Avatar billede geiphor Nybegynder
15. januar 2002 - 09:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køler på grafikkort .....

Jeg ville lige høre, er der nogen der´har erfaringer med at udskifte køleren på et: Creative GeForce 256 Anihilator PRO 32DDR ... *phew*

...blæseren larmer af sjit til, og den gamle køler, sidder uhjælpelig fast, nogen der har prøvet at rive sådan en køler af før og eller hvordan sidder skidtet fast ?! -vil helst ikke skade selve kortet ved bare at udskifte en skide køler :]
Avatar billede cape Nybegynder
15. januar 2002 - 09:45 #1
jeg har læst flere steder og man godt kan fjerne køleren på sit grafikkort. Bare du ikke clocker kortet.

Avatar billede geiphor Nybegynder
15. januar 2002 - 09:57 #2
Ja ok, skal oss nok passe, men jeg har en trang til at få køler på mit kort ;]
...men køler-pladen sidder dælme godt fast, og køleren er nærmest \"indbygget\" i køler-pladen så det ikke er til at montere en ny køler oveni den gamle plade.
-Er der ik nogen der har prøvet at skifte/hive køleren af sådan et kort, om det overhovedet kan lade sig gøre uden at skade kortet/GPU´en ?!

/G
Avatar billede jefa Nybegynder
15. januar 2002 - 10:03 #3
Her http://www.tweakup.dk/howto/dragonorb-geforce/1.htm er der vist hvorledes man skifter køler på et Geforce 3 Ti200
Avatar billede geiphor Nybegynder
15. januar 2002 - 10:08 #4
uh ... fik sgu skidtet af, en stor tang og en smule \"vold\" ;)))
...så kører man :)
Well ... fik den af ... en masse lim og sjit var den sat på med ... men af kom den og på med den nye :]

/G out