Avatar billede sif4ever Nybegynder
19. januar 2002 - 19:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Billedeupload

Jeg har et problem med mit billede upload.

Jeg har hentet et udemærket script på denne side:
http://www.menalto.com/projects/gallery/modules.php?op=modload&name=News&file=index

Men jeg kan ikke få det til at virke på denne side:

http://www.sif4ever.dk/indhold/modules.php?name=gallery

Jeg får denne fejl:
Warning: Failed opening \'albums.php\' for inclusion (include_path=\'\') in /usr/local/www/sif4everdk/www/indhold/modules/gallery/index.php on line 107

I manualen til scriptet står der ikke rigtigt noget, men der står noget med NETPBM, hvad vil det sige, og hvordan finder jeg ud af om min server understøtter NETPBM?

Avatar billede Noone Nybegynder
19. januar 2002 - 20:34 #1
Ligger filen albums.php der hvor scriptet forventer at finde den?
Avatar billede sif4ever Nybegynder
19. januar 2002 - 21:47 #2
Jep.

Såvidt jeg kan se, så mangler jeg noget der heddder NETPBM, hvad er det for noget?
Avatar billede Noone Nybegynder
19. januar 2002 - 21:55 #3
Warning: Failed opening \'albums.php\' for inclusion (include_path=\'\') in /usr/local/www/sif4everdk/www/indhold/modules/gallery/index.php on line 107

Den fejl betyder, at PHP IKKE kan åbne filen albums.php, hvis filen ligger det rigtige sted, skal du se om webserveren har rettigheder til at læse filen (På Unix/Linux med vidre, er det mode 644 der skal til.)

Hvis der mangler noget i din PHP installation ser fejlen anderledes ud.
Avatar billede dexxa Nybegynder
20. januar 2002 - 03:20 #4
ellers find filen:

include(\"albums.php\");

og slet den =)
Avatar billede Noone Nybegynder
20. januar 2002 - 04:58 #5
Måske er det ikke en god ide at fjerne den linie? Der er sikkert et formål med den.
Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. januar 2002 - 13:33 #6
Problemet er at jeg mangler noget på min server der hedder NetPBM, som jeg har fundet ud af at man kan hente hos Soundforge.
Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. januar 2002 - 13:34 #7
Derefter ser det i øvrigt lidt mere normalt ud når det \"plugin\" er installeret korrekt på serveren:

http://www.sif4ever.dk/indhold/modules/gallery/
Avatar billede Noone Nybegynder
20. januar 2002 - 13:49 #8
Well, hvis det hjalp at installere NetPBM, så indeholder NetPBM men albums.php som manglede... Fejlmeddelelsen betyder kort og godt, at filen ikke blev fundet, eller at scriptet ikke har de rette rettigheder til at læse den.