Avatar billede jakobht Nybegynder
03. januar 2002 - 19:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP mail problemer med IIS 5.1

Jeg har problemer med at sende mails via IIS 5.1 .Jeg har lavet en simpel Server.CreateObject(\"CDONTS.NewMail\"), men IIS melder følgende fejl:
\"Server object, ASP 0177 (0x800401F3)
Invalid class string\". Det virker fint med win2000.

Bruger Win XP Pro UK.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. januar 2002 - 20:45 #1
Har du en CDONTS komponent på serveren?!? Det ser ikke sådan ud!
Avatar billede jakobht Nybegynder
03. januar 2002 - 20:55 #2
Hvordan kan jeg se om der er en CDONTS komponent på min maskine? Det virker heller ikke med følgende: \"Server.CreateObject(\"SMTPsvg.Mailer\")\"???
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. januar 2002 - 21:02 #3
Det er slet ikke nogle komponenter som standard i XP... DU kan prøve med ASPMail... DU kan downloade komponenten her: http://www.serverobjects.com/comp/aspmail4.zip

Og se dokumentation her: http://www.serverobjects.com/comp/Aspmail3.htm
Avatar billede jakobht Nybegynder
03. januar 2002 - 21:17 #4
Ligger de komponenter som standard i win2000 Pro ?
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. januar 2002 - 21:20 #5
Det ved jeg ikke... Det tror jeg ikke...
Avatar billede jakobht Nybegynder
03. januar 2002 - 21:38 #6
Det virker med SMTPsvg, men ikke med CDONTS. Ved du om der findes en tilsvarende komponenet til CDONTS