Avatar billede stig3 Mester
11. januar 2002 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Smalfilm super 8 til CD

Er der nogen der kender et sted, hvor man kan få kopieret sine gamle smalfilm over på cd-rom ?
(Københavnsområdet)

Alternativt kan det være til VHS, men helst cd-rom.

Og hvad koster det ?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. januar 2002 - 16:52 #1
Jeg ved ikke hvad det koster!
- men jeg vil tro at Tocano kan hjælpe dig

www.tocano.dk
Avatar billede outsider Nybegynder
17. januar 2002 - 07:57 #2
Det hedder Toscano og de kopiere ikke til private.
Hvis du har en dv camcorder kan du faktisk få et rimeligt resultat, ved at optage det selv, og så konvertere til Vcd. (video på cdrom)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. januar 2002 - 08:34 #3
DET HEDDER TOCANO T-O-C-A-N-O, og ligger i hassellunden pr. smørum.
Der er faktisk også et link til stedet!!!

Og man kunne jo forsøge at tale med dem!

Med hensyn til at optage det selv med et DV-cam, så tror jeg ikke at det vil blive specielt vellykket, da et DV-cam jo kræver MEGET lys, men det er naturligvis et forsøg vær!

outsider > har vi ikke være igennem debatten om at rette på andre for at lyde bedrevidende...
Avatar billede outsider Nybegynder
17. januar 2002 - 21:00 #4
Jo! øhhhh

Du har ret! Det var lige godt pokkers, jeg var så sikker på det, og så ville jeg jo lige rette linket.
Jeg har selv prøvet at optage smallfilm fra en dv camcorder, og det blev (syntes jeg) udemærket. Jeg ved godt at det ikke er det bedste at udsætte en dv camcorder for, men når han vil lave vcd´s tror jeg alligevel resultatet vil blive bedst med DV.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
28. januar 2002 - 08:42 #5
Nej vel, det bliver ikke bedst, men måske ok, slutmediet taget i betragtning :-)

Men prøv at tage kontakt til Tocano eller Ankerstjerne der også ligger i Københvansområdet, og spørg efter en prisaftale, hvis det er for dyrt kan du jo altid bruge outsiders løsning!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 13:58 #6
Jeg er overbevist om at du har fået de svar du leder efter, mon ikke?

Ellers må du endelig spørge videre, men jeg mener du bør afslutte hvis du har fået et brugbart svar!