Avatar billede clausito Seniormester
02. januar 2002 - 17:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kommunikation med web-camera

Hvordan kommer man i gang med at komminikere via 2 web-cameraer og mikrofon? Hvordan bruger man et web-camera i stedet for at telefonere? Hvilke programmer kræves? Er der nogle gode danske hjemmesider med informationer om web-cameraer og \"telefoni?

Hilsen

Claus
Avatar billede help--me Nybegynder
02. januar 2002 - 17:06 #1
har du ikke fået en brugsanvisning med???
Avatar billede tumben Novice
02. januar 2002 - 17:15 #2
Microsoft messenger kan vist det hele :
(læg især mærke til det sidste afsnit)

What do you need to get started?
To send instant messages, you need a list of contacts.

These contacts must have .NET Passports and some version of either MSN Messenger or Windows Messenger installed so that you can send them instant messages. During the process of adding a contact who doesn\'t meet these requirements, you will get the chance to send that person an e-mail invitation that explains how to get a Passport and download the software.

To make calls to a computer or a phone, you need either:

A full-duplex sound card with a headset (or speakers and a microphone).
–or–

A USB port with a USB headset (or USB speakers and a USB microphone).
–and–

A modem with a speed of at least 33.6 kilobits per second (Kbps) AND a connection speed of at least 33.6 Kbps.
–and–

For phone calls, an account with a voice service provider.
...
To make calls with video to another computer, you need:

Microsoft Windows XP operating system.
The equipment listed above for calls to a computer.
A Web camera.

jeg har messenger...men kan ikke få det -tale- til at virke...så hvad ved jeg ..men det skulle kunne det hele !!
Avatar billede klingeling Nybegynder
02. januar 2002 - 19:33 #3
har du adsl ?
det har jeg. Og må gi\' tumben ret. MSN er nok det bedste (hvis du  har adsl) Jeg har selv et logitech quickcam. Ingen problemer der. Men efter jeg har fået adsl har det ikke virket på icq. Så det er nok det eneste du kan bruge.....af det jeg kender. For der er sikkert andre. Og hvis du har en firewall skal du også lige tænke på den.
Godt nytår
Avatar billede pft Nybegynder
31. januar 2002 - 22:14 #4
YAHoo
Avatar billede klingeling Nybegynder
04. april 2002 - 06:19 #5
nu er de tjo et stykke tid siden kan jeg se ;o) Men idag bruger jeg en der hedder YAHOO MESSENGER. Her skal du ikke engang stille på noget den virker bare. både tale filoverførelse samt tale. Har hentet den engelske udgave og den kan lidt mere end den danske (sjovt nok) www.yahoo.com kig øverst mindt for efter messenger.
Avatar billede pft Nybegynder
04. april 2002 - 20:16 #6
Ja det Cykler derud af