Avatar billede warpsnet Nybegynder
17. december 2001 - 22:36 Der er 13 kommentarer

Formattere--

- Jeg troede at jeg havde formatteret det forkerte drev ved et uheld, selvom jeg ikke helt synes det kunne passe...men nu har jeg gjort det igen....
Når jeg skriver format c: \\ siger den at alt på C-drevet vil blive slettet....men den sletter D-drevet i stedet...hvordan kan det lade sig gøre, og hvordan fixer jeg det??
Avatar billede egadm Nybegynder
17. december 2001 - 22:51 #1
det  hedder    format c:    ikke format c: \\
Avatar billede warpsnet Nybegynder
17. december 2001 - 22:52 #2
Sejt sagt.....Kom med noget seriøst!!
Avatar billede onki Nybegynder
17. december 2001 - 22:55 #3
Når du booter er det så dit d: drev der er den aktive partion ?
Avatar billede onki Nybegynder
17. december 2001 - 22:57 #4
En god ide inden du formatere en anden gang.
når prompten er klar, skriv VOL enter. Så får du navner på drevet.
Avatar billede onki Nybegynder
17. december 2001 - 22:58 #5
navner=navnet
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 22:58 #6
er det ikke fordi du har haft NTFS på dit C:, så kan du ikke se drevet fra en bootdisk og så er D: det eneste den ser.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 22:59 #7
og D: bliver til C: set fra bootdisken
Avatar billede onki Nybegynder
17. december 2001 - 23:02 #8
Ja, det er rigtigt. Hvis der ligger en fat partion efter dit c: drev. Så har retaxes løst dit problem.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
17. december 2001 - 23:02 #9
C er primær!
Avatar billede warpsnet Nybegynder
17. december 2001 - 23:04 #10
Okay, C=Primær=NTFS d:\\Sek=Fat32....I har ret, men hvad er så løsningen??
Avatar billede onki Nybegynder
17. december 2001 - 23:07 #11
At du ikke kan formatere med en almindelig bootdisk. Du skal boote på din cdrom eller finde bootdisketter på www.bootdisk.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 23:13 #12
fdisk og nedlæg den primære partition, opret den igen og aktiver den, formater C: bagefter.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 23:14 #13
du kan også formatere den når du booter på din CD-skive