Avatar billede pfp Nybegynder
30. december 2001 - 19:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til navn...

Hej,

Jeg er ved at udvikle en web-side hvor virksomheder kan optages i et register for en bestemt kommune, sådan at borgerne i en kommune kan gå ind på min side og få en oversigt over fx alle malere i deres lokalområde. Siden er altså en slags elektroniske fagnøgle.

Nu skal jeg have fundet et navn. Det første jeg selv kom på var lokalsiden.dk, men denne er desværre allerede optaget.

Nøgleord:
- lokal
- virksomheder
- overblik
- fagnøgle
- Give (siden skal kun omfatte Give Kommune)

Det skal være .dk

Ser frem til Jeres forslag!

Med venlig hilsen
Peter F. Poulsen
Avatar billede sigski Nybegynder
30. december 2001 - 19:10 #2
jeg synes ikke du skal kalde den noget med Give og så et eller andet

hvis din side skulle blive en succes (det må vi da håbe)og du vil udvide til andre kommuner så skal du til at skifte navn...

sæt dig ned med en ordbog / retskrivning og ALT hvad du tænker på ned - ALT....for så kigger du listen igennem med en ven og vælger det der er bedst, og først der tjekker domænet

En god ide er at have et stykke papir på sig meget af dagen hvis du skulle komme i tanke om noget

Sigski
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2001 - 19:29 #4
Avatar billede cybershit Nybegynder
30. december 2001 - 20:11 #5
Måske er der et navn eller to du kan bruge fra fx www.e-domain.dk eller andre tilsvarende sits
Avatar billede anneoghund Nybegynder
30. december 2001 - 21:25 #6
Avatar billede pfp Nybegynder
07. januar 2002 - 17:05 #7
Hej,

Jeg har ikke glemt Jer. Jeg har valgt en af Jeres svar, men vil gerne lige vente med at afsløre mit valg indtil jeg har fået registreret domænet.

Håber dette er ok med Jer?

/pfp
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. januar 2002 - 02:22 #8
www.givefagbog.dk  (det er da klart og nemt at husk)
www.fagboggive.dk  ( den er ikke lige så god for folk kan alligevel aldrig huske hormange g\'er de skal bruge)

men hvorfor kun lave den til give kommune?
den vil da nemt kunne omfatte alle kommuner , især med hjælp fra kraks kortet , så folk bare skal klikke på en vej , og så få oplyst alle web- adr + e-mail adr

dette er nemlig en funktion jeg savner rigtig meget , da jeg tit hved hvilken vej den foretning (pizzaria)jeg søger ligger på , og enda ca hvor på vejen , men kender ikke navnet eller nr på foretningen (pizzariaet)

Avatar billede mrrius Nybegynder
18. januar 2002 - 02:26 #9
hvis du laver en www med bindestreg - ( f.eks give-fagbog.dk , så vil jeg også råde dig til at købe givefagbog.gk da folk alligevel glemmer bindestreg- og omvent givefagbog.dk vil mange også automatisk skrive som give_fagbog.dk eller givefagbog-dk så du skal egentlig nok købe 3 domaines ( kik på www.nettonet.dk de har billige domains)
Avatar billede flem Nybegynder
28. januar 2002 - 00:52 #10
her på fyn har vi en hel masse byportaler =Byens navn portalen.dk
feks.www.giveportalen.dk