Avatar billede freemother Nybegynder
19. januar 2002 - 11:27 Der er 17 kommentarer

Hjælp - min disk-partition forsvandt!?

Jeg har alvorlig brug for hjælp, fordi mine data på D-drevet forsvandt, da jeg afinstallerede windows 98. Findes der et program, der kan lede efter disse data og evt. regenerere FAT-tabellen?

Baggrund:

Da jeg fik min nye 40 GB harddisk blev den partitioneret til C: og D: vha. \'Partition Magic\', og det fungerede fint i nogle måneder.

Da jeg for nyligt ville reinstallere Windows, Office 2000 mv., startede jeg med at afinstallere diverse småprogrammer, dernæst Office 2000 og til sidst Windows 98 SE.

Dernæst opdaterede jeg min BIOS og reinstalerede Windows.

Før Windows-installationen kunne komme i gang genererede ScanDisk 35 foldere (DIR00001) med mere eller mindre genkendelige filer og foldere fra både C: og D:, men ingen af disse filer fungerer.

Da Windows var reinstalleret var partitionen til min rædsel VÆK! og C: var igen på 40 GB.

Det store Spørgsmål:

Jeg forestiller mig, at mine mange filer fra det nu forsvundne D: ligger uberørt på harddisken, men hvordan får jeg adgang til dem?

Et lille tillægsspørgsmål:

Når jeg i Windows \\ Control Panel \\ Add/Remove Programs \\ Startup Disk prøver at lave en startup disk efterspørger den en række filer, som den ikke kan finde på Windows CD-ROMen.  Findes der en løsning på det?

Jeg er ikke velbevandret i computer-teknik, så dit svar skal helst være kogebogs-agtig

På forhånd tak

Henrik Frimor
Frederiksberg

Tlf. 38 195 195

Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2002 - 11:31 #1
kom med din mail adr.
Avatar billede hojben Novice
19. januar 2002 - 11:33 #2
riversen > alle løsninger skal oplyses her på E.
Avatar billede freemother Nybegynder
19. januar 2002 - 11:33 #3
Freemothers mailadresse er frimor@mail.dk
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2002 - 11:33 #4
troede jeg du vidste at jeg ved :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2002 - 11:44 #5
kan ikke sende til dig

The user(s) account is temporarily over quota.

<frimor@mail.dk>
Avatar billede hojben Novice
19. januar 2002 - 11:46 #6
riversen > send til michael@vejs.dk (men som zip) så smider jeg den online
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2002 - 11:48 #7
nåja, det gør jeg bare lige selv...havde jeg ikke tænkt på
Avatar billede freemother Nybegynder
19. januar 2002 - 11:50 #8
Perfekt hojben!

Mailen er for stor til at jeg får lov til at modtage den. Hvor kan jeg downloade og hvad er det egentlig I prøver at sende mig?

Freemother
Avatar billede freemother Nybegynder
19. januar 2002 - 11:51 #9
Om igen!

Perfekt riversen!

Hvor kan jeg downloade og hvad er det egentlig I prøver at sende mig?

Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2002 - 11:54 #10
har mailet et link til dig
Avatar billede hojben Novice
19. januar 2002 - 11:55 #11
riversen > stadig skal det være tilgængeligt her,...
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2002 - 12:07 #12
det er lost and found...jeg bestemmer vel selv hvem jeg gør det tilgængelig for
Avatar billede hojben Novice
19. januar 2002 - 12:09 #13
Nix..  Lost and found kan ikke gøre noget i trialversion og så må det jo være warez... og det ved du jo godt at det ikke må forekomme her..

forklar dig eller der ryger en anmeldelse afsted...
Avatar billede freemother Nybegynder
19. januar 2002 - 12:15 #14
Velærværdige hojben

Jeg er meget taknemlig for den hjælp, jeg får - er det trods alt ikke det der er grundtanken og det væsentligste med eksperten.dk?

Lad os gemme anmeldelserne til de alvorlige sager

Go\' weekend
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2002 - 12:15 #15
hvad jeg mailer til folk skal ingen på eksperten blande sig i...warez eller ej...jeg har skrevet hvilket program jeg foreslår og det må være nok.

en trial version kan godt scanne hd\'en og se om de kan genskabes...hvis ikke, er der ingen grund til at spilde penge på licens.
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2002 - 12:17 #16
med det sidste mener jeg, at den selvf. ikke kan genskabe...men hvis man konstaterer at de ikke kan reddes, slipper man for at spilde penge på licens
Avatar billede hojben Novice
19. januar 2002 - 12:19 #17
Free > jo men det er også tanken med E. at alle skal ha adgang til de løsninger som kommer...

Riversen > så hold det udenfor E.
okay.. det vil sige at programmet kun kan se om det kan hjælpe brugeren?