Avatar billede sinom Nybegynder
20. januar 2002 - 20:34 Der er 9 kommentarer

NERO ! ! ! PROBLEM

Lige pludselig kan jeg ikke brænde filer over 700MB på en 700MB cd. Det gælder avi filer. Eks: filne fylder rigtigt 719.810 kb / 702 MB  (i stifinder) men i NERO 5.5.1.1 fylder den 739 kb ! Hvad skal jeg gøre? Jeg har før brændt filer over 710 MB !
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
20. januar 2002 - 20:40 #1
gå ind i options under expert options og aktiver overburn.

- Rod
Avatar billede sinom Nybegynder
20. januar 2002 - 20:46 #2
Det hjælper ikke, den siger stadig at der ikke er plads nok på cd\'en
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
20. januar 2002 - 20:49 #3
Prøv at sætte max cd length til f.eks. 81 min. det skulle give de sidste par MB.

- Rod
Avatar billede sinom Nybegynder
20. januar 2002 - 20:52 #4
har gjort funker heller ikke
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
20. januar 2002 - 20:56 #5
Hm... så er jeg løbet lidt tør for ideer. Der er selvfølgelig muligheden for at det ikke er en 700MB disk du sidder med, men det tror jeg nu ikke. Prøv at hente den nyeste NERO og installer den, og se om det kan gøre det.

-Rod
Avatar billede tsocm Nybegynder
20. januar 2002 - 21:17 #6
Det kunne jo også tænkes at du har skifte mærke på de brændbare media, det er jo ikke alle sammen, der er extra plads på.
Avatar billede tsocm Nybegynder
20. januar 2002 - 21:21 #7
http://www.divx-digest.com/software/compress_avi.html

ellers er der muligheder for at komprimerer avi filerne fra 20% til 40% uden at mærkbar forskel.

ellers kan du jo dele filen op i 2 eller flere med AVIChop.

http://www.divx-digest.com/software/avichop.html
Avatar billede sinom Nybegynder
20. januar 2002 - 21:22 #8
Jeg har brugt samme cd\'er som jeg har gjort alle andre gange og prøvet med mange andre cd\'er. I NERO står der at filen fylder ca 30 meg end den rigtigt gør !
Avatar billede sinom Nybegynder
20. januar 2002 - 21:27 #9
Problemmet er at NERO tror at filerne er større end de i virkeligheden er ! og jeg er ikke interesseret i at købe noget software til at komprimere dem med