Avatar billede adampio Nybegynder
08. januar 2002 - 14:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg brænde billeder?

Jeg vil gerne brænde billeder men når jeg går i gang så viser det sig at der skal være en special format \"nrg\". Alle det billeder ,som jeg har på disketter er i jpg format. Er der mulighed for at ændre på formater eller hvad skal jeg gøre?
adampio
Avatar billede disky Nybegynder
08. januar 2002 - 14:57 #1
hvorfor skal de det ?

Jeg kan sagtens brænde mine jpg billeder hvis jeg ønsker det.

Avatar billede annikadk Nybegynder
08. januar 2002 - 14:59 #2
nrg er neros image format.
derfor må jeg erkende at jeg ikke forstår hvad du vil...

du over at du vil brænde \"image\" <- det er et billede af cd/harddisk mv.
for at brænde billeder skal du bare trykke på NY og så trække de billeder du vil have på CDen fra højre vindue til venstre vindue.
Avatar billede snowball Novice
08. januar 2002 - 14:59 #3
Kan du ikke bare brænde dem som alm. data så de også kommer til at ligge som .jpg på CD\'en !? Ellers det fordi du prøver at lave en \"billede CD\" li\'som Kodak og andre laver !?

Snowball
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. januar 2002 - 15:00 #4
forklaring...
det var uforståeligt det jeg fyrede af..
nrg er neros \"image\" format, som er et billede af cd/harddisk.
Det du vil brænde er jpg.
Det ordner du ved at lave \"ny\" (den hvide lap øverst til venstre) og derefter trække dine jpg-billeder fra højre vindue til venstre vindue, og derefter BURN.
Avatar billede adampio Nybegynder
08. januar 2002 - 15:10 #5
Nå jeg klikker på \"ny\", valger funktion billeder kommer der skærm, hvor højre side er hvid og her findes alle mine jpg filer mens venstra side af grå og jeg kan ikke trække billeder over i højre side af skærmen lioge som det er i tilfalde af lyd-filer.
adampio
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. januar 2002 - 15:13 #6
har du klikket på det ikon med \"new\" ??
maximeret nero, og set efter minimerede ikoner?
det lyder som det er der hvor problemet ligger.
Avatar billede adampio Nybegynder
08. januar 2002 - 15:22 #7
jeg klikker på \"ny\".når jeg går det så kommer vinduet med guide, hvor jeg valger hvad jeg skal brænde.jeg valger billeder så kommer der info om, at filtypen på nero er \"nrg\",jeg klikker på \"ok\" oh så kommer der en tom boks, hvor der sk\' have været filer med nrg-format, men som sagt den er tom.jeg kliker på nej for at afslutte det og vender tilbege til min højre side af vinduet, hvor alle mine jpg filer ligger men jeg kan ikke trække dem over i vensrtre side til brænding.
adampio
Avatar billede adampio Nybegynder
08. januar 2002 - 15:31 #8
Så har jeg et andet spørgsmål. er der mulighed for at tilføje billeder til en CD jeg mener,er der mulighed for at brænde billeder enkeltvis?
For jeg kan se, at der kom et vindue brænd efter at jeg valgte et billede. ødelager jeg ikke et CD ligesom det er i tilfalde med lyd-filer?
adampio
Avatar billede double-g Juniormester
08. januar 2002 - 15:46 #9

ovre i guiden skal du ikke vælge billeder, men data cd. Så skulle det virke.
Hvis du har valgt ikke at lukke cd\'en, når du brænder de første billeder på, så kan du fylde flere på senere. (multisession)
Avatar billede adampio Nybegynder
08. januar 2002 - 16:33 #10
til double-g
jeg har gjort som du sagde men ud af ca.200 billeder kan jeg, på den brændte cd, se kun få billeder resten det er ikke understøtede filer.
adampio
Avatar billede double-g Juniormester
08. januar 2002 - 16:42 #11

Ok, hvis du har fået brændt dem over som *.jpg filer og nogle af dem virker, så har du gjort det rigtigt.
Der er bare gået et-eller-andet galt med brændingen.
Enten en dårlig kvalitet cd, eller også er der kuk i dit brænderprogram.
Hvilken version af Nero bruger du ??

Avatar billede adampio Nybegynder
08. januar 2002 - 23:48 #12
Jeg bruger 5. version af Nero.
Kan det skkyldes at jeg prøvede at brænde for mange billeder på en gang?
Måske skal jeg pryve at gøre det enkeltvis altså et ad gangen?
Hvorfor kan man ikke bruge funtionen \"billeder\" men \"data\" når jeg alligevel vil brænde et billede cd?
adampio
Avatar billede double-g Juniormester
09. januar 2002 - 12:32 #13

Nej du skal ikke gøre det en af gangen.
Du kan evt. prøve at sætte brænderhastigheden ned til 1 x
Hvis heller ikke det hjælper så prøv at afinstallere brænderprogrammet og genstarte og så installere det igen.

Du skal vælge data, fordi *.jpg filer er data filer. Billedfunktionen er noget helt andet. Hvis f.eks du vil lave en kopi af en cd, så kan du gøre det at du vælger at få Nero til at lave et \"billede\" af cd\'en og gemme det på harddisken (som en *.nrg fil) . Det betyder at Nero ikke bare gemmer de filer som ligger på cd\'en, men også informationer om hvordan filerne ligger på cd\'en. Når så du vil brænde cd\'en, så skal du vælge at du vil brænde en billed cd.
At brænde en billed cd betyder altså ikke at du vil brænde en cd med billeder på, men at du vil brænde det \"billede\" af en cd, som du har liggende på harddisken.

Avatar billede adampio Nybegynder
09. januar 2002 - 14:06 #14
OK, det vidste jeg ikke. Jeg prøver igen med afinstaleringen og sænke hastigheden.
Tak for hjælpen.
adampio
Avatar billede double-g Juniormester
09. januar 2002 - 15:31 #15
No Problem :-)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
05. juli 2002 - 12:32 #16
clausmeyer => var det ikke noget med at lukke/kommentere nogle af dine andre spm, så de kan blive lukket?

http://www.eksperten.dk/spm/225157
http://www.eksperten.dk/spm/225359
http://www.eksperten.dk/spm/225895
http://www.eksperten.dk/spm/229206

hvordan skal man lukke noget der ikke er svaret på .
det ville være rart med en funktion så man kunne slette ens egen spørgsmål

vedr selve spørgsmålet så har jeg nero 5.5.9.0
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
05. juli 2002 - 12:33 #17
ups havnede forkert i byen