Avatar billede azidbrain Nybegynder
09. januar 2002 - 10:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Probs. med Windows XP installation

Hej....

Jeg er løbet ind i nogle mystiske problemer ved en nyinstallation af Windows
Xp Professional.

Selve installationen løber fint nok, men nogle ting er ikke som de skal være
inde i Windows.

1. Windows starter med Classic Theme i stedet for Lunar/Windows XP theme. Burde den ikke som
standard starte med Lunar/Windows XP ? Man kan heller ikke vælge det under Themes.

2. Internet Explorer installationen er ødelagt. Når man starter IE siger den
at den ikke kan finde exe.filen, og i selve biblioteket mangler 90% af
installationsfilerne. Tror det er af samme grund jeg ikke kan tilføje noget
til proceslinjen - den siger bare \"Objektet kunne ikke oprettes\" med rødt
skilt....

3. Jeg et ATM-kort til min ADSL hos TDC. Nå, men jeg installerer kortet,
laver en opkaldsforbindelse og kommer på. Så rebooter jeg. Nu kan
forbindelsen ikke finde \"Modemet\" (som er ATM-kortet). Inde under System
står det der fint, men hvis jeg sletter forbindelsen og laver en ny så har
man slet ikke mulighed for at vælge modemet - den springer bare videre til
\"Navn på Forbindelsen\", og så er man lige vidt....Geninstallation af
ATM-kortet giver ingen effekt....

Jeg har prøvet at geninstallere via en Boot-disk og med ACPI slået fra men
nej.

Jeg er sgu helt blank. Har for nyligt installeret det på en anden maskine og
der virkede det fint i første hug, både med ATM-kortet og det hele ....
Min mistanke er at den bruger nogle gamle filer fra en XP-installation jeg
foretog for et stykke tid siden.
Dog installerer jeg på en nyoprettet formatteret partition så ka det være
det? Hvad er kommandoen i en dosprompt hvis man skal formattere så ALT er
væk (ka d være en gammel bootsektor?)?

Sorry, hvis d blev lidt langt men jeg har sgu siddet lang tid med det, så
hvis der er nogen der kan hjælpe ville jeg være taknemmelig :-)

...Klitgaard

Avatar billede resten Nybegynder
09. januar 2002 - 10:04 #1
opgarder du fra en tidliger version ?
Avatar billede hirayz Nybegynder
09. januar 2002 - 10:05 #2
er det original XP, for hvis det ikke er kan det være at nogle af installations filerne mangler eller er ødelagt
Avatar billede Slater Ekspert
09. januar 2002 - 10:06 #3
Hm... på grund af en faulty harddisk har jeg installeret XP mindst 30 gange, og har aldrig fået en fejl.
Avatar billede azidbrain Nybegynder
09. januar 2002 - 10:43 #4
Nej, den er ik original og ja den spør om nogle filer som cd\'en ikke har under installationen, men det jeg ikke forstår er at jeg lige har installeret det perfekt på en anden maskine med selv samme cd....
Avatar billede resten Nybegynder
09. januar 2002 - 11:40 #5
så er der nok kommet en rids i eller måske en fedt plet så prøv at skyl den under den varme hane.
Avatar billede resten Nybegynder
09. januar 2002 - 11:42 #6
Uhha det så jeg ikke du må ikke stille spørgsmål ang pirat softvare.
jeg så forkert jeg mente du skrev at det var en original cd.
Avatar billede azidbrain Nybegynder
09. januar 2002 - 11:43 #7
Takker, lyder bare mærkeligt, for hentede en ny version fra Edonkey2000 og den blev installeret på nøjagtig den samme måde, med de samme fejl/mangler...
Avatar billede azidbrain Nybegynder
09. januar 2002 - 11:44 #8
ups kom til at Acceptere svaret fra \"resten\". Hvordan fortryder jeg?