Avatar billede sarah_k_c Nybegynder
16. januar 2002 - 10:46 Der er 11 kommentarer

Netscape, hvilke versioner bør man udvikle til?

Vi skal til at have udviklet en ny hjemmeside, og spørgsmålet er så, hvilke versioner af Netscape vi børfå udviklet hjemmesiden til, (udover at den selvfølgelig udvikles til Internet Explorer 4+)?
Avatar billede hirtshals Nybegynder
16. januar 2002 - 11:00 #1
http://www.thecounter.com/stats/2002/January/browser.php

http://www.thecounter.com/stats/2001/December/browser.php

Er vist meget generelle for diverse Statistike grundlag

Altså MSIE 96 % - Netscape 4 %

Vil du have de sidste 4 % med ja så skal du udvikle til Netscape 4.x

Avatar billede hirtshals Nybegynder
16. januar 2002 - 11:02 #2
Deres statsistik er på grundlag af

483 984 042 Visitors

Rimelig gost statistisk grundlag - 483 millioner besøgende
Avatar billede sarah_k_c Nybegynder
16. januar 2002 - 11:04 #3
Webbureauet anbefaler Netscape Communikator 4.7 og Netscape Navigator 4.08, fordi disse versioner skulle benyttes af langt den største del af internettets Netscape brugere. Er der nogle der kender den statistik? Jeg vil lige tilføje at vi kun henvender os til brugere i Danmark.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2002 - 11:05 #4
Hvad med Netscae 6.x? Den er dog mere kompatibel med IE design end 4.x....
Avatar billede sarah_k_c Nybegynder
16. januar 2002 - 11:07 #5
>el barto,
hvad mener du med at Netscape 6. er mere kompatibel med IE?
Avatar billede sarah_k_c Nybegynder
16. januar 2002 - 11:10 #6
>el barto,

jeg mener, i forhold til mit spørgsmål...
Avatar billede prodic Mester
16. januar 2002 - 11:11 #7
Få den udviklet så den virker i NS4.x(Gerne 4.0.x også dog ikke nødvendigt) og fremefter til NS6.2.1
Plus fra IE4.x og fremefter til 6.0
Og Opera fra 4.x og frem

Så er I sikre uden at være helt extreme.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2002 - 11:16 #8
Jeg mente at det meste der virker i IE 4+ også virker i NN 6.x. Så brug kræfterne på Opera og den gamle Netscape.
Avatar billede werd Nybegynder
16. januar 2002 - 22:17 #9
jeg vilo sige det kommer an på hvem siden er beregnet til... hvis det f.eks er for et firma bør du tage de fleste browsere... ie 4+ ns 4+ og opera...

smallbusiness og mindre er det nok med ie 4+ og ns 4+ der er stort set ingen der bruger opera i dag.... hvis du bruger stylesheets flipper denne helt ud!!!

Mvh. Andreas Rask
Avatar billede madx Nybegynder
17. januar 2002 - 12:42 #10
Jeg synes du skal checke googles oplysninger om samme (se lidt nede på side):

http://www.google.com/press/zeitgeist.html

Og mht. DK, så check

http://www.zip.dk/zipstat/maanedStats.shtml

Iøvrigt har werd med ret i sin betragtning, hvem er målgruppen?

mvh. madx

Avatar billede werd Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:10 #11
måske på tide at lukke spørgsmålet?