Avatar billede bamse2000 Nybegynder
28. december 2001 - 23:29 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

VCD+AUDIO?

Kan man brænde en en cd, som indeholder musik (dvs. kan læses i en alm.CD-afspiller) og som indeholder video-filer, som kan læses i en dvd?
I så fald, med hvilken program og hvordan? Jeg bruger nero...

Bamse
Avatar billede zeppelin Nybegynder
28. december 2001 - 23:32 #1
Du kan nok ikke det med DVD, da det er nogle specielle cder man skal bruge til det.:(

Du kan nemt brænde cder med music som kan høres i sterioanlæget
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
28. december 2001 - 23:36 #2
Lad mig omformulere: jeg vil gerne lave en vcd, men jeg har kun én video-fil, og det er spild af plads... derfor ville jeg fylde audio-tracks på...

bamse!
Avatar billede zeppelin Nybegynder
28. december 2001 - 23:41 #3
Jep, men du kan ikke tage en film fra computeren, du har brændt ud og se den i din DVD..:(  Du kan godt brænde filmen ud på cden som den ligger, sammen med noget musik du kan hører i sterioanlæget. Det vil så bare sige hvis du skal se filmen så skal du se den på computeren, men det er ikke DVD.
Avatar billede zeppelin Nybegynder
28. december 2001 - 23:44 #4
Du kan bruge f.eks bruge Nero
Avatar billede zeppelin Nybegynder
28. december 2001 - 23:44 #5
Ups der skulle ikke så bruge 2 gange..:)
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
28. december 2001 - 23:44 #6
Jo, man kan altså godt tage en film fra computeren og se den i en dvd...
Man kan også godt tage musik, som du siger...
Men ikke samtidig??? er det det du mener?
Avatar billede zeppelin Nybegynder
28. december 2001 - 23:53 #7
Hvis du vil brænde en film, som du vil se i din DVD afspiller, så skal du have et DVD-RAM drev + nogle tomme DVD-Skiver.  Jeg mener godt nok man ikke kan, men hvis du har prøvet det, så ved jeg ikke lige...: /
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
28. december 2001 - 23:53 #8
Nå, jeg klarer det nok...

Tak!
Bamse...
Avatar billede zeppelin Nybegynder
28. december 2001 - 23:53 #9
Du kan vel prøve dig frem, en cd koster ikke så meget nu om dage.:)
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
28. december 2001 - 23:54 #10
Tak! Men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gøre det...
Avatar billede cholm Nybegynder
29. december 2001 - 10:09 #11
zeppelin >>> Du er altså forkert på den, man kan da godt brænde en MPG-film som (S)VCD såfremt at DVD-afspilleren understøtter det.

Om man man kan mikse en CD med både audio og (S)VCD, ved jeg godt nok ikke, da jeg aldrig har prøvet det...

/choml
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
29. december 2001 - 14:02 #12
Lige præcis choml!!
Jeg ville godt bare prøve mig frem, men jeg kan slet ikke se hvor jeg skal starte...
Laver jeg en cd i nero, trækker jeg bare mine filer i tracks-området, men lydfiler kan ikke bruges i en vcd, og omvendt, så jeg ved slet ikke hvad jeg skal \"prøve mig frem\" på....
Avatar billede cholm Nybegynder
29. december 2001 - 22:31 #13
Kan du ikke starte med at brænde feks. din VCD, og så lade være med at lukke CD´en, og derefter brænde dine lydfiler.

/cholm
Avatar billede brp Nybegynder
29. december 2001 - 22:35 #14
Du kan godt blande musik og film. Læg evt Mpeg-filen på først uden at lukke cd\'en og brænd derefter musikken ned ! Jeg har en del blandet vcd\'er !

/brp
Avatar billede brp Nybegynder
29. december 2001 - 22:37 #15
Fedt det kunne jo være jeg skulle læse alt hvad andre skriver inden jeg selv skriver !*G*

Sorry !! Cholm har ganske ret !

/Brp
Avatar billede cholm Nybegynder
29. december 2001 - 22:39 #16
:-)
Avatar billede zeppelin Nybegynder
29. december 2001 - 22:46 #17
Okay, men det bliver ikke til DVD. Det bliver vel bare så man kar se det i en DVD afspiller?? Det vil aldrig blive til DVD.

Sorry jeg tog fejl.:(
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
30. december 2001 - 00:38 #18
Når jeg laver en vcd i nero kan jeg ikke vælge \"multisession\", hvordan gør jeg det så?
Avatar billede tobiast Nybegynder
30. december 2001 - 00:45 #19
Der er noget der er noget lettere. Du skal skaffe dig selv et brænderprogram der hedder WinOnCd 3,8. Den laver det hele for dig. Det eneste du aå selv skal bestemme er om det skal være vcd eller svcd kvalitet. Den conventere selv din film om. No matter what.... Men jeg giver cholm ret. Det ville jeg lige skrive... 8-)
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
30. december 2001 - 00:47 #20
Ok! Men hvad er egentlig forskellen på vcd og svcd? Kan alm. dvd læse begge? Og hvad giver du cholm ret i?
Avatar billede msmows Nybegynder
30. december 2001 - 13:46 #21
vcd & svcd - forskellen er nogenlunde alm.video og svideo (svhs).