Avatar billede mynx38 Nybegynder
18. december 2001 - 15:59 Der er 44 kommentarer

Windows XP måske!

Hey!
Jeg har stærkt overvejet at købe Windows XP, da det lyder ret fornuftigt. Kører i øjeblikket Windows 98.
Da jeg er en person som bruger computeren tit, medfører det også at jeg formatere min hardisk ofte. Kan jeg nøjes med at købe opgraderingen, og så måske blive helt fri for Win98 cd-romen, eller skal jeg have fat i den fulde version af XP.
Håber spørgsmålet er til at forstå.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
18. december 2001 - 16:33 #1
Jeg ville nok anskaffe mig en fuld version.. Det er surt at betale 1500 kr extra, men Det holder ikke at man skal side og instalere 2 windows\'er hver gang man formatere
Avatar billede kunze Nybegynder
18. december 2001 - 16:41 #2
Tjae... Hvis jeg var dig ville jeg måske ikke have det så dårligt med at købe en opgradering og så downloade/brænde Windows XP full. Så er du ude over problemet med de 2 systemer. Og Microsoft bliver jo ikke snydt.

-Ikke et svar.
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2001 - 20:18 #3
Du kan uden videre nøjes med opgraderingen, da den også kan installeres på en ren formateret disk, så du behøver ikke win98. Det har jeg på min, og det kører bare perfekt, når først man har styr på drivere og div. settings.
Avatar billede mynx38 Nybegynder
18. december 2001 - 22:55 #4
Det vil sige, at jeg godt ka nøjes med at købe en opgradering af winXP, og så blive fri for først at installere win98 hver gang jeg formatere?
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2001 - 23:19 #5
Det er lige det, klø bare på.
Avatar billede trs Nybegynder
19. december 2001 - 11:39 #6
øøøh, peet, hvad er forskellen så på opgraderingen og den fulde version???
Avatar billede peet-49 Novice
19. december 2001 - 14:58 #7
trs: DEt ved jeg ikke, jeg har kun opdateringen, og den funker bare. dener lagt ind på en ny formateret HD
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. januar 2002 - 01:01 #8
hvis du allerede har win98 , så vil jeg ikke skifte til win xp.

win px er jo ivirkelgheden bare en nyere win95 kerne som kan styre mere ram.

din win98 se kan kun cache 128 mb ram og resten vil være langsommere ram. så hvis man kan finde et program som kan løfte 128 mb grensen så vil der slet ikke være nogen grund til at skifte.

det siges jo også at den ikke virker, hvis du ikke har været inde og regristrere den  og opdateret den , samt man kun kan gøre det så og så mange gange . nej lad være med at støtte sådan en foretningsgang , hvor du betaler 1500 kr for en windows som kun virker så og så mange gange.
samtidig så er den en kæmpe sladrehank

ellers så vil jeg fortælle om dengang jeg skulle installere windows på en computer .
først installeres dos 3.2
så opdate til dos 5
så opdate til dos 6.0
så opdate til dos 6.1
så installere win 3.0
så opdate til win 3.11

Avatar billede peet-49 Novice
16. januar 2002 - 10:04 #9
mmrius>> Det er dog det værste lort, jeg har hørt længe. I dag findes der ikke noget bedre en XP, og XP er bestemt ikke en udvidet udgave af 95.
Avatar billede otis Nybegynder
16. januar 2002 - 10:07 #10
jo xp er skod :)... face it, microsoft brugere skal ha leveret i hovede og røv, og anvisninger over det hele, men hvad fedt er der i ikke selv at kunne debugge diverse drivere ? :/

www.debian.org .. ph34r :)~
Avatar billede kunze Nybegynder
16. januar 2002 - 16:43 #11
Windows XP er det hidtil bedste OS fra MS.
Windows 2000 er dog lige så godt. Bare en smule mere inkompatibelt.

