Avatar billede andersm Nybegynder
18. januar 2002 - 14:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flot og enkel chat købes

Har du lavet en chat, som er enkel at bruge, ser pæn ud og som kan køre på et webhotel med php, så vil jeg gerne om du vil smide et link med henvisning til chatten. Der tilbyde 500 kr. til den vi vælger. Alle links kigges igennem.

Med venlig hilsen
Anders

Chatten startes fra et website ved at brugeren klikker på et link, herefter åbnes et vindue med selve chatten. Der skal kunne vælges brugernavn, ikke noget med at den skal kunne gemme det osv. bare at brugeren kan vælge et navn, og så skal administratorens navn gerne kunne skrives med en anden farve eller lign. så det er klart at man chatter med en admin.
Avatar billede fangel Nybegynder
18. januar 2002 - 14:36 #1
OK, selve linket skal bare hedde

<a href=\"Forum/index.php3\" target=\"_new\">Forum</a>

eller lignene

desuden sidder jeg og er igang med at lave en chat selv, men jeg skal lige vide om du har MySQL til rådighed.

jeg vil dog ikke lave den farvede admin på min egen, men jeg skal da gerne indbygge det, det kan ikke være så svært, så øhh, er det kun navnet, eller hele meddelsen der skal være en anden farve ?

men, da det ikke er færdig endnu, må du vente til fredag eller lignene, jeg regner dog med at have en beta klar mandag.

Dea_PG
Avatar billede sublimeflash Nybegynder
18. januar 2002 - 14:39 #2
Hej andersm ...el_barto har faktisk lige lavet en test chat på divxit. her er linket...
http://www.divxit.dk/chat/
Husk At all kredit er til el_barto.. Da han rykker total...
Hilsen
Sublime
Hvad synes du ??
Avatar billede andersm Nybegynder
18. januar 2002 - 14:48 #3
ok jeg skal nok forklare mig lidt mere omkring faciliteterne til rådighed.

Foreningen - som jeg sidder med i har en hjemmeside. Den er sådan en Synkron løsning. Et avanceret cms system hvor vi kan opdatere siderne selv uden kendskab til html. Nu er det sådan at vi ikke kan komme ind bag ved på den løsning, så chatten skal køre et andet sted fra eks. en freehost hvis det kan lade sig gøre, eller bare et domænenavn med PHP. Er der freehosts der vil kunne klare dette eller skal jeg ud og købe et webhotel med PHP og MySql? Når man så klikker på linket, skal der så poppe et vindue op uden adresselinie, med chatten, - så chatten kører et andet sted fra.

Kan der godt køre flere forskellige ting på MySql, har selv et domæne, med webhotel hvor jeg skal have et forum op og stå, det kommer ikke til at skabe problemer med to forskellige database ting på samme hotel.

Håber dette forklare situationen lidt bedre ;-)

Med venlig hilsen
Anders

PS. Dea_pg - har du den liggende på nettet et sted??

PPS. Sublimeflash, jeg kigger lige på dit bud også
Avatar billede Chewie Novice
18. januar 2002 - 14:49 #4
www.solutions2all.dk .... jeg skal ikke have nogle penge for dette, da jeg ikke har lavet noget af det
Avatar billede andersm Nybegynder
18. januar 2002 - 14:49 #5
ok sublime - det ser spændende ud. Nu er designet lidt lala, men det kunne vel tilrettes ;-)
Avatar billede andersm Nybegynder
18. januar 2002 - 14:52 #6
ok chewie, det ser jo rigtig godt ud. Er det noget du kan sætte op? Evt. for de 500 kr?
Avatar billede fangel Nybegynder
18. januar 2002 - 15:22 #7
NEJ, den er jo ikke færdig endnu

Dea_PG
Avatar billede andersm Nybegynder
18. januar 2002 - 15:25 #8
ok ok - ;-)
Avatar billede fangel Nybegynder
18. januar 2002 - 15:57 #9
jeg mangler kun selve det at kunne skrive beskedder, alt med brugere virker (næste)

Dea_PG
Avatar billede invisibleman Nybegynder
18. januar 2002 - 16:46 #10
Jeg har snakket med andersm via email og har fået opgaven.