Avatar billede snipper Nybegynder
27. april 2000 - 23:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Admin!! Brugerregler til revision...

Hmmm, måske har jeg og min kone fået solstik af det noget tidlige sommervejr.

Vi sidder netop og diskuterer "rimeligheden" af at der kun må tilmeldes 1 bruger pr. hjemmecomputer til "eksperten.dk".

Jeg (snipper) har svaret/kommenteret op til flere spm. her på Eksperten.dk.

Min kone, som er ganske uenig i mange af mine synspunkter, (hvilket sandsynligvis er grunden til at vi har holdt sammen i så mange år) mener at det er ganske uretfærdigt at hun ikke må oprette sin egen "profil" på Eksperten.dk her fra vores hjemmecomputer, fordi vi så bryder Eksperten.dk's regel om at max. 1 bruger må tilmeldes pr. PC.

Jeg er (for en gangs skyld) tilbøjelig til at give hende ret. Det burde være min kones ret at give sit besyv med her på "eksperten.dk" i hendes eget navn, fra vores fælles PC, uden at "bryde reglerne".

Det må trods alt være op til brugernes samvittighed at respektere andres synspunkter, uden at misbruge dem pointsmæssigt.

Mvh
Per S / Susanne S
Avatar billede sa Nybegynder
27. april 2000 - 23:12 #1
Nu er det lige jeg bliver lidt nysgerrig:

Efter hvad jeg umiddelbart kan se på siden "betingelser for brug af eksperten.dk" med linket http://www.eksperten.dk/info_betingelser.asp kan jeg ikke lige finde den begrænsning, du beskriver. Det nærmeste, jeg kan finde er citat:

Som bruger af Eksperten.dk må du kun oprette 1 brugernavn.

/citat

Dvs. hver _person_ må kun have et brugernavn. Den regel, du beskriver, ville, som du selv siger, hurtigt give problemer for mange - også dem, der evt. bruger eksperten på et uddannelsessted...

Hvis jeg ikke har ret, kan du så ikke lige vise mig, hvor du har fundet reglen henne? (Jeg har sikkert ikke ledt så grundigt, men betingelsessiden, var dér jeg først kunne komme på at kigge efter)
Avatar billede snipper Nybegynder
27. april 2000 - 23:18 #2
Jamen "SA", kan du ikke se forvirringen?

Jeg kommenterer et spm. efter min mening, og min kone kommenterer det efter hendes mening, men på samme navn "Snipper"

Folk vil jo tro at der er tale om den samme person, som lider af fuldstændig personlighedsspaltning....
Avatar billede theill Nybegynder
27. april 2000 - 23:25 #3
snipper >> jeg tror ikke, jeg kan se problemet. Hvorfor kan din kone ikke bare oprette en konto til sig selv?

Som 'sa' siger, er det jo ikke "1 bruger pr. hjemmecomputer", men der imod 'et brugerNAVN pr. PERSON' -> stor forskel.
Avatar billede sa Nybegynder
27. april 2000 - 23:27 #4
-> snipper

Netop - det var det, jeg prøvede på at få frem ;-)

Efter hvad jeg kan se, er begrænsning et brugernavn pr. person. - Dvs. _du_ må kun have en konto og din kone må kun have en konto. - Dvs. I kan have en hver. (Efter hvad jeg umiddelbart kan se ud af den før nævnte side)
Avatar billede snipper Nybegynder
27. april 2000 - 23:28 #5
Hvordan gør vi det fra samme e-mail adresse? Så er det dine points Theil. :-)
Avatar billede theill Nybegynder
27. april 2000 - 23:32 #6
Ja, der er nok problemer med at oprette forskellige brugere paa samme email ... har din kone og dig ikke to forskellige email adresser? Eller har I mulighed for at faa det?
Avatar billede sa Nybegynder
27. april 2000 - 23:33 #7
Det kan ikke lade sig gøre, da kun én bruger kan være registreret pr. e-mail adr.

Du kan blot oprette en adr. til (som evt. videresender til jeres normale adr.) - de fleste udbydere tillader dette gratis, og i modsat fald findes der også mange gratis-services, der tilbyder dette.
Avatar billede snipper Nybegynder
27. april 2000 - 23:39 #8
Vi har samme e-mailadresse.

OK, vi vil undersøge muligheden i at oprette en sekundær e-mail adresse hos en anden udbyder.

Men vi ville jo netop undgå dette for at blive beskyldt for at "fuske"

mvh
Per S, Susanne S.
Avatar billede sa Nybegynder
27. april 2000 - 23:41 #9
OK - det er der bestemt ikke noget "fusk" i. Det ville da efter min mening se mere "mistænkeligt" ud, hvis samme e-mail adr. havde to konti hos eksperten. Desuden kunne der (?) måske være andre fordele i hver sin emailkonto.
Avatar billede theill Nybegynder
27. april 2000 - 23:50 #10
>>
Hvordan gør vi det fra samme e-mail adresse? Så er det dine points Theil. :-)
<<

Det var ikke paent *LOL* ... dog havde 'sa' fortjent dem, saa det er fint med mig ;o)
Avatar billede snipper Nybegynder
27. april 2000 - 23:50 #11
Ok, det vil vi så gøre "sa".

Vi kan nu alligevel ikke nære os for at tænke på, hvor mange personer der mon har flere forskellige "identiteter" på Eksperten.dk, når denne fremgangsmåde kan bruges...

mvh
Per S / Susanne S
Avatar billede snipper Nybegynder
27. april 2000 - 23:52 #12
Jeg opretter lige et spm. til dig Theill, så skal du nok få dine points...
Avatar billede sa Nybegynder
27. april 2000 - 23:53 #13
-> theill

OK - der er næsten heller ikke nok point til at dele ;-)

-> snipper

Hos mange af de almindelige net-udbydere som e.g. World Online eller CyberCity kan man gratis oprette ekstra e-mail-konti.
Avatar billede theill Nybegynder
27. april 2000 - 23:54 #14
>>
Jeg opretter lige et spm. til dig Theill, så skal du nok få dine points...
<<

Nej, Snipper! Det behoever det ikke :o)
Avatar billede theill Nybegynder
27. april 2000 - 23:55 #15
2. det = du ;o)
Avatar billede sa Nybegynder
27. april 2000 - 23:56 #16
Det var nu da meget flinkt gjort...
Avatar billede theill Nybegynder
28. april 2000 - 00:00 #17
Bestemt. Nu har du vel ikke hugget dem fra din kones andel, vel ;o)
Avatar billede snipper Nybegynder
28. april 2000 - 00:05 #18
Jo, men lad være med at sige det til hende, ikk?