Avatar billede r.rasmus Nybegynder
19. januar 2002 - 13:34 Der er 8 kommentarer

ghost d: drev

Hej eXperter
Jeg sidder her og er næsten skallet efter flere uger foran min komputer for at finde en løsning som kan fjærne et d:\\ drev som ikke findes men aligevel findes. Jeg her  opretter 4 patitioner med fdisk og instaleret win98 efter endt instalation har jeg 5 patitioner idet jeg nu har fået et d:\\ drev på 7,78mb hvor f..... kommer det fra? og hvordan fjærnes det? hvilke oplysninger skal jeg give for at få et rigtigt svar?
Jeg glæder mig til at høre fra Jer,

Erik
Avatar billede jefa Nybegynder
19. januar 2002 - 13:38 #1
Avatar billede r.rasmus Nybegynder
19. januar 2002 - 14:05 #2
Hej jefa
dette svar hjjælper ikke mig men håber at du får en løsning, som før skrevet har du prøvet PatitionMagic det burde kunne løse dette problem.
Erik
Avatar billede ipol Nybegynder
19. januar 2002 - 15:11 #3
Altså du har delt din harddisk op i 4 patitioner i fdisk, og du har fået en ekstra.
Der står ikke noget om hvormeget du har tildelt til hver paririon og hvor stor din harddisk er.
Du er sikker på at du ikke har overset noget i fdisk ?
Prøv at starte fdisk engang til, for lige at tjekke det engang.
Avatar billede r.rasmus Nybegynder
20. januar 2002 - 11:24 #4
Hej ipol
Jeg har tjekket snart så mange gange så du tror det er løgn, desværre er det sandt. Jeg har også prøvet med PatitionMagic5.0 men det kan heller ikke se d:\\ drevet. Jeg har prøvet Delpart også uden held.
Min hd er på 60 gb og er delt i c=10 -15-15-10 + en anden harddisk på 20gb delt i 7 patitioner.
Men da min bios kun understøtter køre jeg IBM\'s software til brug ved større harddiske. Jeg havde en 10.2 harddisk på før som jeg havde samme problem med et D:\\, så trode jeg at det var en boot batition som lå gemt fra en tidligere win2000 dualboot, men jeg antager at det er det ikke da min nye HD har samme problem.Har du brug for flere informationer der kan hjælpe til en løsning?
Erik
Avatar billede jefa Nybegynder
20. januar 2002 - 11:27 #5
Det er på harddisk 2 drev d ligger
Avatar billede ipol Nybegynder
20. januar 2002 - 23:57 #6
Det er et rigtigt godt spørgsmål.
Undskyld, men jeg forstår ikke rigtigt det som du har skrevet > c=10 -15-15-10 < . Er det sådan (hvis vi ser bort fra den anden hd) at du har delt hd 60 gb i 4 drev altså \"C: D: E: F:\"  eller hda1 2 3 4. Ja du må undskylde mit spørgsmål. Jeg har lige delt min harddisk i 2 patitioner, den ene til windows den anden til linux, og de arbejder lidt hver for sig selv.
Avatar billede r.rasmus Nybegynder
21. januar 2002 - 16:08 #7
Hej jafa
jeg vil prøve at undersøge min hd2 om det skulle være der katten ligger begravet, tak.

Hej ipol
som du skriver har jeg delt hd 60 gb i 4 drev altså \"C: D: E: F:\"  men jeg har bare et G: drev også da mit d: drev er ??? 7,78mb og ikke noget jeg har lavet.
Avatar billede r.rasmus Nybegynder
22. januar 2002 - 13:40 #8
Hej jafa
Tak for dit råd, ja det var en primær patition på min hd2, men hvordan er den genereret, er det noget win2000 gør under instalationen? eller?
Da jeg er helt ny her på eXperten ved jeg ikke hvordan jeg giver point ej heller hvordan jeg lukker dette spørsmål men det må jeg lige undersøge.
Tak for hjælpen.