Avatar billede smarties Nybegynder
05. januar 2002 - 13:22 Der er 4 kommentarer

Hvordan installeres Frontpage Server extensions?

Jeg har en side kørende lokalt på netværket, og arbejder med en Win2000 maskine.
Jeg kan ikke oprette et nyt web (Via FP2000) som hedder http://127.0.0.1/sidenavn . Den kommer ud med at der nok ikke er installeret serverudvidelser på serveren.
Hvordan installers det?

Jeg har allerede en Apache Webserver installeret, som kører så jeg kan hente mit web ind via min lokale ip, og min internationale...
Avatar billede oniel Nybegynder
05. januar 2002 - 14:41 #1
Du skal bare installere serverudvidelsen.
Her kan den hentes fra Microsoft:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnservext/html/Winfpse.asp
Avatar billede smarties Nybegynder
05. januar 2002 - 16:06 #2
Jeg har så downloaded og installeret den pågældende fil. Windows genstartet og jeg gik så ind i FP igen.
Ville oprette et nyt web.. men kunne ikke oprette det. Samme fejl meddeelse.
Avatar billede oniel Nybegynder
05. januar 2002 - 17:22 #3
Hmm - Frit efter hukommelsen:

FP laver da selv en mappe de heder noget i retning af \"Mine websteder\" som en arbejdsprotokol - derfra har jeg altid kunnet udgive mine sider til min server, hvor de så skal ligge i www-biblioteket.

Jeg har ingen erfaring med at udgive på samme maskine - her må andre træde til!

Måske ligger dit problem i at du ikke bruger www-biblioteket - men jeg er ikke sikker!

Dit sp. så så simpelt ud - det med serverudvidelsen kunne jeg da! ;)
(Jeg er novice med hensyn til web!)
Avatar billede janbb Juniormester
06. januar 2002 - 23:44 #4
Jeg tor - men jeg ved det ikke - at for at nogen af udvidelserne kan fungere skal frontpage ligge på selve serveren - fx temaer og tællere - har selv i går oprettet et spm. for at \"vi\" kunne få lidt klarhed og \"vi\" håber stadig \"nogen\" ligger inde med lidt erfaringer.Man har de samme problemer såvidt jeg kan skønne når man skal redigere databaser fra \"remote\" computer ?.