Mvh
Kunze
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. januar 2002 - 15:20 #12
rent faktisk så bruges der en win95 kerne/soket i winxp

hvorfor skifte til xp , når han allerede har 98?
det er da ikke fordi han ikke kan køre nogle spil på 98 som win-xp godt kan , det er da noget underlig noget at fortælle manden at han skal skifte til win-xp?

win98 er faktisk ret god. den kan bare ikke cache  mere end 128 mb ram og restan af rammene bliver langsommere. men det er da også det eneste.
du har givet microsoft alt for mange penge i forvejen da du købte win98 , så hvorfor give dem endu flere for at købe win xp? den virker jo alligevel ikke ordentlig , før du har været inde og opdatere windows xp. og så at støtte den foretning form de bruger og udnytter at de har en monopol status.
nej tak win xp skal aldrig på min computer.

forsten hvis finder på at installere win xp , så husk lige :

at søge for at du ikke kørrer som administrator for ellers har du en sikkerheds hul ( se www.grc.com)

huske at krydse fra i forkellige indstillinger at win xp ikke skal fungere som en sladrehank.

at microsoft ikke er gud , og rigtig mange gange leveret produkter som ikke fungerer , jo hvis du går på internet og opdaterer dem.
Avatar billede cwd Nybegynder
18. januar 2002 - 15:25 #13
Du er altså lidt dum at hører på mrrius. Den enste grund der er til ikke at opgradere til XP eller 2000 er nok hvis man kun bruger maskinen til spil. Ellers er alt andet da forbedret, bare tage et emne som netværk der kan 95 og 98 da slet ikke være med. De er jo næsten ikke beregnet til at være i net.
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. januar 2002 - 15:36 #14
sluder , manden ejer win98 , han har det han har brug for. lad dog være med at friste han til at bruge unødig penge på noget han allerede har!!!

det jeg skriver er rigtigt , hvis det er dumt at høre på så er det det , man det er rigtigt
Avatar billede trs Nybegynder
18. januar 2002 - 15:38 #15
mrrius>> tjaa, min puter kører meget bedre efter jeg har skiftet fra 98 til xp. Det gælder over hele linjen, så det har jeg ikke fortrudt!!!
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. januar 2002 - 15:45 #16
jeg siger ikke at windows xp ikke fungere , det gør den jo -et begrenset antal gange , siges der.
jeg siger , at win98 da også fungerer ´, begge efter installation af div rigtige drivere og begge efter at havde været opdateret hos microsoft, ellers er der ingen af dem der fungere ordentlig.
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. januar 2002 - 15:47 #18
ok så er det socket der er fra win 95
men den har da også noget af win95 kernen i sig , for ellers kan den ikke køre gamle programmer (som win2000 ikke kan)
Avatar billede trs Nybegynder
18. januar 2002 - 15:48 #19
Jeg syntes da også at win 98 er udmærket, men win xp er klart bedre.
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. januar 2002 - 15:49 #20
jeg overlader dig i armene på dem som tilbeder microoft og deres metoder , gider ikke være reklame søjle for microsoft , de har rigelig med penge til at betale sig til det.
Avatar billede cwd Nybegynder
18. januar 2002 - 15:50 #21
den har et modul der gør at den er istand til at emulere win98, jeg tror ikke der er noget 95 kerne i den.
Avatar billede peet-49 Novice
18. januar 2002 - 15:51 #22
Der er intet OS for tiden, der overstiger XP.
Avatar billede sambo Nybegynder
18. januar 2002 - 16:00 #23
Jeg vil gi mrrius ret XP er noget opreklameret pis
Avatar billede peet-49 Novice
18. januar 2002 - 17:05 #24
Sambo> Det er nok fordi, du ikke ved, hvad du taler om.
Avatar billede sambo Nybegynder
18. januar 2002 - 18:16 #25
Hov-hov, jeg sælger PC´er til hverdag
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
18. januar 2002 - 18:23 #26
sambo:> Og hvad så?? Bare fordi man sælger PC\'ere behøver man da ikke at vide noget om dem - det har jeg desværre set utallige eksempler på!

mrrius:>Du ved SLET ikke hvad du taler om. XP er bygget på NT kernen ligesom 2000.
XP og 2000 kan emulere DOS og Win9x tilstande - men der ikke noget af kernen i.

