Avatar billede oasen Nybegynder
07. januar 2002 - 21:14 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

TV-out - sort/hvid?

Jeg har et ATI Radeon VE64Mb grafikkort i min maskine med TV-out. Dette er tilsluttet mit TV (et 29\" Sony Wega 100Hz Trinitron) via SVhs-stik i grafikkortet og Scart i TV´et (ingen konverter - Tv´et er kompatibelt med SVhs). TV-skærmen er dog kun i sort/hvid!

Hvad er problemet?
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2002 - 21:15 #1
At det ikke er pal du køre i?
Avatar billede oasen Nybegynder
07. januar 2002 - 21:17 #2
Hmm... landet er indstillet til Danmark og det er vist sat til Pal B!?
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2002 - 21:18 #3
Okay... Men er du så sikker på at kortet sende ud u SVHS og at fjernsynet er indstillet til det og at det er SVHS kabel du bruger?
Avatar billede cool_casper Nybegynder
07. januar 2002 - 21:18 #4
Sæt Video-Outputformat til Sammensat Videout på  din computer... Der hvor du vælger om du vil bruge fjernsyn eller skærm....
Avatar billede oasen Nybegynder
07. januar 2002 - 21:21 #5
Kablet er købt færdigt og skulle da være i orden!

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle indstillinger for s-vhs på kortets software og fjernsynets menu. Men der kommer jo et fint flimmerfrit billede frem - bare i sort/hvid!?
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2002 - 21:22 #6
Ja men det gjorde der sgu også da jeg prøvede med mit realmagic første gang... Men det var fordi fjersynet ikke var sat til SVHS!
Avatar billede nikolan Nybegynder
07. januar 2002 - 21:22 #7
Det er 100% dit fjernsyn der ikke understøtter SVHS. Der skal være en blå scart indgang hvis det er understøttet.
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2002 - 21:23 #8
Det kan da ikke passe at et sådan monster fjernsyn ikke understøtter SVHS!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
07. januar 2002 - 21:24 #9
H.-klik på Skrivebord > Vælg egenskaber > Fanebladet Instillinger > Kanppen avanceret > Fanebladet Valg af Enhed > Find der hvor der står Video-Ourputformat: Og sæt den til Sammensat Videoout!!!
Avatar billede oasen Nybegynder
07. januar 2002 - 21:25 #10
Jo, det understøtter Svhs!! Der er også en Svhs-indgang på forsiden. Jeg har bare ført det gennem scart-stikket på bagsiden, for at man ikke kan se det. Men jo, scartstikkene er vist orange eller blå?
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2002 - 21:27 #11
Du har ganetert sat det i et stik der ikke understøtter svhs...
Avatar billede cool_casper Nybegynder
07. januar 2002 - 21:29 #12
SOMEBODY LISTEN TO ME !!!!!!!!!

Jeg har fået et gammelt fjernsyn der ikke understøtter S-VHS til at virke med farver.... !!!!!!!
Avatar billede oasen Nybegynder
07. januar 2002 - 21:30 #13
Cool casper: Så var der vel også en adapter fra Svhs til Composite i mellem?
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2002 - 21:31 #14
Casper << Ja med en coverter!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
07. januar 2002 - 21:32 #15
Det ved jeg ikke hvad er... Jeg købte et scartstik til 50 kr. i brugsen... Det giver et perfekt billede....
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2002 - 21:34 #16
Ja perfekt afhænger jo af øjene der ser... SVHS er nær det perfekte... Alt andet liger L...
Avatar billede cool_casper Nybegynder
07. januar 2002 - 21:34 #17
Og mit scartstik er sort!
Avatar billede oasen Nybegynder
07. januar 2002 - 21:36 #18
Hmm... vender lige tilbage...
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2002 - 21:37 #19
Har mr oasen fundet ud af noget?
Avatar billede bentn Nybegynder
07. januar 2002 - 21:37 #20
Købte et i Aldi, men et 10meter s-vhs kabel, scart stik og composite adapter (og phone kabel og stik)og det virkede da jeg kunne bruge composite adapter.Mit andet 20 meter s-vhs kabel fik jeg ikke til at virke.Længe leve Aldi!(og så kun til 69kr)
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2002 - 21:41 #21
At noget gider andet end SVHS!
Avatar billede oasen Nybegynder
07. januar 2002 - 21:42 #22
Hey, så virker det! Det skulle bare ind i et andet scartstik.
Avatar billede olly Nybegynder
07. januar 2002 - 21:43 #23
Hvad sagde jeg :)
Avatar billede bentn Nybegynder
07. januar 2002 - 21:47 #24
tillykke, det sgu\' fedt at se det på tv!

