Avatar billede sa Nybegynder
22. december 2001 - 22:38 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Erfaringer m. Dell Inspiron 8100 Bærbar (886VT)

Jeg overvejer at købe subj., som kan ses på www.dell.dk.

Dell har ikke maskinen tilgængelig her i landet, så man kan se / teste den.

Derfor er her lidt point (fx 30) til dem, som måtte komme med lidt positive og/eller negative erfaringer med maskinen. Alt har naturligvis interesse - specielt hvordan maskinen kører med Linux (RedHat e.l.), især mht. skærmkompatibilitet osv. - samt maskinens støjniveau: Hvor meget kører cpu-blæseren og hvor meget larmer den? Kører blæseren, hvis processorhastigheden nedsættes med Speedstep og maskinen sættes på \"hårdt\" arbejde?

Desuden giver jeg gerne 500 point, hvis der skulle være en øst for Storebælt, der har et eksemplar af maskinen som jeg kunne få lov at se / teste en smule.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2001 - 22:43 #1
Har en kammerat der lige har købt en, og den er rigtig god. Køber selv en efter nytår :)
Avatar billede hojben Novice
22. december 2001 - 22:46 #2
hmmm hehe tror ikke at du lige får lov at smide en linux-prut på for bare at teste ;)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. december 2001 - 23:01 #3
Læs evt en god test her: http://www.pc-files.dk/artikler.php?id=19
Avatar billede sa Nybegynder
01. marts 2002 - 10:11 #4
Takker for henvisningen. Der fandtes mange interessante (og positive) oplysninger, hvilket ledte til, at jeg købte maskinen i begyndelsen af året.

Mine efterfølgende personlige erfaringer med maskinen har været virkelig gode. Mht. støj er der absolut ingen problemer, idet blæseren kører virkelig sjældent. Ligeledes har det heller ikke resulteret i nogle problemer at arbejde med Linux på maskinen.

De eneste ulemper, jeg har hæftet mig ved, er, at maskinen ikke - så vidt jeg har kunne se - giver mulighed for at lade skærmen slukke (men ikke maskinen), når man lukker skærmen i, hvilket jeg ofte har gjort brug af på andre maskiner, så de kan stå at arbejde uden at bruge strøm på skærmen: På denne maskine er der kun mulighed for at lade den gå på standby eller at lader skærmen forblive tændt.

Desuden virker leddet mellem selve maskinen og skærmen en smule ustabilt; dvs. hvis man sidder og arbejder i bilen e.l., ryster skærmen en smule i forhold til maskinen, hvilket kan være lidt irriterende.

Øvrige spørgsmål vedr. maskinen og mine erfaringer med den, skal jeg gerne svare på.