XP og 2000 har den store fordel at hvis den først er konfigureret rigtigt er den stor set umuligt at få til at gå ned!
Avatar billede sambo Nybegynder
18. januar 2002 - 19:52 #27
Altså jeg har mit eget PC firma som både bygger og rep. computere, og jo der er da gode ting ved XP, men det er en dyr fanden at få fat i, der skal ofte nye programmer til, har selc oplevet det med mit brænderprogram(Easy Creator), og alt det \"gamle hardware\" som man har rodet ind i sin PC, der er ikke nogle fornuftige drivere til, de er dog ved at komme nu. Men persolig synes jeg ikke XP har noget som f.eks. ME ikke har.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
18. januar 2002 - 21:01 #28
Hvad med stabilitet??
Avatar billede kunze Nybegynder
19. januar 2002 - 01:06 #29
mrrius > Måske fordi ingen regner med at manden agter at betale for Windows XP. Et godt skud er vel at kun 1/10 OS\' er lovlige.

peet49 > Jo, Mac OS X. :)  Jeg bruger selv en Windows maskine, men jeg tror at vi alle er klar over at Mac er langt bedre.

sambo > Har XP ikke noget som ME ikke har ? ME har intet. Hverken funktionalitet eller stabilitet. Det er nok, undskyld mig, det mest labile lort vi længe har set! Hvis jeg nu havde været uheldig at købe ME den gang det var, eller ikke var, \"system\'et\" så havde jeg uden dårlig samvittighed kopieret Windows XP. Microsoft skal jo ikke slippe godt fra at producere noget absolut ubrugligt. Jeg så engang en joke på en side hvos de \"sammenlignede\" Microsoft og vist nok General Motors. Hvis nu firmaerne havde udviklet sig ens. \"Du kører på vejen og lige pludslig falder motoren ud. Du får installeret en helt ny motor, betaler regningen og finder dig uden videre i at motoron faldt ud, på din helt nye bil.\" :)
XP er det hidtil bedste Windows XP. \"Ta\' Windows NT, drys lidt brugervenlighed over det og du har Windows XP.\" Absolut det bedste. Men man kan da fint klare sig med Win98. ME er det eneste som direkte er ubrugligt.
Avatar billede sambo Nybegynder
19. januar 2002 - 10:47 #30
Ok, nogle elsker moderen andre datteren. Med hensyn til stabilitet har jeg en PC stående der kører ME, den suser lidt rundt på nettet, musik, brænding, skoleopgaver, den er ALDRIG gået ned på nogen måder og her taler vi om 2år. Men hvis man selvfølgelig altid skal rode i sin PC, vil jeg gi´ jer ret. Jeg synes da osse XP er godt, hvis man ikke ved hvad en PC er, for den laver jo alt og viser dig alt, så hvorfor ha´ større kendskab til din PC når nu Microsoft laver alt arbejdet for dig, hvilket betyder at jeg tjener penge på at fejlrette folk´s PC, det luner sgu godt i kassen,
Avatar billede kunze Nybegynder
19. januar 2002 - 14:42 #31
Sambo > Så er din maskine nok lidt speciel ? Hehe... Jeg kender 5 mennesker hvor ingen af deres maskiner har kørt ME i længere tid. Selv prøvede jeg ME og efter godt 4 timer med 3 gange \"System Restore\" så kom fejlen. \"Der er opstået en alvorlig fejl. Geninstaller operativsystemet for at rette fejlen.\"

Mvh
Kunze
Avatar billede mrrius Nybegynder
20. januar 2002 - 01:18 #32
kunze>> det viser bare at du ikke har alt for meget forstand på windows hvis du ikke kan få win-me til at fungere i mere end 4 timer. lol

trs>>Hvorfor tror i alle at winxp emulerer win95 , det gør den jo rent faktisk ikke ...

den link som du henviser til fortæller jo ikke hvorfor win xp kan køre dos / 16 bits programmer hvor win nt/20000 ikke rigtig kan?

helt erlig , er dette en reklame sted for software eller ...

jeg gider ikke reklamere for win98 eller andre windows .
jeg siger bare at manden har allerede hvad han har brug for (hilsen en som er med til at købe software til 500 computer om året)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. januar 2002 - 05:55 #33
mrrius:> Windows XP emulerer Win95 og dos-tilstande!! Har du et link der beviser det modsatte??

