Avatar billede maxwell Nybegynder
08. januar 2002 - 09:15 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Compact Flash Card -> Er der en forskel

Hep

Er der nogle forskel på hvilket Producent man vælger når man skal købe et Compact Flash Card til sit digitale kamera.... Jeg har hørt at SanDisk ikke skulle være så godt...
Avatar billede disky Nybegynder
08. januar 2002 - 09:17 #1
Forskellen er minimal.

Det drejer sig lidt om deres hastighed, men det bemærker man kun hvis man gemmer billederne som ukomprimeret raw eller tif.

Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 09:17 #2
Jeg har arbejdet med flere forskellige og sidder til daglig med en sandisk læser - og der er ingen problemer.

Men det er da muligt at det ikke er alle deres kort der er lige gode.

Men hvis du går efter kodak og compaq med mere skulle det vel ikke gå helt galt!
Avatar billede disky Nybegynder
08. januar 2002 - 09:20 #3
Til gengæld er de også dyrere.

Jeg har selv et Nikon 16 MB kort og et 64 MB apache kort, og jeg kan ærligt talt ikke mærke den mindste forskel, ud over pladsforskellen.

Min kort læser er en USB læser fra Sandisk som fungere ligesom den skal.
Avatar billede maxwell Nybegynder
08. januar 2002 - 09:20 #4
cgleerup -> jeg ser lige på edbpriser.dk kan ikke se at hverken kadak eller compag laver Compact Flash Card ......
Avatar billede disky Nybegynder
08. januar 2002 - 09:20 #5
maxwell:

Køb de billige.

Faktisk bliver de fleste kort lavet samme sted, bare med forskelligt navn på.
Avatar billede maxwell Nybegynder
08. januar 2002 - 09:20 #6
det skal ikke være et kort læser... men bare et kort....
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 09:21 #7
Jeps, men det var bare for at sige at sandisk laver noget der virker!

Jeg ville ikke være bange for at købe dem!
Avatar billede disky Nybegynder
08. januar 2002 - 09:22 #8
sandisk flash kort er ligeså gode som de andre mærker.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 09:26 #9
Disky, var det for at slå det fast jeg sagde.... ?
Avatar billede maxwell Nybegynder
08. januar 2002 - 09:27 #10
Takker for jeres tid....
og takker disky for vejledningen....
Avatar billede disky Nybegynder
08. januar 2002 - 09:31 #11
cqleerup: jeg så ikke din fastsømring da jeg postede min fastsømring.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 09:37 #12
klokken 09:21:46

Men ligemeget!
Avatar billede disky Nybegynder
08. januar 2002 - 09:39 #13
ja og 09:22:07 sagde jeg ca. det samme :)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 09:48 #14
kan du se forskellen på 21 og 22 - men jeg ved godt at det også skal postes og så videre og som jeg sagde, ligemeget!
Avatar billede disky Nybegynder
08. januar 2002 - 09:53 #15
der er 21 sekunder imellem de to svar.

chancen for jeg havde set dit, læst det og skrevet mit eget på 21 sekunder er meget meget små.

Maxwell: Tak for point :)

Held og lykke med dit nye kort.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 09:53 #16
som jeg siger det tager tid at poste, og jeg er ligeglad!
Avatar billede disky Nybegynder
08. januar 2002 - 09:56 #17
fair nok, men hvorfor så dit brok kl 09:37:56 ?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 09:57 #18
hold nu op mand, jeg har andet at lave!

:-)
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
13. september 2003 - 18:59 #19
bare en kommentar - Sandisk CompactFlash kort burde absolut ikke fejle noget, da det jo var dem der opfandt CompactFlash standarden!
Avatar billede kama Nybegynder
29. september 2003 - 13:47 #20
Jeg har lige købt et 256MB Dane-Elec CompactFlash Card til mit Kamera. Det virker fint i kameraet, men ikke i min SanDisk 6-in-1 reader. Jeg har brokket mig til SanDisk, men har ikke fået en afklaring endnu. Det tyder på at nogen ikke overholder standarden... Uanset hvad, så er det måske klogt at holde sig fra SanDisk-læsere med mindre man benytter SanDisk-kort.