Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2000 - 07:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forslag til Eksperten Vers.010500

<ole>
Hi Admin.

Nogle gange når skal jeg bruge et 'gammelt' svar - f.eks. til at henvise andre spørgere til - kniber det med at huske, hvilket spørgsmål det stod i. Tit kan jeg huske, hvem der deltog i debatten, men med mindre vedkommende skrev sig under, kan man ikke søge på navnet, da søgefunktionen kun går på de felter i db'en der indeholder spørgsmåls-overskrift og svar-tekst.
Så må jeg ud at lede i andre spørgsmål for at finde den pågældende person, så jeg kan klikke på vedkommende og komme til 'Spørgsmål besvaret af XX'. Her er det som oftest lidt lettere at udsøge det rette spørgsmål (det er jo ikke sikkert, jeg selv blandede mig, så jeg kan ikke bare søge i min egen liste).

Kan man ikke lave en liste over brugere, så man kan finde den rette person, uden først at skulle søge et hav af spørgsmål igennem, før man finder vedkommende?

Kan man - når man ser 'Spørgsmål besvaret af XX' - få spørgsmålenes oprettelsesdatoer vist? I øjeblikket er spørgsmålene blot nummereret, hvilket ikke er til den store hjælp.

/VH
</bole>
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. april 2000 - 10:28 #1
Jeg har et andet forslag (sorry olebole, men brger lige dit ? til det :-)  )

Hvad med muligheden for at få maislne sendt ud som en digest, så man kun får en mail en gang om dagen fra eksperten, så man slipper for at få flodded sin inbox hverdag.
Avatar billede admin Novice
08. april 2000 - 12:53 #2
olebole -> Hvis du kan huske hvem der har besvaret et spm. du gerne vil se på igen, kan du bruge dette link:
http://www.eksperten.dk/bruger.asp?navn=olebole

Men isteddet for olebole kan du indsætte den bruger du gerne vil se info om.

Jeg kan ikke pt. se hvad en dato ud for "Spørgsmål oprettet af XX" skulle gøre godt for, men jeg skal tænke over det.
Avatar billede roslev Nybegynder
08. april 2000 - 13:01 #3
Jeg har også et lille forslag:
Det ville være smart hvis man i sine indstillinger, ligesom man kan indstille højde og bredde på indtastningsboske, også kunne bestemme hvor mange indlæg man vil se pr. side.
Jeg har selv et bookmark der ser således ud: http://www.eksperten.dk/nyespm.asp?VisFra=0&VisIalt=30 , men det ville være bedre hvis man kunne gøre det generelt.
Avatar billede admin Novice
08. april 2000 - 13:08 #4
roslev -> Det er hermed skrevet på ønskelisten. Tak for dit gode forslag.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. april 2000 - 13:47 #5
>>admin

Hvad med muligheden for at få mailsne sendt ud som en digest, så man kun får en mail en gang om dagen fra eksperten, så man slipper for at få flodded sin inbox hverdag.

Jeg ved der er flere der gerne vil have denne feature, ved godt det er skide bsværligt at lave, men det er da muligt
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. april 2000 - 21:13 #6
127 og admin>>ja men jeg har et bedre forslag...

Hver bruger har sin side med nyt (e.g. www.eksperten.dk/nyt.asp?navn=cyberesben)

på den side står der alle de nye spørgsmål (i de kategorier man har abb. på) og alle de kommentarer der er blevet lavet (i de spm man har abb. på), siden man sidst loadede den side med nyt...

hver gang der så skete noget nyt, fik man EN mail om at nu var der nyt på eksperten, og så kunne man klikke sig ind og se at det og det spm var blevet oprettet og at ham og ham havde kommenteret det og det...

så slipper man for at få 600 mails fordi man har været væk et par dage...

altså:
en personlig side til hver bruger, hvor der står om nyt i de spm og kategorier man abb. på, selvfølgelig med en sektion med "nyt siden sidst du så denne side"

og når der sker nyt, siden man sidst læste siden, får man EN mail hvor der står

"der er sket nye ting på eksperten, se her: www.eksperten.dk/nyt.asp?navn=cyberesben"

så slipper man for alle de mails hvis man abb. på et populært spm...

roslev og admin>> det ville også være rart hvis alle links til spm på "nye ?", på brugersiderne og i kategorierne, åbnede det pågældende spm i et nyt vindue... så man kan browse det hele igennem hurtigere...
Avatar billede admin Novice
10. april 2000 - 17:32 #7
127144146281 -> Det kommer i den nye mailfunktion

cyberesben -> Gode idé'er, det kigger vi nærmere på senere.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. april 2000 - 20:45 #8
det lyder godt... det er i hvert fald noget der nedsætter besværet for dem som er meget aktive
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2000 - 04:40 #9
Admin >> Hvorfor F..... har jeg ikke tænkt på det? Jeg gør f.eks. selv det samme, som roslev beskriver...såhhh...HVOR dum kan man være?...Øhhh...spørgsmålet var retorisk, tak - angler IKKE efter svar ;-))

Det med datoerne er stadig for lettere at kunne finde et gammelt spørgsmål. Ofte får spørgsmål overskrifter som "Hvorfor virker dette ikke...?" eller "Hvem kan hjælpe med dette?". Ikke videre oplysende, turde man mene :-)
Eller en spørger tror problemet ligger et helt andet sted, end det faktisk gør - så debatten drejer sig om noget, der ikke kan aflæses af overskriften. Her ville det - for mig i alt fald - være en hjælp at have en dato som ekstra pejlemærke.

Dette spørgsmål er faktisk et udmærket og ret typisk eksempel her på Eksperten.
Tumpen skriver ikke i overskriften, HVAD hans forslag er. Til gengæld VÆLTER perlerne frem på snor!!!
Esben, du bør snart slås til trestjernet ridder af Eksperten - med ædelsten og egeløv!

1.maj bliver en STOOOOOR dag :-)))
Avatar billede mpj Nybegynder
26. april 2000 - 12:09 #10
jeps!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. april 2000 - 23:22 #11
mpj>> kunne du ikke spare os for den kommentar, vi andre får en mail om at der er kommet nyt, vi starter vores browser og så finder vi ud af at det bare er dit "jeps" der er kommet