Avatar billede urbanrebel Nybegynder
03. januar 2002 - 19:02 Der er 3 kommentarer

ADSL og MTU tweak

jeg skal bruge hjælp til d her...

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\
VxD\\MSTCP] \"DefaultRcvWindow\"=\"passende værdi her\".

En anden ting der bør kontrolleres er, at den såkaldte MTU (maximum transmission unit, der bestemmer hvor stor en TCP/IP-pakke maksimalt kan være, målt i bytes ) er sat til 1500.

Som standard afgør Windows 98 selv om værdien 576 eller 1500 er passende, men desværre træffer Windows 98 ikke altid det korrekte valg. Det anbefales derfor at gå til Kontrolpanel --> Netværk --> Konfiguration --> Opkaldskort --> Egenskaber --> Avanceret --> og sætte IP pakkestørrelse til Stor. ( stor = 1500, mellem = 1000 og lille = 576 ).

jeg kan ikke finde de 2 variabler der hvor de skal være
Avatar billede urbanrebel Nybegynder
03. januar 2002 - 19:06 #1

lisoom jeg oxo meget gerne ville finde den her!!!

Kør --> skriv Regedit for at starte Registeringseditoren. Søg på \"Aggregaterate\". Værdien vil ved en 256/128 og 512/128 kbit forbindelse stå til 128, ved 1024/256 til 256 og ved 2048/512 til 512. Lav værdien om til 0 og genstart maskinen. Husk evt. at tage en backup af registeringsdatabasen inden ændringen foretages.
Avatar billede urbanrebel Nybegynder
03. januar 2002 - 19:08 #2

hjæææælp...
...smider gerne flere point i potten,
hvis d evt kan hjælpe på folks goe vilje
Avatar billede urbanrebel Nybegynder
03. januar 2002 - 19:09 #3
og så en sidste...
..jeg bruger win98