Det er en verden til forskel på XP og 98!

mynx38:> Du kan roligt vælge XP - det vil du ikke fortryde!
Avatar billede peet-49 Novice
20. januar 2002 - 11:43 #34
Helt enig, jeg kan ikke se de sværmer for de gamle OS, de kræver ekstremt meget arbejde, for at få til, at køre fejlfrit, når man bruger dem til internettet.
Avatar billede kunze Nybegynder
20. januar 2002 - 18:11 #35
mrrius > Windows ME er ubrugligt.
Avatar billede peet-49 Novice
20. januar 2002 - 18:16 #36
Jeg kan ikke forstå, denne debat bliver ved med, at køre, fordi der er et par fæhoveder, der ikke kan finde ud af, at XP for tiden er det bedste.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
20. januar 2002 - 18:33 #37
Jeg har nu læst den ange smøre her og jeg syntes som mange af jer at WinMe er de dårligste styresystem man har set nu til dags.... det ka godt være at den fungere når man skriver romaner brænder cd´er osv.. Men når det skal bruges til det den er bygget til som video-redigering og meget grafik tunge spil.. Så kan man godt vinke forvel til stabilitet.. det går ned i tide og utide og med de mest syge fejl \" Du har fjernet cd nr ???????????, det er en ulovlig handling.. genstart for at rette fejlen\" Det kan man sq ikke bruge til en skid......

Og med Hensyn til Win 98 vs. Xp så syntes jeg at Xp er et glimerende styresystem og det kan da også noget nyt, men at give 3500 for Xp Pro som ikke \"sladre\" til Microsoft det gider jeg ikke at bruge penge på idag... Måske imorgen eller om nogle uger.....
Avatar billede kunze Nybegynder
21. januar 2002 - 11:20 #38
jacob_m > Fin kommentar! :)
Avatar billede mrrius Nybegynder
21. januar 2002 - 15:55 #39
peet>> gider du lige ....dit fæ ( hvis vi alså ligefrem skal til at svine hinanden til ) der er ingen som har sagt at wp ikke er den bedste.
jeg siger bare at den windows han har kan han da stadig bare bruge , og hvis det ikke var for alle microblød entutiasterne , så burde hele verden havde krævet , også ved domstolene at alle software produkter altid virkede og enda fejlfrie.

det er rigtigt at win-me er et flop , men jeg har faktisk fået den til at virke stort set lege så godt som win98 , men det er jo også bare et spørgsmål om at gøre det rigtigt.

det er ivirkeligheden bare et spørgsmål om hvad manden havde tænkt sig at bruge sin computer til.

hvis manden havde tænkt sig at lave film , musik , tegninger . jo så er det win 2000/xp , hvis han havde tænkt sig at spille og chatte på internet , så lad dog være med at bruge unødige penge på winxp.

>>mynx38> har jeg misforstået spørgsmålet?
går den på hvilken styresystem, der er den mest stabile eller hvilken du har brug for?
Avatar billede mrrius Nybegynder
21. januar 2002 - 15:57 #40
jeg vil foresten lige tilføje at , du slipper ikke for at bruge div. drivere til din hardware , hvis du skifter til win-xp ( microblød , ser det som en ære ikke at have for mange drivere med i deres cd\'ere)
Avatar billede peet-49 Novice
21. januar 2002 - 17:24 #41
Enhver synes bedst om sine grise, et gammelt dansk ordsprog, men det gør dem ikke til et bedre produkt.
Avatar billede kunze Nybegynder
21. januar 2002 - 18:24 #42
mrrius > Min maskine fungerer fuldt ud uden en eneste driver. Dog har jeg selv hentet Detonator til mit GFX kort. ;o

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
22. februar 2002 - 17:57 #43
Måske der skal lukkes her ?
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 13:59 #44
3 år efter , hvor win xp er kommet ned i pris , og hvis man har investeret i en ny computer , så vil jeg ikke bruge win 98 se