Avatar billede cyberlsn Nybegynder
25. december 2001 - 20:54 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Delphi5 komponenter til Delphi 6 Personal + compiler

Når jeg nu har downloadet Delphi 6 Personal, hvordan skal jeg så få lavet mine programmer om til en *.exe fil, er Debuggeren også gratis eller hvad?
- Og følger den med Delphi 6 Personal, når jeg downloader den?
Og når jeg ser nogle komponenter, hvor der står:
To: D3, D4, D5, kan jeg så også godt bruge dem i Delphi 6 Personal, eller skal der da specielle komponenter til?
Avatar billede hkramer Nybegynder
26. december 2001 - 11:22 #1
Lav .exe-fil : Vælg Project/Build <projektnavn>
Om debuggeren følger med, ved jeg ikke, da jeg kun har Delphi 5, men den Delphi 6 Personal edition du kan downloade fra Borland/Inprise er fuld funktionsdygtig, så Ja debuggeren er med !
Komponenter til D3-D5 vil højst sandsynligt virke i D6, da den er bagud kompatibel. Du kan ikke være sikker på at komponenter til D6 vil virke i D5.

</hkramer>
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
26. december 2001 - 14:58 #2
Jammen Delphi 6 Personal er jo den gratis version af Delphi, så jeg tænkte ¨på, om DEN nu også er kompatible?
Avatar billede hgsdc Nybegynder
26. december 2001 - 15:32 #3
Den *er* kompatibel med mindre nogle af de andre komponenter du benytter er baseret på komponenterne som kun findes i tidligere Enterprise produkter. Jeg tvivler meget stærkt på at Borland har frigivet enterprise funktionalitet...De følger samme mønster som de har gjort med JBuilder lige siden den blev \"født\"
Avatar billede rocekiller Nybegynder
28. december 2001 - 00:10 #4
Du vil ikke være i stand til at kører D5- komponenter som er compilet, men komponenter du har source koden til, vil du formenlig godt kunne compile (og installere) under D6
Avatar billede larsbolsen Nybegynder
29. december 2001 - 12:13 #5
På limket herunder kan man downloade en trial udgave af Delphi 6.0 enterprise den er fuldfunktionsdygtig med at hvad der hører til, den er tidsbegrænset, og den fylder 144 Mb. Jeg har selv hentet den. Delphi har iøvrigt lidt problemer med Windows XP ?????

http://www.borland.com/delphi/tryitnow.html
Avatar billede janbb Juniormester
30. december 2001 - 00:43 #6
apropo delphis trial-vers.: Har prøvet den.Da trialtiden udløb havde jeg selvf. prøvet den på en del af de progr. jeg havde liggende.Og jeg slettede den med unstall.Derefter viste alle de progr. jeg havde haft inde i prøvevers.\"dur ikke\"-kompileret med trial vers.Det har været næsten uopretteligt at reparere og har virket lidt som \"snyd\" at der ikke er oplyst bedre om denne \"fælde\" ved prøveversionen.
Avatar billede janbb Juniormester
30. december 2001 - 00:48 #7
du kan osse vælge compile eller run til at få exefilen dannet.Den ligger så i det bib. hvor du har dpr-filen medmindre du har ændret på konfig. i opsætningen.Delphi 6 pers. edit. indeh. mange ting at lege med og ved install. af aktiv-x får man osse mulighed for at lave et let lille browserprogram.Man savner imidlertid databasemulighederne, der trad. er den mest beskrevne del af delphi i div. småbøger om delphi.
Avatar billede larsbolsen Nybegynder
30. december 2001 - 12:55 #8
Hej janbb, jeg vil lige takke for din kommentar til D6 enterprise trial, jeg var ellers goet igang med et lidt større projekt men det er nu stoppet igen, jeg fortsætter i personal ver.
GODT NYT ÅR TIL ALLE på Experten.