øh, oasen, jeg lagde mærke til typen på dit grafik kort..gider du lige checke dette link
http://www.eksperten.dk/spm/141114

jeg vil bare lige høre om du var ude for det samme..
Hvis jeg træder nogen over tæerne så lad det ligge og jeg undskylder.

Avatar billede oasen Nybegynder
07. januar 2002 - 23:48 #25
bentn-----> Min computer er også på 1 GHz med 256 mb ram.
Og egentlig utrolig sjovt du nævner det, for maskinen er faktisk utrolig dårlig til at genstarte!! Bruger jeg genstart-knappen går skærmen for det meste i sort under indlæsningsproceduren. Beder jeg Windows (2000) om at genstarte går det somregel. Men jo, den har mange gange store problemer med netop at genstarte.
Desuden kan den også \"gå død\" når en handling forsøges udført i selve Windows.
Jeg har indtil nu ikke vist hvad der er galt, men det lyder da sandsynligt, at det er grafikkortets skyld.
Hvis du finder ud af noget, vil jeg meget gerne høre fra dig :)
o@sen.as
Avatar billede bentn Nybegynder
08. januar 2002 - 00:10 #26
Tak for din tilbagemelding, jeg var pokkers nysgerrig da jeg så du havde samme kort.
Jeg kan hører du også lider af genstarts-problemer med ATI Radeon kortet..Jeg brugte meget tid på det men som du nok læste opgav jeg da jeg var ved at blive kanon bitter over det.(Jeg købte grafikkortet med henblik på at få computer signalet over på tv.)
Tilsidst købte jeg et GeForce2 MX400 64MB med tv-out, og det var ingen problemer med at installere det, og det kører uden genstarts-problemer...og det hjalp på humøret.!!
Forhandleren-hvor jeg købte GeForce2 (nok bedst ikke at nævne navne her)sag\' at de var stoppet med ATI Radeon-grafikkort, da der var for meget brok med dem.(tror vist nok det skyldes noget med driverne..ikke sikker)
Jeg håber du alligevel for glæde af dit, og hører jeg noget skal jeg prøve at huske at gi\' dig et prej.

Tillykke med dit tv-signal kører med faver!!

Avatar billede oasen Nybegynder
08. januar 2002 - 00:16 #27
Fungerer dit GeForce2 kort også fint, når du afspiller DVD? Det er noget af det vigtigste for mig, så jeg spurgte forhandleren, hvad han ville anbefale uden så meget hensyntagen til prisen, og der sagde han uden tøven: \"Du skal have et ATI grafikkort!\"...
Avatar billede oasen Nybegynder
08. januar 2002 - 00:19 #28
Hvad er den præcise modelbetegnelse på kortet? For det kunne da være jeg skulle overveje at skifte det ud, hvis der er så mange problemer med deres kort!
Avatar billede bentn Nybegynder
08. januar 2002 - 00:37 #29
Sorry jeg er lige mit i Al Bundy...Jeg syntes det kører fint nok med DVD, måske du skulle få fat på PowerDvD, da den der følger med Geforce er lidt grim i sit design, men kører du med fuld skærm er et jo lige meget..Min forhandler snakkede også godt om ATI Radeon..men ak

den præcise modelbettegnelse er:
Winfast GeForce2 MX400 64MB,AGP,128 bit,350MHz DAC,tv-out.
koster ca. 1000 kr i Zitech

tilbage til Bundy..
Avatar billede oasen Nybegynder
08. januar 2002 - 00:42 #30
Hvor i forløbet fryser din computer i opstartsproceduren? (altså sort skærm) Min fryser når den tæller rammene op...
Avatar billede oasen Nybegynder
08. januar 2002 - 00:45 #31
Den fryser i boot-sektionen...
Avatar billede oasen Nybegynder
08. januar 2002 - 00:49 #32
Mere præcist - den fryser anden gang jeg genstarter computeren, efter den har gennemgået post-proceduren og skal til at læse fra harddisken...
Avatar billede bentn Nybegynder
08. januar 2002 - 00:49 #33
det kan jeg NU ikke huske, mange gange gik den bare i sort,..nogle kom den igang efter 30sek.men så var der flimmer over hele skærmen og jeg måtte slukke for computeren og starte forfra, men så var den der.. bare ikke ved genstart

men jeg tror det var samme sted som hos dig..
Avatar billede bentn Nybegynder
08. januar 2002 - 00:51 #34
må lige se the simpsons...
Avatar billede bentn Nybegynder
08. januar 2002 - 17:46 #35
tanken slog mig lige...jeg har jo oprettet spørgsmålet før om ATI Radeons genstart problem, på eksperten men fik ikke den store feedback..du kan jo så se om du er mere heldig..du kan måske  slippe for at købe et nyt grafikkort.
pøj, pøj