Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 18:18 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Problemmer under install og copy under xp!

Jeg har et problem når jeg installerer under store spil under xp. Jeg når til at den skal kopiere filerne ind og så siger den Componet tranfer error

Componet: Disk<1>
Dile Group:
File:
Error: Catastrophic error

Den kan heller ikke finde ud af at kopiere filer fra en hardisk til en anden!

Hvad er der galt?

Avatar billede tin-man Nybegynder
18. januar 2002 - 18:23 #1
Jeg havde et ligende problem under windows 2000 i starten indtil der kom en ny driver til min onboard UDMA66 controller, hvad har du af bundkort og diske?
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 18:30 #2
Jeg har en barucuda 60 Gb og en 30 mb IBM. Bundkortet er K7VZA fra ja, det ved jeg ikke.. Jeg aner ikke hvem der har lavet mit bundkort!
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 18:45 #3
Det er fra ECS
Avatar billede tin-man Nybegynder
18. januar 2002 - 18:54 #4
Prøver lige at finde ud af noget
Avatar billede tin-man Nybegynder
18. januar 2002 - 19:00 #5
det eneste jeg lige kunne finde var:
http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/driver/k7v.htm og http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/k7vza.htm

Jeg ved ikke lige om der er noget af det der fixer problemet
Avatar billede tin-man Nybegynder
18. januar 2002 - 19:03 #6
Har du en anden harddisk Controller installeret? For så kan det jo være driveren til den der fucker.. det kan også være noget helt andet men mest sansynligt er det noget i den stil
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 19:15 #7
Det er altså et problem der lige er kommet jeg har kørt xp unden problemmer i lang tid, men hvordan opdaterer jeg harddisk comtrolere?
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 19:36 #8
Du skal opdatere BIOS. Fejlen er beskrevet på ECS\' site under kommentarerne til opdateringerne.
Seneste BIOS til dit board-såfremt det er v.3xx, er v.3.4 fra 17-11-2001
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 19:45 #9
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 20:45 #10
Nu har jeg hentet vza34.exe og awd801.exe. Jeg har v. 3.2d. Så genstarter jeg med en startdisk og kører flashen og taster vza34, den skiver til biosen og siger at den er klar, men når jeg reset´er er bios´en ikke opdateret. Hvad gør jeg galt? Forøvrigt hvor ser du at den retter den fejl?
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 20:50 #11
Det er en compare-fejl-havde den selv inden opdatering. Den blev rettet i version 3.2e

\"Release Note:
1. Fix Sound bluster PCI card will be hang under Win98SE
2. Solve some copy compare fails in VT686B
3. Desktop CPU String for CPU ID 66x(20734 Rev:S P.15) from AMD recommend\"

Din BIOS er ikke skrivebeskyttet med en jumper, vel?
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 20:54 #12
I øvrigt er kommandoen vza34.bin  ellers flasher den ikke..
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 21:02 #13
Ok, nu har jeg fundet ud af at min bios var skrivebekskyttet. Det har jeg rettet med en jumper. Nu er der et andet problem når jeg prøvet at flash, står der unknown flashtype. Det stod der ikke før da den var skrivebestkyttet! Hvad gør jeg så nu?
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 21:03 #14
Passer meget på-ellers kan du ikke boote..
2 sec --finder lige mine flahfiler frem og tjekker om du har de ruigtige..
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 21:07 #15
De flahfiler jeg har brugt, og som virker, er:

awd801.exe

vza34.bin

Kan sende dem til dig?
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 21:10 #16
Ja, det ville være godt.. Har du icq?
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 21:13 #17
Nej, men du kan sende en tom mail til hub@mailme.dk så får du driverne som vedhæftet tilbage..
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 21:17 #18
OK, men altså er der andet jeg skal gøre end de jeg har gjordt! Jeg har sat min jumper 5 på disable 1-2! Er det rigtigt? Bagefter booter jeg fra startdisken og skriver awd801. Den starter og jeg skriver vza34.bin og den spørger og jeg vil backup! Det gør jeg og så er det den siger unknown flashtype! Er der noget jeg har glemt?
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 21:27 #19
Hos mig står jp5 2-3.
Ellers lyder det rigtigt, specielt hvis du husker .bin. Prøv at sætte jumperen 2-3 og prøv igen.
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 21:28 #20
ok det prøver jeg lige. Har forøvrigt sends den mail der!
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 21:36 #21
Ja, altså det er meget mærkelgt.. Jeg får kørt alt og den flasher.. Men hva så? Jeg kan vælge quit og reset. Hvad skal jeg gøre det? Og er der andet jeg skal gøre efter at have flashet?
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 21:41 #22
Du skal vælge reset og derefter load bios defaults eller safe settings, når den (forhåbentligt)booter igen.
PS-har lige sendt dig filerne...
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 21:43 #23
ok tak
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 21:53 #24
Når jeg trykker reset så starter den bare op på normal vis! Skal den det? ALstå så tykker jeg del og går ind i bios og vælger sage settings.. Der er forøvrigt ikke bios defaults.

Så er der startdisken. Den blev jeg nød til at slette noget på for at få plads til filerne.. Der er der vel ikke noget i vejen med vel?
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 22:00 #25
ja, den skal starte op på normal vis, og der skal stå version 3.4 på opstartsskærmen.DEL og ind i safe settings er også rigtigt. Hvis ikke det hjælper på problemet, kan du hente VIA 4in1 drivere, der er opdateringer til VIA chipsettet.
Dødbesværligt, men sådan er det altså med alle VIA chipsets :-((
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 22:01 #26
Din startdisk ved jeg ikke helt hvad du mener med?

Du kan altid lave en bootdisk fra XP under formatering af diskette.
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 22:06 #27
Jamen altså problemmet er at der stadig står 3.2D. Den skriver til biosen men den er altså ikke opdateret når jeg genstarter.. Har du andre forslag?
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 22:09 #28
Ja, prøv at resette BIOS inden du flasher.
Det er jp1. Husk at slukke for strømmen til maskinen. Så længe den grønne diode lyser på bundkortet, må du ikke rode med det. Flyt jumperen 1 ben i et par sekunder og så tilbage igen.
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 22:14 #29
Hehe nu skal du høre.. Første gang jeg prøve at flash kom jeg til at backup den gamle i samme filnavn som den nye. Derfor har jeg flashet den gamle flere gange. Da jeg så prøvdede din var den rigtige der jo og derfor virker det nu! Så tilykke med pointne og tak for hjælpen.

Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 22:20 #30
Takker, håber det hjælper ellers kig hos VIA som jeg skrev tidligere :-))
Avatar billede hugobart Nybegynder
18. januar 2002 - 22:24 #31
OK det hjalp ikke. Hvad er det jeg skal hente hos via?
Avatar billede hub Nybegynder
18. januar 2002 - 22:28 #32