det jeg skal have er et kabel med VGA-stik (som på en alm. PC skærm) til mit TV som har "composite-in" (eller hvad det hedder) eller til scart-stikket på TV'et!
Hvor kan jeg købe sådan et kabel? Eller kan jeg selv lave et?
Avatar billede outsider Nybegynder
22. januar 2002 - 20:12 #6
Det kan ikke lade sig gøre!
Der må være en anden form for tv out! Er der ikke andre stik en VGA stikket? Et S-VHS stik fx.
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
22. januar 2002 - 20:21 #7
Nej! Der er ikke S-VHS på!!! Jeg kan give et eksempel f.eks. Matrox G200, G450 og G550 de kan alle bruge VGA-stikket som TV-out, men jeg ved ikke hvor man kan købe sådan et kabel... Desuden står der på min GeForce2 kasse at kortet har TV-out og i dag har jeg set et til ASUS GeForce2 MX kort med tv-out (stod på kassen) som også kun havde et VGA-stik. Så jeg undre mig over at der ikke er andre der kender til problemet!?!

  - Troels
Avatar billede outsider Nybegynder
22. januar 2002 - 20:27 #8
Man kan ikke omforme VGA signalet til composite!
Tror du ikke at de kun er til fjernsyn med VGA indgang?
Avatar billede msmows Nybegynder
23. januar 2002 - 17:16 #9
Du kan gøre det, det kræver en breakoutboks, her er 2 bud på en sådan, begge fra BJ-Trading, kan også fås andre steder:
Trust-T1600 Trust TeleViewer 1600  925,00
Trust-Viewer Trust Wireless Video&DVD Viewer  695,00
Avatar billede outsider Nybegynder
24. januar 2002 - 09:47 #10
Ja, det er jo også det jeg siger! Men så skal der en box til at omforme, og så er det fuldstændig lige meget om kortet har TV-OUT. De er jo også temelig dyre! Jeg tror at det kun er VGA Tvout (til fjernsyn med VGA stik)
Avatar billede msmows Nybegynder
25. januar 2002 - 19:52 #11
ØØHH outsider, de breakoutbokse jeg omtaler muliggør tilslutning både til composite og svideo (svhs) indgange på tv'et. Fuzzy2 har jo ikke andet vgaudgangen på skærmkortet, derfor er en breakoutboks som de omtalte nødvendig.
Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
25. januar 2002 - 20:03 #12
Jeg har endelig fundet en side hvor der står lidt om mit kort, og der er ikke tv-out stik, men jeg kan lodde et stik på kortet og bruge tv-out muligheden.... Sådan et stik koster omkring 5 kr. så det er lidt billigere end en box til 1000 kr.

mvh Troels
Avatar billede msmows Nybegynder
29. januar 2002 - 00:23 #13
Giver du os ikke et link? bitte
Avatar billede sgolsen Praktikant
17. februar 2002 - 21:35 #14
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554737891

sådaen adaptor ska du ha du skal sgu da ikke lode på
dit kort
Det kan ikke lade sig gøre, der skal være et kredsløb imellem som konverterer signalet.
-SCB