Avatar billede pjuler Nybegynder
18. januar 2002 - 16:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

.lnk filer åbnes med forkert program

Jeg kom ved en fejltagelse til at sætte flueben i \"åbnes altid med...\" da jeg forsøgte at redigere i en .lnk fil. Det har medført at der ikke er nogen af genvejene der virker. Hvordan får jeg ændret instillingerne tilbage til normel? Det er jo \"alle\" genveje der er problem med så jeg kan jo ikke vælge et bestemt program at åbne med, eller hvad?
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 16:50 #1
tryk på Shift og højreklik og vælg \"åben med\" så kan du selv vælge det..
Avatar billede pjuler Nybegynder
18. januar 2002 - 16:51 #2
Eller sagt på en anden måde, hvilket program åbner normalt .lnk filer?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. januar 2002 - 16:52 #3
du kan også ændre det i filtyper, så slipper du for at skulle gøre det hver gang
Avatar billede pjuler Nybegynder
18. januar 2002 - 16:52 #4
har været inde i mappe-instillinger/filtyper og der findes filtypen ikke
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 16:53 #5
min løsning løser \"hver gang\" ;)
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 16:54 #6
ahhhh DOH.....
Avatar billede pjuler Nybegynder
18. januar 2002 - 16:54 #7
ja men hvilket program skal de åbnes med????
Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. januar 2002 - 16:54 #8
.lnk filer er norkmalt link filer som windows bl.a har i dens menu.

Du skal ind i Stifinder/denne computer -> funktioner -> mappeindstillinger -> Filtyper -> så skal du vente lidt, og derefte se hvilket program der står til at åbne disse filer, og fjerne/slette programmet, så det ikke åbner disse filer mere!!!
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 16:54 #9
det her lyder som en virkelig kvajebajer fejl.... du mener ikke at allt genveje er fucket op vel ?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. januar 2002 - 16:55 #10
De skal ikke stå til at åbnes med noget program.. det finder windows selv ud af da det er en link-fil!!!
Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. januar 2002 - 16:55 #11
hej hojben!!!
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 16:58 #12
freeky > øhh hej ?
Avatar billede pjuler Nybegynder
18. januar 2002 - 17:00 #13
jeg forsøgte at ændre et ikon på en link og havde plane om at gøre det med flere så derfor satte jeg flueben i \"åbnes altid med\" med henblik på at lave det om senere. Så uanset hvilket link jeg klikker på så åbnes mit ikon-redigerings program. Så har jeg slettet dette program og genstartet, men nu leder windows bare efter et program at åbne link\'ne med.
Avatar billede pjuler Nybegynder
18. januar 2002 - 17:06 #14
OK det er vist noget være fuck jeg har fået lavet. Blir vel nødt til at geninstallere windows.
Avatar billede pjuler Nybegynder
18. januar 2002 - 20:58 #15
har fjernet alle nøgler i reg-basen som referede til det program som forsøgte at åbne alle links og har dermed fået løst problemmet