Avatar billede atlanta Nybegynder
08. januar 2002 - 22:51 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

jeg har let alle mulige steder efter dette her component ..

jeg har let alle mulige steder efter dette her component .. det er vigtigt at der en create knap i så man kan lave en mappe der hvor man står..

http://www.friserverplads.dk/planethunter/Bitmap1.bmp

der er garangteret en eller anden der ved hvor jeg kan finde det henne :)
Avatar billede atlanta Nybegynder
08. januar 2002 - 22:51 #1
btw.. det gør heller ikke noget at det er på dansk :)
Avatar billede martinlind Nybegynder
08. januar 2002 - 23:05 #2
Prøv denne :

SelectDirectory(Strx,[sdAllowCreate,sdPerformCreate],-1);
Avatar billede martinlind Nybegynder
08. januar 2002 - 23:05 #3
husk : uses FileCtrl
Avatar billede atlanta Nybegynder
09. januar 2002 - 00:25 #4
[Warning] Unit1.pas(7): Unit \'FileCtrl\' is specific to a platform
[Error] Unit1.pas(28): Undeclared identifier: \'Strx\'
[Error] Unit1.pas(28): There is no overloaded version of \'SelectDirectory\' that can be called with these arguments
[Fatal Error] Project1.dpr(5): Could not compile used unit \'Unit1.pas\'

jeg er sådan lidt nubi til det her stadig.. men prøver da hele tiden at blive bedre .. så jeg er helt lost med den Strx ... skal den deklæres som en variabel ? eller
Avatar billede stoney Nybegynder
09. januar 2002 - 00:46 #5
Prøv at søge på SelectDirectory i hjælpen

Der er et eksempel

Stoney
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. januar 2002 - 09:45 #6
Yep, det er en variabel som du har det valgte dir. i, vist nok også hvor den skal starte.
Avatar billede atlanta Nybegynder
09. januar 2002 - 13:31 #7
den er jo vildt grim .. undskyld jeg siger det.. men den ligner jo ikke :(

den skal være som på billedet hvor man kan se denne computer og sådan noget
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. januar 2002 - 13:37 #8
Det er std. windows udgaven du får, på min win2k er der denne computer ude til venstre. Men du må jo bare lave den selv, hvis du ikke kan bruge den windows leverer.
Avatar billede stoney Nybegynder
09. januar 2002 - 14:09 #9
martinlind>>

Vil du ikke prøve at uploade/maile en zip fil
med den kode ?

Nu har jeg også prøvet med dit eks. på både dansk og engelsk win2k, jeg får også den \"grimme\" box frem

sh@tradestone.dk

Stoney
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. januar 2002 - 14:16 #10
Sorry, huskede forkert, det er en OpenDialog der giver en med Denne computer osv.
Avatar billede stoney Nybegynder
09. januar 2002 - 14:19 #11
okay:-)

Stoney
Avatar billede xs2k Nybegynder
09. januar 2002 - 15:40 #12
Prøv at besøge www.delphifreestuff.com, gå ind under My Stuff og se på den komponent der hedder TdfsBrowseDirectoryDlg.
Avatar billede atlanta Nybegynder
09. januar 2002 - 15:55 #13
well jeg havde selv fundet et der heder abfBrowseFolderDlg..