Avatar billede luisa Nybegynder
14. januar 2002 - 19:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lydproblemer i Studio DC10+

Når jeg overspiller en videofilm via Capture funk. er der både lyd og billede. Men når jeg i edit funk. afspiller samme film er der kun billede ingen lyd. Såvidt jeg kan se sidder kablerne rigtigt. Mikrofonen virker heller ikke. Jeg har været rundt i hele programmet for at checke om der er en forkert opsætning, men jeg kan ikke finde nogen.
Min computer:
1 harddisk 30GB til win 98 og program
1 harddisk 60G til data fra Studio DC10+
CPU AMD Athlon Thunderbird 1ghz
Ram 256mb
Grafikkort Geeforce 2mx 64mb m. TV out
Lydkort Creative Sound Blaster PCI128
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. januar 2002 - 12:37 #1
Hvis lyden kommer ind så brude der jo være hul, hvis du på din timeline kan se lydsporret så skal der være hul.
Men jeg tror faktisk ikke at fejlen ligger i din editer software, snarere i opsætningen af dit lydkort - så prøv at pille ldit der!
Avatar billede luisa Nybegynder
15. januar 2002 - 15:37 #2
På min timeline er der en lige linie, jeg vil mene at den skal gå lidt op og ned alt efter hvor høj lyden er. Det lydkort jeg har, var et der sad i computeren, da jeg købte den. Det er måske for dårligt? Jeg har prøvet at få den nyeste driver med windows update, men den kunne ikke finde en nyere driver end den jeg havde.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. januar 2002 - 15:40 #3
virker det nu?
Avatar billede luisa Nybegynder
15. januar 2002 - 16:11 #4
nej det virker stadig ikke.
Avatar billede cholm Nybegynder
16. januar 2002 - 11:36 #5
Bruger du det medfølgende redigeringsprogram ?

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
16. januar 2002 - 11:38 #6
kan du høre noget lyd?

Den indikator du taler om, er måske indstillet til at vise Pan-graden altså hvorledes lyder er kalibreret imellem højre/venstre!
Avatar billede luisa Nybegynder
16. januar 2002 - 16:15 #7
Svar til cholm
Ja, og jeg yderligere downloaded den nyeste version
Avatar billede luisa Nybegynder
16. januar 2002 - 16:16 #8
Svar til cqleerup
Jeg forstår ikke hvad du mener?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
16. januar 2002 - 16:17 #9
har du installeret ALT den software det følger med eller undladt nogle ting?

Avatar billede cgleerup Nybegynder
16. januar 2002 - 16:22 #10
den streg der ligger i din timeline, kan i mange programmer dels vise det der også kaldes balancen eller pan for lyden. Det vil sige om lyden skal ligge i den ene højtaler eller i den anden, den skal fordele sig i begge med så meget i den ene og så meget i den anden - osv.

Men den kan sikkert samtidig vise din lydstyke - men altså hvis du ikke kan høre noget lyd, men se at den ligger på din timeline - så må det være en opsltning af lydkortet i windows - der er løsningen!

En lille test for at lokalisere problemet nærmere kunne også være at afspille lyden i et previev inden du lægger den på din timline.  Prøv eventuelt at afspille en af de avi filer du har captured med dit studio dc10 kort, i medieplyeren og se om det giver nogen lyd!
Avatar billede luisa Nybegynder
16. januar 2002 - 17:25 #11
Jeg har installeret al den software som fulgte med programmet, det hele ligger på en CD. Den linie jeg kan se på timeline er en helt lige streg _____ uden udslag. Jeg har ladet videofilmen køre, så lyden var i højttalerne, og så prøvet at optage lyden med mediaplayer, men stadig ingen lyd. Det var et forslag der var på Pinnacles site. Men jeg vil lige prøve dit forslag.
Avatar billede luisa Nybegynder
17. januar 2002 - 15:34 #12
Hej cqleerup

Jeg har fundet fejlen, det var en opsætning i programmet. Men tak for hjælpen alligevel.