Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. december 2001 - 09:31 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

En spil kategori op e.dk ?

Jeg synes der skulle laves en kategori til spil.

Der kommer flere og flere CS og Q3 spørgsmål som bliver placeret i de forkerte kategorier, fordi folk ikke ved hvad der skal gøres ved dem.

Mit forslag var en overgruppe der hed Spil, med undergrupper som f.eks:

Spil generalt
Counter-stike
Quake3
Diablo2

hvad synes i andre til det ?
Avatar billede bone Nybegynder
12. december 2001 - 09:34 #1
Tjooo. Det er vel egentlig en meget god ide - så kan vi blive fri for CS-spm under \"Programmer: 3D\" :-)
Avatar billede snowball Novice
12. december 2001 - 09:49 #2
Er blevet foreslået utallige gange, men som det er lige nu, så bli\'r der vist ikke oprettet flere kategorier, og \"The Admins\" var/er desuden også lidt bange for at det ville blive for useriøst !

Du/I kan så bare håbe at der kommer en spil kategori i den nye Eksperten som, hvis planerne holder, skulle blive lanceret midt i januar !

Snowball
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. december 2001 - 09:54 #3
Jeg mener (stadig) ikke en spil kategori hører hjemme på Eksperten. Eksperten er et forum til udveksling af seriøs IT viden. Herunder mener jeg ikke spil hører.

Oprettes der en decideret spil kategori på Eksperten, vil dette hurtigt blive kendt. Dette, tror jeg, vil bevirke, at Eksperten meget vel kan blive oversvømmet af \"spil-spørgsmål\". Jeg er bange for, at Eksperten simpelt hen vil drukne i disse. Dette vil, i hvert fald for mit vedkommende, gøre Eksperten uinteressant.

Der findes i forvejen masser af deciderede spil fora. Brug dem istedet.

Så længe spil bliver henvist til \"fri debat\" kategorien, kan det holdes på et tåleligt niveau (selvom jeg egentlig også mener denne type spørgsmål er malplacerede her).

NanoQ
Avatar billede francke Nybegynder
12. december 2001 - 10:15 #4
Jeg giver NanoQ fuldstændig ret!!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. december 2001 - 10:28 #5
Ja eksperten er til seriøst IT viden, men så længe der ikke er nogen kategori til spil, vil spil spm blive lagt ind i forskellige kategorier. De spil forumer der findes eks: dailyrush.dk forgår ofte på et meget barnligt nivue hvor man får meget ubruglige svar. Derfor kan jeg godt forstå at mange med spil problemmer smutter her ind
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. december 2001 - 11:13 #6
Oprettes spil kategorier på Eksperten, vil dette \"barnlige niveau\" også udbredes herinde... det er ikke interessant..
Avatar billede dmcn Praktikant
12. december 2001 - 11:36 #7
nanoq har sagt alt det jeg plejer at sige. Nej, spil hører ikke hjemme på eksperten.dk.
Avatar billede nst Nybegynder
27. december 2001 - 01:35 #8
jeg mener helt sikkert at eksperten skal have en spil kategori med de først nævnte undergrupper

\"Jeg mener (stadig) ikke en spil kategori hører hjemme på Eksperten. Eksperten er et forum til udveksling af seriøs IT viden. Herunder mener jeg ikke spil hører.\"

seriøs it viden tja det kan godt være men viden om spil er da også it på en måde og om det er seriøst kommer jo an på de der spører og de der svare.

og hvis det er fordi man mener at \"gamere\" er dumme eller useriøse tja så kan man jo bare lade være med at svare på spil spørsmålne

men jeg synes at den kategori skal med så e.dk virkelig bliver en side hvor man kan få svar på alt om it

Avatar billede dmcn Praktikant
27. december 2001 - 02:07 #9
nst : Som nanoq siger, så findes der i forvejen ufattelig mange spilfora - eksperten.dk derimod er temmelig unik. Jeg ville hade hvis e.dk blev ødelagt af øget tilstrømning af \"unger\".
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. december 2001 - 08:47 #10
ditto...
Avatar billede zniper Nybegynder
27. december 2001 - 08:57 #11
Fuck NanoQ, det eneste e.dk har brug for er unge mennesker som sooger hjaelp, til disse spil ligsom alle dem som sooger hjaelp omkring Grafik Kort, Bundkort, Windows osv.

Giv mig gerne en kommentar
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. december 2001 - 09:25 #12
zniper, læs hvad n0rmality skriver - \"så findes der i forvejen ufattelig mange spilfora\".

Der er ingen grund til at Eksperten bliver bare endnu ét ud af mange. Eksperten er unik som den er. Lad os beholde den sådan.

Bliver Eksperten oversømmet med \"spil-spørgsmål\", vil mange af de \"seriøse\" miste interessen. Det er de \"seriøse\" der er med til at holde Eksperten på det ganske høje faglige niveau den befinder sig på. Forsvinder de, forsvinder hele ideen med dette forum.

Sidst, men absolut ikke mindst... hold lige en sober tone - i hvert fald hvis du vil tages seriøst....

NanoQ
Avatar billede zniper Nybegynder
27. december 2001 - 09:31 #13
Luk Rooven el.
boll et faar
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. december 2001 - 09:36 #14
zniper, det er typer som dig vi ikke vil have flere af... Brug Eksperten seriøst, eller find en anden legeplads.

Jeg har nu anmeldt dig til Admin... jeg gider ikke se på det sprog...
Avatar billede nst Nybegynder
27. december 2001 - 11:06 #15
well jeg kan godt se problemmet
men jeg synes nu alligevel man burde overveje det

hvis \"de seriøse\" forsvinder så skal vi ikke ha det

men det tror jeg ikke de gør så derfor skal vi have det
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. december 2001 - 11:26 #16
Personligt ville jeg finde Eksperten uinteressant hvis den blev oversvømmet af spil-spørgsmål.
Avatar billede anjensen1 Novice
06. januar 2002 - 18:36 #17
>> nanoq
Som det er NU er der spilspørgsmål i mange af kategorierne. Er det problemer med installation så kommer de i \'Styresystemer\'. Er det et lydkort der driller så optræder de under \'hardware\' osv.
En dedikeret kategori for spil kunne stoppe den trafik og dermed gøre de berørte kategorier mere seriøse -Vi spiller jo nok alle fra til til anden -Eller oxå gør andre som vi så prøver at hjælpe *s*
Jeg syns\' ikke at en spilkategori ville betyde mindre seriøsitet på E
Man ville også bedre kunne fange dem der prøver at lave warez og cd-koder mm når alt om spil var i en kategori.
Det var så min mening.. *s*
mvh a.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. januar 2002 - 20:05 #18
Problemet er mængden AF spilspørgsmål, og de folk der ville blive tiltrukket af en sådan kategori.

En ren spilkategori vil tiltrække mange nye, ikke seriøse folk. Feks. børn der bare spiller efter skoletid.  Disse vil udover deres spilspørgsmål også stille en lang række spørgsmål i andre kategorier, lægge ligegyldige indlæg, ikke inkompetente svar. Dette vil uden tvivl sænke niveauet på Eksperten.

Lad os beholde Eksperten som et forum til udveksling af seriøs IT viden.

Jeg så helst at spilspørgsmål forsvandt helt herfra. Dette er dog næppe muligt.