Avatar billede tencharp Nybegynder
01. januar 2002 - 20:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Printerproblem

Jeg har forgæves forsøgt at installere en HP Officejet 710 på en relativ ny bærbar der kører Windows 2000.

Jeg har downloaded drivere (ser ud som beta fra hp.com). Der står bl.a. i setup vejledning at porten skal være sat til ECP i Bios, det har jeg tjekket prøvet både med ECP 1 og 3 og EEP.

Men kan overhovedet ikke få kontakt til printeren via lpt1.

Øvrig info.
a) Der er installeret en anden printerdriver HP3100 (scan, print, copy), hvortil software loader automatisk (kan ikke slås fra). Den skal også være installeret for at der kan printes på netværket.

b) I properties i driveren er papirformat sat til letter. Selvom jeg ændrer det til A4, bliver ændringen ikke registret under fanebladet General.

c) En anden har prøvet at installere printeren før mig uden held, han siger at den fungerede da print-only driver blev installeret først, men da Officejet 710 fuld softwarepakke (til scan, copy m.m.) blev installeret gik den i udu. Det hjælper ikke at køre alm. afinstallation på denne software.

Ville ellers have gættet på at det var noget med porten??

Thanx
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
01. januar 2002 - 22:57 #1
Vi har selv en HP3100, men hvad er en Officejet 710? Jeg kender kun deskjet 710!
/Tommy
Avatar billede tencharp Nybegynder
02. januar 2002 - 00:24 #2
Den er god nok det er en officejet, men talforvirringen gør at vi flere gange har købt forkerte patroner til den. Den kan lidt af det samme som 3100, men er \"privat model\". Nogle løsnings forslag?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
02. januar 2002 - 08:17 #3
Prøv at søg efter 3100 på eksperten, der er tidl. blevet skrevet en del om problemerne med W2K og 3100. Måske kan det hjælpe.
/Tommy
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2002 - 11:05 #4
Kan detsværre ikke hjælpe med Office710´eren, da det er en af de få HP maskiner jeg ikke har haft fat i.
Men lidt generelt kan jeg da prøve på:
A) Din 3100 kan sagtens nøjes med en \"print only\" driver, når du kun skal printe via netværk. Du skal afinstalle softwaren, og så bruge \"Add printer wizard\" til at installere printeren. Når du skal bruge driverdisken, skal du henvise til din downloadede driver eller driverCD´en, og finde INF filen. Det mest besværlige bliver at sætte en LPR eller HPJetDirect port op, som den skal skrive ud til på netværket. Giv et hint hvis du ønsker mere info - men jeg har altså prøvet det i praksis.

B) - Højreklik på printeren i printers folder. I stedet for \"properties\" skal du så vælge \"Document Defaults\" for printeren. Her sætter du de ting, der skal være standard - altså også letter/A4. Det kan vist nok også gøres via en knap i første faneblad under \"Properties\", men jeg sidder kun ved en NT4 maskine i øjeblikket.

C) - du husker lige, at også ECP printerport driveren er installeret, og ikke en anden (måske standard eller EPP) driver!!! Ind i W2K Enhedshåntering og skift driver på LPT porten.

Håber det giver lidt hjælp.