Avatar billede cyber_andy Nybegynder
18. januar 2002 - 16:40 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

WIndows 98 & 2000 med 3 partitioner ???

Kan dette lade sig gøre?

Jeg har tænkt mig at have Win 98 til KUN spil på 1 partition og 2000 på en anden og så et STORT fælles drev hvor alt bliver installeret (uden windows.)

Det kunne være rigtig sejt!!!

´Grunden er at jeg har problemer med at kører mit ynglinks spil på win 2000 da jeg lige har installeret det! :O( SNØFT!!! NFS 5!

Håber i kan råde & give mig svar!!!

Ps Jeg har F.Dag i dag ;O)
Avatar billede aaen Nybegynder
18. januar 2002 - 16:51 #1
Det skulle sagtens kunne lade sig gøre. Husk bare at installere Win98 først, så finder Win2000 selv ud af det. Og så skal det fælles drev være fat32 formateret, ikke NTFS.

Avatar billede aaen Nybegynder
18. januar 2002 - 16:53 #2
Du skal bare huske at du ikke kan installere f.eks. office under win2000 og så forvente at det virker under win98. Du kommer til at installere dem på begge styresystemer.
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
18. januar 2002 - 16:53 #3
ja, det kan godt lade sig gøre....dog ville jeg vælge at istallere visse programmer direkte på drevene med styresystemerne, da du så kan bruge det tredie drev kun til lager...så behøver dét drev aldrig at formatteres, og du kan formattere de andre frit, uden at miste alt det du har på lager!

:o)
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
18. januar 2002 - 16:56 #4
Jeg har faktisk selv det samme på en 40 GB Harddisk, hvor der er et drev på 1 GB(Win 98), ét på 5 GB (W2K) og ét på resten til lager....
Avatar billede aaen Nybegynder
18. januar 2002 - 16:56 #5
ulrikhjul >> Ganske fornuftigt forslag. Jeg har selv samme opsætning hjemme ;-)
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
18. januar 2002 - 16:56 #6
Skide godt! Så er det som jeg forstillede mig ;O)

Hvordan ´sikre jeg mig at mit fælles drev er fat 32??? Gør den det automatisk i win 98???
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
18. januar 2002 - 16:56 #7
tak for points....    :o)
Held og lykke!
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
18. januar 2002 - 16:58 #8
ellers kan du bare formattere det til FAT 32, når du har lavet partitionerne.....
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
18. januar 2002 - 16:59 #9
How do u do that?
Avatar billede aaen Nybegynder
18. januar 2002 - 17:00 #10
Hvis du opretter det under Win98, bliver det fat32. Hvis du bruger fdisk til at oprette det med skal du bare aktivere understøttelse af stor disk. Det er dog nemmere i win 2000, så vidt jeg husker, der skal du bruge Disk Administrator under \"Computer Management\".
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
18. januar 2002 - 17:03 #11
Ok så først total format disk\'s!!! Så de 3 partitioner:

98: 2 GB
2000: 4 GB
Fælles drev (installs) restan af plads!

Så installere jeg win 98 på 98 drev, så laver den det i fat 32 ik?

Så 2000 på win 2000 drev, der piller den ikke ved fatten vel?

Så langt så godt ikke? Så er det bare normalt eller hva\'?
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
18. januar 2002 - 17:05 #12
...når du har installeret styresytemer på drev c og d.....går du bare ind på \"denne computer\" højreklikker på det drev du vil formattere (ikke det du er i) går ned på formatter....og det er vist dét.
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
18. januar 2002 - 17:06 #13
ok, så det er ikke den værste opgave ;O)
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
18. januar 2002 - 17:06 #14
..så (hvis det er W2K du er i ihvertfald) kan du vælge om det skal formatteres til FAT32 eller Ntfs....
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
18. januar 2002 - 17:07 #15
det er ret nemt....det er bare at gå igang....held og lykke....

:o)
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
18. januar 2002 - 17:08 #16
Jo tak!!!
Avatar billede cyber_andy Nybegynder
18. januar 2002 - 17:08 #17
Skal jeg lægge mere plads til winnerne???
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
19. januar 2002 - 01:52 #18
Jeg tror det er meget passende, som du har skrevet ovenfor.....kommer selvfølgelig an på  hvad du vil bruge den til