Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. januar 2002 - 11:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder....

Jeg har på min side en prisliste, hvor stykker af prislisten går igen på mange andre sider. Det er lidt nedtur når jeg skal rette pris listen fordi det så skal gøres 100 gange or so...;)

Hvordan gør man det vha. php?? det kan ikke være så svært.....?
Avatar billede ahv Nybegynder
04. januar 2002 - 11:35 #1
Du kan skrive alle dine priser i en fil også sige include så den henter den fil, så der hvor du vil have den indsætter du denne kode :
<?include(\"priser.php\");?>

MVH.
Alexander Holm Viborg
http://www.ahv.f2s.com
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2002 - 11:36 #2
brug en database til at have varene i - så er varen jo kun ét sted
Avatar billede megalw Nybegynder
04. januar 2002 - 11:37 #3
Har du adgang til mySQL ?

Hvis ikke kunne du skrive prisen i et txt dokument som du kalder pris1.txt, når du så vil hente prisen frem skriver du blot:

<? include(\"pris1.txt\"); ?>

Nu behøver du kun at rette i pris1.txt hver gang du vil rette den pågældende pris
Avatar billede megalw Nybegynder
04. januar 2002 - 11:37 #4
Kæft jeg er for langsom :)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. januar 2002 - 11:38 #5
ok....hvad så hvis det nu fx. bare er tre af priserne jeg skal bruge??

\"Du kan skrive alle dine priser i en fil\"
bare et rent html dokument og så kalde den .php istedet for html!?

kan ingen php ednu ka du høre;)
Avatar billede ahv Nybegynder
04. januar 2002 - 11:46 #6
Ja :o)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. januar 2002 - 11:48 #7
øhhh ja hvad!?

hvis jeg skal bruge to af priserne i min prisliste nytter det jo ikke at jeg inkludere hele prislisten.....

??? og koden;)
Avatar billede ahv Nybegynder
04. januar 2002 - 11:53 #8
Hvis du kun f.eks vil have fat på 2 af priserne så skal du lave det med database som keysersoze siger.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. januar 2002 - 11:57 #9
ok....den bedste danske side hvis man vil lære php?

det er garanteret aldrig blevet spurgt om herind´;)

keysers.- ka du evt. forklare det med databasen....kan klaske nogen flere point på alt efter hvor indviklet det er...?

og nå ja, fik den her fejl vedr. pris1.txt:
\"Warning: Failed opening \'pris1.txt\' for inclusion (include_path=\'.:/usr/local/lib/php\') in blablabla...\"
Avatar billede mikaelo Nybegynder
04. januar 2002 - 11:58 #10
næ, det virker sgu fino nu...
Avatar billede ahv Nybegynder
04. januar 2002 - 12:01 #11
Hvor du kan lærer PHP ?

http://www.delfs.dk/links/
http://razor.dk/links/
http://mbn.dk/Generelt/links/

Prøv at se på nogen af deres links der er nogen meget gode :o)