Avatar billede ratzaiy Nybegynder
05. januar 2002 - 21:45 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Video in problemer

Jeg har et problem med at optage video fra mit video in. Jeg bruger programmet
virtualDub og hver gang jeg prøver at fange filmen hvis lyd kommer fra line in på
lydkortet i løbet af et par sekunder taber den en masse frames og når jeg så prøver
at se den \"fangede\" fil er den totalt \"hakket\" og uden rigtig lyd kun sådan lidt
fnidder fnadder hvad er problemet jeg har prøvet at bruge vejledningen fra
VCDhelp.com og divxit.dk men begge uden held. Er der måske andre programmer til
at gøre det med (jeg har prøvet at bruge det der følger med kortet men den taber
også frames og man kan ikke optage lyd med det program.
Avatar billede nikolan Nybegynder
05. januar 2002 - 22:27 #1
Hvilken opløsning henter du i, hvilket skærmkort har du?? Er dit lydkort indbygget i bundkortet? Bruger du \"composite\" kabel el. Svhs??
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
05. januar 2002 - 22:32 #2
jeg kører med 1152*864 geforce 2 GTS med video in ogg tvout, lydkortet er indbygget i bundkortet, jeg bruger Svhs
Avatar billede nikolan Nybegynder
05. januar 2002 - 22:40 #3
Gf2 GTS, kan ikke capture alle frames i den opløsning. Så skal du have en 2Ghz maskine og Raid. Lydkortet på bundkortet har heller ikke nok ram til at få lyden til at følge billederne.

Nu ved jeg ikke hvilken maskine du har, men ca. 1 Ghz burde du kunne capture i 740*480 ca. Men et lydkort med mindst 4mb ram vil hjælpe.

Hvis du går meget op i det så burde du købe et Matrox G550, det kan capture i alle opløsninger (næsten) Svhs er god nok.
Avatar billede nikolan Nybegynder
05. januar 2002 - 22:42 #4
Det er kun mine egen erfaringer. Hvis dit kort ar fra Asus kan det faktisk ikke capture noget af betydning.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
06. januar 2002 - 10:43 #5
jeg har en 1.2 Ghz maskine med 256 mb DDR RAM. Kan jeg heller ikke capture noget i 740*480??
Avatar billede nonick Nybegynder
06. januar 2002 - 19:36 #6
Prøv evt. et andet program som f.eks. \"ASUS live\".
Det program har jeg kun gode erfaringer med
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
06. januar 2002 - 20:19 #7
nonick>>......jeg har prøvet at bruge det der følger med kortet=ASUS Live men den taber også frames og man kan ikke optage lyd med det program.
Avatar billede nikolan Nybegynder
06. januar 2002 - 20:53 #8
Det burdedu kunne, har du prøvet?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. januar 2002 - 16:24 #9
Jeg synes det er interesant at man lige netop med en 2ghz raid maskine skulle kunne capture video i 1152x864...?

Udover det, drejer det sig om at et Pal skærmbillede der skal captures på computeren - skal captures i opløsning 720*576 med 25 frames pr. sekund. - de 720x480 er NTSC opløsnigen og den jeg nævner her er Pal, som er den standard vi benytter i Europa!

Så hvad skal du med et G550 kort...

Prøv lige med de ovenstående indstillinger i den software der følger med!

Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 10:36 #10
Har du prøvet det?

Jeg vil gerne lige tilføje til mit ovenstående svar at et G550 kort ikke fejler noget, det jeg mener er blot at det ikke er nødvendigt hvis det er for at kunne cature en en højere opløsning, for det er efter min mening noget sludder.

En tv-skærm har nu en gang den opløsning en tv-skærm har!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
09. januar 2002 - 16:42 #11
Går det fremad?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. januar 2002 - 15:25 #12
halooo
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
11. januar 2002 - 13:47 #13
ok jeg har prøvet at capture i 640*480 og det hjalp lidt på det i Asus Live men i virtualdub var lyden og billedet ligeså  dårligt som den anden opløsning
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. januar 2002 - 13:50 #14
Der er en række ting der spiller ind på din maskines performance i forbindelse med videoavikling.

Det kan være en fordel for dig at slå DMA til på din harddisk.

Og det er altid en fordel hvis man er så heldig at have mere en én harddisk i sit system - én til afvikling af programmer og én til afvikling af data. Mon du har det?

Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 14:01 #15
har du prøvet at pille lidt mere, og virker det nu ?
Avatar billede echsphilee Nybegynder
17. april 2002 - 07:14 #16
har du fået svar?